Még nem született döntés, hogy a Seagull megjelenik-e az európai piacon, de ha igen, akkor valószínűleg ez lenne a legolcsóbb elektromos autó, amelyet a kontinensen árulnak. Kínában a legutóbbi árcsökkentés óta
mindössze 69 800 jüantól (3,55 millió forint) kezdődik az ára,
ami szenzációs ahhoz képest, hogy négy személynek elegendő helyet kínál, és, hogy a hatótávolsága – az engedékeny kínai mérési ciklus szerint – 305 km. Egyébként a 75 lóerős kisautó külső formájának megalkotását a Lamborghini korábbi tervezője, Wolfgang Egger felügyelte.
A Seagull nagyjából akkora, mint egy Suzuki Swift: 3,78 méter hosszú, 1,72 méter széles, 1,54 méter magas, a tengelytávja 2,5 méter. Saját tömege kiviteltől függően csak 1160 és 1240 kilogramm között mozog, mivel nincs nagy akkuja. A Blade akkumulátor 30,08 kWh és 38,88 kWh kapacitással kapható. Előbbi segítségével 305, míg utóbbival 405 km a megtehető hatótáv a kínai mérési ciklus szerint, de ezeket a számokat érdemes kb. 0,8-cal megszorozni a valós értékekhez.
Az ár alacsonyan tartásához hozzájárul, hogy a BYD sok alkatrészt házon belül gyárt, és a logisztikai és ellátási lánc nagy részét saját maga állítja elő; a cég nemrégiben saját teherhajót is üzembe állított állított, amely 7000 autót tud befogadni.
A 2023-ban bemutatott, korábban csak Kínában kapható Seagull már exportra is készül: Brazíliában és Mexikóban Dolphin Mini néven kínálják, de azt egyelőre nem tudni, hogy Európába is eljut-e. A cég eddig az Atto 3, a Dolphin, a Seal és a Seal U elektromos autókat dobta piacra nálunk, és hamarosan a Seal U plug-in is érkezik, mint cég első konnektoros hibrid autója.
Kapcsolódó cikkek: