Nagyot nőhet a konzolos játékok sebessége

Vágólapra másolva!
PlayStation 5 és Xbox Series gépekre is jönnek a hamis képkockák.
Vágólapra másolva!

Megosztó trendekhez szokhattak hozzá az elmúlt években a számítógépes játékosok, a videóvezérlőket tervezett cégek a jobb képkockasebesség érdekében elsőként képfelsálázási eljárásokat dolgoztak ki a játékfejlesztők számára, nemrég pedig bevezették a hamis képkockák generálását is.

immortals of aveum
A konzolos patch kiadásával párhuzamosan a PC-s verzió is megkapja a képckockageneráló újabb és javított verzióját 
Fotó: Ascendant Studios / Electronic Arts

Az NVIDIA DLSS3 és az AMD FSR3 keretrendszerek részét képező hamis képkockakészítő algoritmusok célja, hogy két klasszikus módon leképezett képkocka közé beszúrjanak egy tartalom tekintetében a kettő között lévőt, ezzel javítva a képernyőn történő mozgások érzékelt simaságát.

A kettő közül az NVIDIA megoldása a jobb, viszont csak a GeForce RTX 4000 családba tartozó videókártyákon érhető el. Az AMD FSR3 gyengébben muzsikál, de a Radeon RX 5000+ és a GeForce RTX 2000+ grafikus vezérlők mellett a PlayStation 5 és az Xbox Series konzolokon is futtatható.

A Digital Foundry szerint most megtörik majd a jég, néhány számítógépes játékot követően elsőként az Immortals of Aveum konzolos változataiban is elérhető lesz a hamis képkockák generálása, a néhány héten belül befutó 1.0.6.4-es javítás hozza majd el a lehetőséget.

A játék PC-s kiadása már támogatja az AMD FSR3 képkockagenerálását, bár nem működik túl jól, viszont a konzolos kiadásokba már egy újabb és jobb implementáció kerül belőle. A konzolos patch befutásával párhuzamosan a számítógépes játékosok is megkapják a technológia legújabb verzióját.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!