szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A GR Toyoták igen potens hajtásláncával szerelt sportos crossover hamarosan sorozatgyártásba kerülhet.

A közelmúltban részletes tesztben számoltunk be a valaha készült legkisebb Lexusról, az Audi Q2 és a Volvo EX30 méretkategóriájában támadó, alig 4,19 méter hosszú LBX-ről.

A Magyarországon 12,3-17,9 millió forintba kerülő legújabb Lexusról sok minden elmondható, de az nem igazán, hogy túl sportos lenne, az év elején azonban feltűnt belőle egy igencsak izgalmasnak tűnő új változat, az LBX Morizo RR Concept.

Az Akio Toyoda hathatós segítségével kifejlesztett újdonság első körben még csak prototípusként mutatkozott be, a legfrissebb híradások viszont arról szólnak, hogy bár végleges döntés még nem született a modellről, mindenesetre jó esély van arra, hogy végül sorozatgyártásba fog kerülni.

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus
Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus

Az 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotorra épülő 136 lovas és 185 Nm-es hibrid hajtáslánc átadta a helyét a megújult GR Yaris korábbiaknál is erősebb őszinte turbós technikájának.

Az 1,6 literes 3 hengeres turbómotor konkrétan a japán piacos felfrissített GR Yarisból, illetve a nálunk szintén nem kapható GR Corollából lehet ismerős, 305 lóereje mellé kereken 400 Nm-es nyomatékcsúcs társul.

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus
Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus

Emlékeztetőül, az európai GR Yaris 261-ról 280 lóerőre, illetve 360-ról 380 Nm-re izmosodott, és immár nemcsak kézi-, hanem automata váltóval is készül.

Az LBX Morizo RR Concept nyolcfokozatú automata váltót, állítható összkerékhajtást, első-hátsó sperrdiffit és erősebb fékrendszert kapott, a morcosabb külső designról nem is beszélve.

A 19 colos könnyűfém-felnik mögött elöl 18, hátul 16 colos féktárcsák teljesítenek szolgálatot, ezenkívül pedig a 2 centiméteres szélesítés, illetve 1 centiméteres ültetés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus
Lexus LBX Morizo RR Concept
Lexus

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp a 261 lovas kifutó Yaris 5,5 másodperces 0-100-as szintidővel és 230 km/h végsebességgel rendelkezik. Körülbelül hasonlóra lehet képes a gyárilag tuningolt LBX is, mely nagyobb és nehezebb, cserébe viszont erősebb a morcos kis Yaris-nál.

Amennyiben kapható lesz a sportos LBX, ára egész biztosan 20 millió forint felett alakul majd, hiszen már a kifutó GR Yaris-t is 17 millió forintos alapáron jegyzik.