Elemzések Búcsút inthetünk a dízeles Volvónak – ez történt a 13. héten

Búcsút inthetünk a dízeles Volvónak – ez történt a 13. héten

Rezi-Kató Eszter | 2024.03.30 16:21

Búcsút inthetünk a dízeles Volvónak – ez történt a 13. héten

Fotó: Volvo Cars Newsroom

Egy korszak ért véget a Volvónál és az Audinál is, miközben a Nissan harminc új modellt dobna piacra. Sok tervet dédelgetnek az autógyártók az idei évre, de az akkugyártók sem panaszkodhatnak. Összefoglaltuk, mi történt a héten a járműiparban, a kiemelésekre kattintva bővebben olvashat a témákról.

Végleg elköszönhetünk a dízelmotoros Volvóktól, ugyanis a vállalat tartja korábbi ígéretét, miszerint 2024 elején befejezi a dízelmotorral hajtott járműveknek a gyártását, ezzel egy 45 évvel kezdődött korszak zárul le. Egy korszak vége zajlik az Audinál is, hiszen a márka a TT elengedése után most az R8-astól is megválik. A Nissan ellenben nem tervez hasonlót, sőt, harminc új modellt dobna piacra a következő három évben, amelyek közül tizenhat elektromos lesz.

Egyoldalú béremelés a Mercedesnél

A kecskeméti Mercedes-gyár vezetősége több mint öt hónap és 15 lefolytatott tárgyalás után a szakszervetekkel úgy döntött, hogy egyoldalú bérfejlesztést hajt végre. A csomag 2024. április 1-jétől 8 százalékos, 2025. április 1-jétől pedig további 5 százalékos alapbéremelés mellett további juttatási elemeket is tartalmaz. Emellett A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary pedig hivatalosan is megerősítette az autopro.hu-nak a korábban is napvilágot látott információt, miszerint humanoid robotokat tesztelnek kecskeméti gyárukban. További hír a Mercedes háza tájáról az is, hogy érkezik a megújult G-osztály, amely először fog kapni egy teljesen elektromos változatot is.

Nem tétlenkednek az autógyártók

Több márka is nagy terveket sző az idei évre. A Renault például az első európai gyártó szeretne lenni, amely az akkumulátorokat ipari mértékben hasznosítja újra. Ennek érdekében a márka előrehaladott tárgyalásokat folytat potenciális partnerekkel a lítium és más fémek kinyeréséről és újrahasznosításáról. A Renault elektromos autókkal foglalkozó részlege, az Ampere pedig akkumulátorcellás laboratórium építésébe kezdett azzal a céllal, hogy megértse az akkucellákkal kapcsolatos trendeket és fejlesztéseket, ezáltal ők maguk szeretnék kifejleszteni a következő generációs cellákat. Mindezek mellett a Renault Csoport és a Volvo Csoport közös vállalatot hozott létre Flexis SAS néven, amely elektromos kisbuszokat fog fejleszteni és gyártani. A gyártás a tervek szerint 2026-ban indul.

Erős évet zártak a Volkswagen márkái is, az úgynevezett Core márkacsoport részét képező öt márka – Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) – jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, amely éves szinten 19 százalékos növekedést jelent. A márka idei tervei között szerepel, hogy a Volkswagen R független márkává váljon. A tervek szerint a wolfsburgi Autostadt tematikus parkban egy külön Volkswagen R részleget nyitnának, ami egy látogatói attrakció a vállalat közelében.

Az idei évre a Ford és az Allego ultragyors e-autó-töltőhálózat új stratégiai partnerséget jelentett be, amelynek célja, hogy több száz márkakereskedésben telepítsenek töltőket Európa-szerte. Az új, teljesen elektromos Ford Explorer vezetői hamarosan hozzáférhetnek az Allego akár 400 kilowattos teljesítményű töltőihez.

Mérföldkő a BYD-nél

Dinamikusan bővíti termelését a BYD az úgynevezett új energiákkal hajtott járművek szegmensében: a kínai autógyártó a héten elérte a hétmilliós darabszámot. A vállalat szerint a rekorderedményt az tette lehetővé, hogy a vállalat termelési rendszere felöleli a teljes ellátási láncot, és nagysorozatú termelése hatékonyan, gazdaságosan működik. A sikeres ellenére a BYD lelassítja a vietnámi gyárépítési terveit, mivel nem emelkedik az elektromos autók eladása a várt szinthez képest. A lelkesedésüket azonban ez nem rontja, hiszen egy jelenlegi marketingkampány keretein belül minden általa értékesített elektromos és hibrid modellre árengedményt ad, ezzel próbálja célba venni a VW-t és a Toyotát. A kínai vállalat ráadásul egy újabb európai országban vetné meg a lábát két modell bevezetésével.

Habár az elektromos autók eladása némiképp visszaesett, az biztos, hogy az elektromos átállás egy visszafordíthatatlan folyamat, még ha nem is lesz olyan gyors, mint gondolták, de nehezen elképzelhető, hogy a következő évtized végére Európában még egyáltalán helye lesz a belső égésű motoroknak, ezért is rendkívül fontos az akkumulátorgyárak építése, hiszen nincs más alternatíva.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink