Gyártók Hazánkban végszerelt trolikkal venné be Budapestet az Ikarus

Hazánkban végszerelt trolikkal venné be Budapestet az Ikarus

Pörge Béla | 2024.04.03 16:23

Hazánkban végszerelt trolikkal venné be Budapestet az Ikarus

Yutong trolibusz Kínában. | Fotó: Wikipedia

A BKK szóló és csuklós trolibuszokra kiírt tenderén való induláshoz kötött egymással partneri megállapodást az Ikarus, és a maga tíz százalékot meghaladó globális piaci részesedésével a világ legnagyobb buszgyártója, a Yutong Bus Co. Ltd. Az autopro.hu utánajárt, hogy mennyire lennének magyar járművek ezek a trolik.

A Budapesti Közlekedési Központ által „Trolibusz járműbeszerzés IV. ütem" néven kiírt nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárás 2025-2027-től esedékes és összesen 160 kisegítő akkumulátoros önjáró képességgel is rendelkező csuklós és szóló trolibusz beszerzését foglalja magában.

Az Ikarus büszke arra, hogy olyan piacvezető partnerekkel tud együttműködni a tenderen, mint amilyen a Yutong is. A mostani konzorciumi partnerség lehetővé teszi, hogy az összehangolt erőforrásoknak köszönhetően sikeres pályázat esetén a két buszgyártó hatékonyan működjön együtt a projektmegvalósítás érdekében.

Bár az Ikarus korábban trolibuszokat is gyártott Magyarországon, a BKK tenderére való megfeleléshez szükség volt egy olyan nemzetközi partnerre, aki jelenleg is rendelkezik a megfelelő trolibuszgyártási kapacitással, a Yutong örömmel vállalta a partnerségi felkérést – áll az Ikarus közleményében. Az autopro.hu megkereste a székesfehérvári vállalatot, hogy megtudjuk, milyen mértékben lesznek magyar gyártásúak a trolik egy esetleges tendergyőzelem esetében.

Részben helyi összeszerelés

A felek szándéka, hogy világszínvonalú trolibuszok érkezzenek Budapestre. Az európai hozzáadott érték növelése érdekében - megnyert tender esetén - az Ikarus az európai és a budapesti igényeknek megfelelő alkatrészek és rendszerek felhasználásával végez lokalizált összeszerelést – tájékoztatott a cég.

Az európai és budapesti igények közé tartozik az ajtó működtetési logikája, utastájékoztatási és fedélzeti megfigyelőrendszer installálása, vagyis a felépítményszoftver egyedi igényekre szabott kialakítása. Emellett az Ikarus végzi az összes garanciális és nem garanciális szervizelést, hogy biztosítsa a trolibuszok maximális rendelkezésre állását.

A cél az, hogy az együttműködés révén a világszínvonalú trolibuszok tökéletesen illeszkedjenek majd a budapesti és európai igényekhez, és ezzel együtt hosszútávon támogassák a városok környezetbarát tömegközlekedésének kialakítására irányuló törekvéseit – írta a vállalat megkeresésünkre.

Bár az Ikarus ezzel kapcsolatban nem közölt információkat, a korábbi modelljeik, valamint a kínai akkumulátorgyártás és a Yutong tapasztalata miatt nyugodtan kijelenthetjük, hogy amennyiben a partnerség keretében az Ikarus és a Yutong trolibuszokat szállíthat Budapestre, akkor azok hajtásának legfőbb elemei és akkumulátorai Kínából fognak származni, viszont a fenti információk szerint a végszerelés – a járművek készre szerelése – Székesfehérváron történhet.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink