Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

McLaren: célunk egy hypercar, és már nem kell sokat várni

Lantos András

Frissítve 02/04/2024 - 12:50 GMT+2

Egy nemrég készült interjúban a McLaren motorsportért felelső igazgatója megerősítette, a brit márka továbbra sem tett le egy hypercar építéséről, amellyel visszatérhetnek a Le Mans 24h csúcskategóriájába. Michael McDonagh eddig nem ismert részleteket is megszellőztetett, valamint beszélt a McLaren jelenleg futó LMGT3-as programjáról, amely a jövőben szintén új autóval mehet tovább.

A McLaren Le Mans-győztes autója, a BMW-motoros McLaren F1 GTR

Fotó: AFP

Körülbelül azóta lehet hallani a McLaren hypercar-terveiről, amióta kikristályosodtak az új kategória körvonalai, ám miközben mostanra már 10 nagy gyártó (Toyota, Ferrari, Peugeot, Porsche, Cadillac, BMW, Alpine, Lamborghini, Acura/Honda, Aston Martin) rendelkezik ilyen autóval, addig az ő projektjük megmaradt az erős pletyka szintjén.
Néhány napja azonban egy igen határozott megerősítés érkezett arról, valóban dolgoznak valamin Wokingban, hiszen a márka motorsport igazgatója egy interjúban egész konkrétan beszélt erről.
„Sosem volt titok, hogy ez (egy hypercar építése) ott van a céljaink között. Ez egy olyan vágy, amit szándékunkban áll valóra váltani valamikor. Az időzítés azonban jelenleg nem megfelelő” – mondta Michael McDonagh az Autosportnak.
De már nincs messze. Érdemes lesz figyelni bennünket, mert a következő években jöhet nálunk valami.
McDonagh hozzátette, minden valószínűség szerint LMDh-autót építenek majd (amerikai szabályrendszer, LMP2-es kasztni, közös hibrid rendszer), ami egyelőre egy fokkal népszerűbb a gyártók körében (a nagy márkákat figyelve 6:4-re vezet) mint az LMH.
A 2025-ös szezon rendkívül fontos lesz a márka életében, így adná magát a feltételezés, hogy jövőre már jöhet is királykategória.
„2025 óriási lesz számunkra, akkor lesz 30 éve, hogy először indultunk Le Mans-ban. Úgyhogy szeretnénk minél többet tanulni idén, hogy készen álljunk jövőre. Részleteket nem mondhatok 25-tel kapcsolatban, csak annyit, hogy a motorsport szempontjából hatalmas év lesz a McLarennek” – fogalmazott McDonagh.
picture

McLaren F1 GT3

Fotó: AFP

Természetesen nem kizárt, hogy zárt ajtók mögött már előrehaladott állapotban van egy LMDh-versenyautó fejlesztése, és csak a bejelentést tartogatják viszonylag későre, de az Autosport is úgy kalkulál, hogy a hypercar inkább majd néhány év múlva jöhet.
A McLaren addig is jelen lesz a WEC-ben és a Le Mans 24h-n az LMGT3-ban, ahol idén a United Autosport versenyeztet két 720S Evo-t. A motorsport igazgató ezzel a programmal kapcsolatban is mondott néhány érdekességet.
Például elmesélte, milyen nehézségek adódtak, miközben a 720S Evo-n elvégezték a szükséges átalakításokat az LMGT3 kategóriában való induláshoz. A WEC-ben kötelező nyomatékszenzor (ezzel ellenőrzik a BoP betartását) is újdonság volt számukra, de az igazi kihívás az Endurance Világbajnokság speciális üzemanyaga jelentette.
picture

McLaren 720S Evo

Fotó: From Official Website

„Korábban sosem használtuk a GT3-as autónkat szintetikus üzemanyaggal, ami sok változást tud okozni a motorban. Mi például olyan jelentős olaj-hígulást tapasztaltunk, ami már nem elfogadható. Sok időt töltöttünk a motor finomhangolásával, mire megoldottuk a problémát. Mostanra rendben van, de okozott néhány álmatlan éjszakát, és elég sokat volt miatta fékpadon a motor.”
Az olaj-hígulás az a jelenség, amikor a megengedettnél nagyobb mennyiségű üzemanyag keveredik a motorolajba, és rontja a kenés hatékonyságát. A McDonagh által emlegetett ’szintetikus üzemanyag’ pedig természetesen a TotalEnergies Excellium Racing 100 benzinje, amely a szőlőfeldolgozás melléktermékeiből készül.
A McLaren motorsport igazgatója azt is elmondta, nem volt magától értetődő, hogy a márka LMGT3-as autóit a United Autosport versenyezteti majd. Zak Brown, a McLaren ügyvezetőjének csapata ugyan kézenfekvő választás volt, de rajtuk kívül másokat is megkerestek.
picture

A United Autosport 2024-es WEC-versenyzői

Fotó: From Official Website

A brit gyártó abból a szempontból kilóg idén a sorból, hogy ők egyáltalán nem küldtek saját gyári versenyzőt az LMGT3-ba. Ezt azzal magyarázzák, hogy a versenyzők kiválasztása a tőlük érkező bevételek miatt fontos része a United Autosport üzleti modelljének, így ebben a kérdésben egyedül a csapat döntött.
Végezetül pedig: nem a nagyon várt hypercar lehet az egyetlen új McLaren, amely hamarosan érkezik a WEC-be. A jelenleg használt 720S utcai modelljét ugyanis nem értékesítik tovább, így a helyét hamarosan egy új modell veheti át.
McDonagh erről sem mondhatott konkrétumokat, de az Autosport úgy tudja, jó esély van rá, hogy az az Artura legyen az autód, amelyből a McLaren GT4-es autója is készült.
picture

McLaren Artura GT4

Fotó: McLaren

Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés