Kiderült, melyik időpontban a legrosszabb vacsorázni

Számos okot hallottunk már arról, miért nem szabad lefekvés előtt falatozni. Egyebek mellett növeli a reflux kialakulásának kockázatát, rontja az alvásminőségünket és súlygyarapodáshoz is vezethet. De vajon mikor ideális vacsorázni? Egy új tanulmány erre a kérdésre is megadja a választ.

A Nature Communications-ben nemrégiben megjelent kutatás megállapította, hogy megnő az egészségügyi kockázat, különösen a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulása, ha egy bizonyos időpont után fogyasztjuk el a vacsoránkat. A vizsgálatba több mint százezer embert vontak, be, akiknek az egészségi állapotát és az étkezési szokásait vizsgálták.

A kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok, akik reggel 9 óra után fogyasztották el az első étkezésüket és 21 óra után az utolsót, nagyobb eséllyel kaptak szívrohamot és stroke-ot, mint akik reggel nyolc és este nyolc óra között étkeztek.

A szakértők szerint a vacsora ideális időpontja 17 és 19 óra között van,

a koraesti vacsorával pedig megelőzhetjük az álmatlanságot, az emésztési zavarokat, de jót tehetünk a szívünk egészségének is.

De nemcsak a vacsoraidő fontos, hanem a reggeli étkezés is. A kutatók eredményei szerint a reggelit érdemes 8:30 előtt elfogyasztanunk ahhoz, hogy csökkentsük a kettes típusú cukorbetegség és a magas koleszterinszint kialakulásának kockázatát. Napindító étkezésnél pedig érdemes magas fehérjetartalmú alapanyagokat fogyasztani.

(Forrás: The Daily Meal, fotók: Getty)

egészség | tanulmány | vacsora | étkezés | kutatás

FOLYTASD EZZEL

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Ennyit kellene várni az ébredés utáni első kávéval egy alvásszakértő szerint

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!