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
auto
2024. 05. 07. kedd
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

Közzétette első hivatalos fotóit az Opel az újjáélesztett Frontera terepjáróról. A modell a mai trendeknek megfelelően már nem a nyers földutakra készült, hanem a szabadidő-autók táborát hivatott népszerűsíteni, ráadásul tisztán elektromos és úgynevezett lágy hibrid hajtással is elérhető lesz.

A külsőt illetően a németek új formanyelve köszön vissza az SUV-n is annyi változással, hogy itt mutatkozik be először az új Opel „Blitz”, vagyis a frissített jelvény, mely az Opel Vizor névre keresztelt, a LED fényszórókat is magában foglaló fekete betét központi eleme lett. A Crossland helyébe lépő modell oldalán a fekete és a karosszéria fényezett színének kettőse űz játékot egymással. A legérdekesebb részlet talán a C oszlop, ahol összeér a két árnyalat, illetve a hátsó szélvédő is itt nyúlik előre. Hátul egy tulajdonképp három részre osztott lámpát találunk az új logó és a modell nevének középre helyezett kiírásával együtt. A sportos érzetet a diffúzorutánzat – benne középen valószínűleg a ködlámpával – és a lökhárító széleibe integrált prizmák igyekeznek növelni.

A belsőt illetően egyetlen képet közölt a gyártó, amin többek között a Pure Panel egy digitális műszerfal és a mellé közvetlenül rakott infotainment rendszer 10 colos kijelzői, a középkonzolon sebességváltó helyett egy hatalmas irányválasztó, több hasznosnak tűnő rekesz és italtartó, valamint egy, a tetején és alján egyaránt lapított kormány látható. A színvilágot a fekete és a szürke uralja, arról nem tudni, hogy más felszereltségek hogyan nézhetnek ki, valamint milyen egyéb színkombinációkkal lehet majd kérni a Fronterát.

A maximális kényelemérzetért az első ülések – valószínűleg felár ellenében – úgynevezett Intelli-Seat „ellátmányt” kapnak, ami a farkcsont terhelését hivatott csökkenteni, így a hosszabb utak sem lesznek megterhelőek a szervezet számára. Vezeték nélküli telefontöltés is jár az elöl utazóknak, míg hátul beépített okostelefon zsebek, valamint két USB csatlakozó várja a készülékeket. A csomagtartó alaphelyzetben 460 literes, ezt a 60:40 arányban dönthető támlákkal akár 1600 literig bővíthetjük. Nem túl gyakori, így érdemes megjegyezni, hogy a tető akár 200 kilogrammal is terhelhető, bár a csomagok rögzítését elősegítő tetősíneket rendeléskor kell külön kérni.

A hajtásról egyelőre annyit árult el a gyártó, hogy 48V-os lágy hibridként és tisztán elektromos változatban lesz elérhető, de műszaki adatokat nem közölt. A jelenlegi legközelebb álló elektromos Opel a Mokka, mely 100 és 115 kW-os villanymotorral érhető el 44 és 54 kWh-s akkumulátorokkal, a Frontera édestestvére viszont a dél-amerikai és ázsiai piacokon nemrég bemutatott új Citroen C3 Aircross, ám a francia négykerekűből ezeken a feltörekvő piacokon nem kapható villanyváltozat, így egyelőre meg kell várjuk a hivatalos tájékoztatást, de nem elképzelhetetlen, hogy a Mokka műszaki alapjai kerülnek átültetésre a „Z emblémás Citroenbe”.

Kőrössy Balázs