DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

„Ez egyszeri eset, előfordul” – Ricciardo

Nem tekinti a gyenge szezonkezdete részének az F1-es Japán Nagydíj rajtja után történt balesetet az ausztrál, aki úgy érzi: lágy gumikon kellett volna indulniuk.

Hamar véget ért Daniel Ricciardo számára a Formula-1-es Japán Nagydíj, hiszen a start utáni kanyarokban összeakadt Alexander Albonnal, aminek mindkettejük kiesése és egy piros zászlós megszakítás lett az eredménye. A felügyelők az esetet megvizsgálva egyiküket sem büntették, de megjegyezték: ha nem az első körről lett volna szó, más ítélet született volna.

A hibát egyértelműen Ricciardo követte el azzal, hogy nem észlelte, hogy a külső íven már mellé ért Albon. Ezzel folytatódott az ausztrál rossz szezonkezdete, a Visa Cash App RB rutinos versenyzője azonban a mostani incidenst nem tekinti a gyenge formája részének:

f1-ricciardo-albon-crash-1



„A mai egy egyedüli pillanat. Nem úgy tekintek erre, hogy ’atyavilág, ez az év…’, ’csőstül jön a baj’ vagy ilyesmi. Úgy érzem, előfordul az ilyesmi” – mondta el Ricciardo a kiesése után. „Tudjuk, hogy 24 versenyen át benne van a pakliban, hogy érintett legyek egy első körös balesetben, egyszerűen megvan az esélye annak, hogy ilyesmi történik. De nem tekintek másként a mostanira, mint egy egyedülálló esetre.”

„Természetesen jó lett volna teljesíteni egy versenyt és megpróbálni megmutatni azt, amit szerintem tegnap már elkezdtünk. Meg fogjuk tenni ezt Kínában. Kedden egyébként tesztelni fogok, szóval akkor visszanyerem a ma elvesztett köröket.”

 

A közepes gumi indította el a folyamatot?

Ricciardo azt is hozzátette, hogy szerinte az egész láncreakció azzal indult, hogy csapattársával, Yuki Tsunodával együtt nem jól startoltak a közepes keverékű abroncsokon, míg sokan mögöttük a lágy gumit rakták fel a rajthoz:

„Egyértelműen felfaltak minket a közepes keverékű gumikon. Furcsa volt, mert úgy tűnt, az előttünk lévők jól tudtak elrugaszkodni, szóval mintha csak Yukinak és nekem nem lett volna meg a várt tapadásunk. Amint elindultunk, láttam, hogy Bottas és Hülkenberg elválasztanak és körbeautóznak minket.”

f1-ricciardo-visarb-suzuka-1_1

„Aztán az 1-es kanyarba menet én voltam középen Yukival és egy Alpine-nal, ezért a 2-eshez érve úgy voltam vele, hogy ’oké, csak soroljunk be’. Aztán amint a gázra léptem, még mindig küszködtem, aztán azt hiszem, Stroll volt mellettem kívül, őt próbáltam feltartóztatni.”

„Ahogy próbáltam kihúzódni a 3-as felé menet, Albon ott volt. Megnéztem a fedélzeti kamerás felvételét, nem tudom, hogy egyáltalán ott akart-e lenni. De annyival jobb volt a tapadása a lágyakon, hogy úgy volt vele, hogy van neki ott hely – mígnem aztán már nem volt. Nem láttam őt. Mindig feltételezem, hogy van ott valaki, hiszen az első körben járunk, szóval nem használom ki a pálya teljes szélességét, de egyértelműen nem volt ott elég hely.”

„Mindent figyelembe véve, ha visszatekerhetnénk az idő kerekét egy órával, a lágy gumikon rajtolnék. De azért elmondom, hogy én akartam a közepeseken rajtolni, nem harcoltam ellene. De tudva azt, amit most már tudunk, a lágy jobb lett volna számunkra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: