Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport
No menu items!

A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport

A Honda legendásan azok kedvence, akik az autózás terén is a feltűnőséget kerülve vágynak a kiváló minőségre. Ők biztosan akkor sem csalódnak az új Honda SUV-ban, ha az, a korszellemnek megfelelően már elvesztette a márka tradicionális jellegzetességeit. Cserébe egy olyan, alacsony fogyasztású hibridet kapnak, ami hozza a japán márka megszokott értékeit. Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport teszt.

Ma már sajnos egyáltalán nem meglepő, hogy egy azonos kategóriában minden márka nagyjából azonos megjelenésű kocsit dob piacra. Inkább az a különlegesség, ha valamelyik autógyár a trendekkel szembe menve – még ha letisztult formában is –, szinte iparművészeti műremeknek számító modellel jelentkezik. Így, mivel a Honda új SUV családja sem megy szembe az aktuális trenddel, egy olyan modellt kaptunk tesztautóként, ami a külcsínt tekintve nem lóg ki a mostanában megjelenő, viszonylag jellegtelen külsejű versenytársai sorából. Tesztautónk esetében az egyetlen különlegesség az a háromszázezer forintos felár ellenében elérhető gyémántpor-gyöngy (Diamond Dust Pearl) fényezés, ami a színjátékával valóban különlegessé teszi az egyébként korrektül formás autó megjelenését.

És ha már a külcsín egységesítés szóba került, amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy a CO2 kibocsátás csökkentés jegyében az őserejű motorok is lassan a múzeumba kerülnek. Cserébe a gyártók, a digitális hangeffektusokkal és a külső jegyek variálásával próbálják a klasszikus autózás élményének illúzióját megteremteni. Így került az első generációs Honda ZR-V hátuljára az az öblös, dupla kipufogóvég, ami a kétliteres, a 143 lóerős benzinmotorral és villanymotorral együtt 184 lóerő összteljesítményű hibridtechnika még dögösebb imázsát kívánja megteremteni. Tény, ami tény, a kocsi kifejezetten jól is mutat hátulról. És ha mástól nem is nagyon megkülönböztethető, összességében sem lehet panasz a városi kompakt Honda crossover megjelenésére. Ami már csak azért sem mindegy, mert az ár mellett a külcsín az egyik döntő tényező a vásárlásnál.

A Honda ZR-V 2,0 i-MMD a Sport kivitelben is hozza a japán márka perfekcionalitására törekvését. Itt érdemes megjegyezni, hogy a „Sport” kategória ebben az esetben nem azt jelenti, hogy a kocsi rögtön kilő a zöld lámpánál, hanem azt, hogy a modellpaletta középső felszereltségű tagjaként a belső teret tekintve sportos érzetet teremtve igyekszik megnyerni a potenciális vásárlót. A kézzel varrott bőrhatású borítás és a bőr-szövet kombinációjával kialakított, kényelmes ülés a kellemesen kézreálló sportos kormánnyal még egy hosszabb utazás során is kifejezetten komfortos autózást garantált. Már csak azért is, mert a nem túl magas műszerfal felett kifejezetten jó a kilátás, a műszerfal ékessége, a 7,0” képátlójú digitális TFT-kijelző pedig alapvetően jól kezelhető. Persze a ZR-V esetében is igaz a Honda szabály: biztonsági okokból csak álló helyzetben tud csatlakozni telefon. Az viszont kifejezetten dicsérendő, hogy miközben a legújabb trendnek megfelelően egy 15 wattos induktív felületen is tölthetjük az új telefonokat, az első ülések közé tett USB-A és USB-C csatlakozó és a 12 voltos aljzat is a mobilok és egyéb eszközök töltését szolgálja.

Fotó: Érsek M. Zoltán

Ha pedig már minden összeállt indulhatunk is az útra, hogy kipróbáljuk mit tud a Honda hibrid SUV-ja, ami egy elektromos autóhoz hasonlóan csendesen kezdi útját. Nem véletlenül, mert ha gázt adunk, először a gyors hajtást alapvetően egyedül végző villanymotor lép működésbe, ami a rendkívül kifinomult hajtásláncnak köszönhetően később a benzines motorral közös menet alatt is élményszerűen lágy autózást ígér. Igaz a kocsi – ami tehát csak belső megjelenésében sportos – nem egy csillapíthatatlan csikó, de ha kell, kifejezetten csendesen és jó tempóban gyorsul: 7,9 másodperc alatt jut el 0-ról 100-ra a 173 km/óra végsebességű kocsi. Ráadásul a kifejezetten kellemes hangú benzines Honda ZR-V a régmúltat idéző sebességváltáshoz kapcsolódó kihúzatás imitálásával ringatja az egykorvolt, lóerő vezérelte autózás korába a kocsi vezetőjét.

Aki az út végén nem csak azért száll ki elégedetten ki az autóból, kifejezetten élvezhető a vezetés dinamikája és örvendetes a tágas belső tér kényelme, hanem azért is, mert a 4568 milliméter hosszú, 1840 mm széles és 1620 mm magas hibrid crossover a rendkívül takarékos és kifinomult a hajtásláncnak hála kifejezetten gazdaságosan üzemeltethető.

Tapasztalataink szerint a városban, kényelmes vezetés mellett 5,6 l/100 km-es fogyasztást produkált, miközben a hosszabb autópályás utazás során is nagyjából hasonló paramétereket mértünk.

És a végére nézzünk másfajta litereket: miközben a hátsó lábtér is kifejezetten tágas, a csomagtér 380 literes mérete inkább csak átlagos a maga kategóriájában. Ugyanakkor a ZR-V esetében is élvezhetjük a Hondánál megszokott praktikumot, amelynek eredményeként a hátsó padlóelemet függőlegesen rögzítve kettéoszthatjuk a teret. Nem beszélve arról, hogy a 380 literes csomagtér alatt még egy 10 literes tárolóhely is akad a padló alatt.

Ami kevésbé attraktív az a modell 16.5-18.5 millió közötti a listaára, ami a középső felszereltségű Sport esetében 17.4 milliót jelent. Cserébe viszont olyan modellt kap a vevő, amiért a márkahűség bajnokai eddig is szerették a Hondát.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk, Az Utazó portál felületén jelent meg

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A mesterséges intelligencia is hajtja az Apple-t?

A hír érdekességét növeli, hogy a Bloomberg a múlt hónapban arról számolt be, hogy az Apple tárgyalásokat folytat a Google Gemini chatbotjának engedélyezéséről az új iPhone funkciókhoz.

Vasútipari együttműködés indul magyar és tunéziai vállalatok között

Megegyezés született a Ganz és tunéziai partnere között, amelynek értelmében nagyszabású vasútipari együttműködés indulhat az észak-afrikai ország vasúti hálózatának modernizálása terén

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.
Hirdetés

Hírek

Történelmi csúcson zárt a BUX – A Magyar Telekom és az OTP húzta az indexet

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 846,62 pontos, 1,26...

Vegyesen zártak a vezető nyugat-európai tőzsdék

Az euróövezeti EuroStoxx50 index 0,48 százalékkal esett.

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.
Hirdetés

Gazdaság

Rohamra indultak a bankok az állam ellen a lakossági megtakarításokért

A leköthető összegnek felső határa nincs, vagyis tárt karokkal várják a legvagyonosabb ügyfélkört is.

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.

Felmérik a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A MiCA és az FTR révén Európa-szerte felügyelt, szabályozott keretek között működő nemzeti kriptopiacok alakulhatnak ki.