Havi pár ezer forintért kiváltható az összes közlekedési bírság

Vágólapra másolva!
Egy rendőrségi jelentés szerint tízezres nagyságrendben közlekednek az ország útjain olyan autók, amelyeket gyakorlatilag mentesítettek a közigazgatási bírságok, vagy akár az autópályadíjak befizetése alól. Már kormányszinten tárgyalnak a problémáról.
Vágólapra másolva!

A Traffix.hu birtokába jutott egy rendőrségi jelentés, amely azt állítja, hogy havi pár ezer forintért megoldható a gyorshajtási bírságok elkerülése. A lap azt állítja, komplett szolgáltatási szektor épült ki arra, hogy aki szeretne megfoghatatlan, utolérhetetlen fantomként száguldozni, az könnyedén megtehesse. A módszer nagyon egyszerű: papíron el kell adni az autót egy "dobós" cégnek. Ezek a vállalkozások jellemzően egy utolérhetetlen hajléktalan nevén vannak bejelentve, így soha semmilyen postai küldeménnyel nem lehet megtalálni őket.

Az eladással együtt készül egy dátum nélküli másik adásvételi szerződés is, amellyel az eladó bármikor visszaveheti autóját, valamint egy kölcsönadási szerződés, amely birtokában a kocsit továbbra is jogszerűen használhatja, vezetheti ez a korábbi és jövőbeli valódi tulajdonos. És persze kell fizetni valamennyit a szolgáltatásért: a Traffix.hu értesülése szerint csupán pár ezer forintot havonta.

A hatályos szabályozás szerint az objektív felelősség alapján kiszabott közigazgatási bírságok, valamint a matrica nélküli autópálya-használati pótdíjak nem a járműhöz, hanem az üzembentartóhoz, illetve tulajdonoshoz kötődnek. 

Ha ez a személy (illetve cég) elérhetetlen, a bírság behajthatatlan, a kocsit ténylegesen vezető ember pedig, ha csak el nem kapják egy megállításos akcióban, sosem lát többé semmilyen csekket.

A Traffix.hu azt állítja, hogy összességében tízezres nagyságrendű szabadon száguldozó kocsiról beszélünk, a behajthatatlan bírságok pedig éves szinten milliárdos tételt tesznek ki a közlekedésrendészet adatai szerint. Ezek a kocsik egyébként jellemzően nem drága, új prémiumautók, sok köztük a kifejezetten idős, kis értékű jármű.

A Traffix.hu szerint 

a hazai közlekedésrendészet több mint öt éve ismeri ezt a jelenséget, 

de eddig sem a Belügyminisztériumon belül, sem más minisztériumok bevonásával nem sikerült megoldást találni a problémára, hiába említették a nyilvánvaló közlekedésbiztonsági aggályok mellett a behajthatatlan bírságokból származó, évi több milliárdos bevételkiesést is különböző fórumokon. A dobós cégek törvényen kívüli autóinak ügyét jelenleg kormányszinten tárgyalja az államigazgatás.