Legyártották az utolsó Volvót, amibe gázolajat kell tankolni

Vágólapra másolva!
45 évig készültek a svéd márka autói dízelmotorral, az elektromos hajtás szorította ki a pár éve még népszerű technológiát.
Vágólapra másolva!
Volvo dízel
Az utolsó dízel Volvo ez a kék XC90-es
Fotó: Volvocars

Az európai piacon 2019-ben még a Volvo-értékesítések túlnyomó részét adták a dízelmotoros változatok, ehhez képest 2024-ben már el is búcsúztatták ezt a technológiát; az elektrifikáció rohamos fejlődésével tudták végrehajtani ezt a váltást. 

Volvo dízel
Volvo 244 GL D6 - A sorhatos teherautó dízellel indult minden 1979-ben
Fotó: Volvocars

Most jelentették be, hogy február elején leálltak a dízelmotoros autókkal, egy csütörtöki napon gördült le az utolsó dízel V60-as a belgiumi Ghent szerelőszalagjáról, egy nappal később pedig a svédországi Torslanda üzemben is elkészült az utolsó, dízelmotoros XC90.

Volvo
Volvo V70 D5: 163 lóerőt adott le az első saját dízele a Volvónak, később két turbóval ezt 215 lóerőre tornászták fel
Fotó: Volvocars

A legelső dízel Volvo, a 244 D6 1979-ben debütált,

a Volkswagentől (az LT teherautóban használt) vásárolták bele a 2,4 literes, soros elrendezésű szívódízelt, ezzel a világ első hathengeres dízel személyautója lett. A svéd márka csak 2001-ben mutatta be első, saját fejlesztésű dízelét, a D5-öst, amellyel versenyautókat (S60 Challenge) is hajtottak, de a Volvo Penta is készített belőle hajómotort. 

Volvo
V60 D6 Twin Engine 2013-ból: az első konnektoros hibrid dízelmotorral
Fotó: Magnus Cramer / Volvocars

2012-ben a Volvo dobta piacra az első dízelmotoros plug-in hibridet (V60 D6 Twin Engine), 2013-ban debütált a második dízelmotor-generáció, ez a kétliteres négyhengeres motorcsalád búcsúzott most. A Volvo egyébként már nem is gyárt belső égésű motorokat, 2023-ban a márkatulajdonos Geely konszern vette át a Volvo részesedését az Autobay nevű cégben, ahová ezt a tevékenységet kiszervezték.