Felháborító ötlettel állt elő a tévégyártó

nappali tévé okostévé tévézés smart tv lakberendezés
Fotó: Howard Bouchevereau / Unsplash
Vágólapra másolva!
Konzolok és asztali lejátszók használatakor is reklámokat mutogatna.
Vágólapra másolva!

Az év elején óriási botrány tört ki az olcsó okostévéket és tévéokosító kütyüket fejlesztő Roku háza táján, az új általános szerződési feltételeiben sokkal nehezebbé tette az amerikai vevők számára a perbe fogását, akinek pedig ez nem tetszik, annak postai levélben kell elutasítania az új ÁSZF-et.

Most ennél is nagyobb gazemberségre készülhet a vállalat, egy szabadalmi beadványa szerint akkor is reklámokat mutogatna az okostévéin, mikor a felhasználók HDMI porton rádugott eszközt használnak, azaz mondjuk Blu-ray-lejátszót vagy játékkonzolt nyüstölnek.

A jelenleg ötletszinten létező rendszer folyamatosan figyelné a tévére érkező videót és hangot, annak elemzése alapján próbálna releváns reklámokat mutogatni egy általa megfelelőnek vélt pillanatban. Az utóbbi alatt arra kell gondolni, hogy például játékról szóló reklámot mutatna a tévé, mikor a gamer kilép az éppen játszott játékból konzoljának főmenüjébe.

Természetesen nincs rá garancia, hogy a Roku valaha megvalósítja a szabadalomban tárgyalt elképzelését, műszaki és üzleti jellegű kérdéseket is mérlegelnie kell. Ettől függetlenül már az is éppen elég rossz hír a vevőknek, hogy egyáltalán felmerült az ötlet.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!