WRC

Rovanperä vezet Kenyában, a toyotások egyelőre kisajátították a dobogót

2024.03.30.

A kétszeres világbajnok uralta a Szafari-rali pénteki nyitó szakaszát, és 56,9 másodperces előnyre tett szert a Toyota Gazoo Racing részére álomszerűen végződő napon.

A 23 éves finn pénteken egyszerűen érinthetetlen volt, mivel a Naivasha-tó körül rendezett mind a hat gyorsaságit megnyerte, amihez persze az is kellett, hogy a mezőny végéről rajtolva tisztább pályákon mehessen. Csapattársai, Elfyn Evans és Kacuta Takamoto is jól mentek, és a második-harmadik helyen végeztek az összetettben. A Toyota kihasználta a rivális Hyundai katasztrofális délutánját, amelyen Esapekka Lappi váltóhiba, Ott Tänak pedig egy sziklával való találkozás miatt esett ki.

Pedig addig a jó formában érkezett Lappi (az idei Svéd-rali győztese) volt Rovanperä legközelebbi kihívója a nap feléig, de egy váltóhiba miatt az autója a nap közepi szerviz utáni első szakaszon feladta a küzdelmet. Ez Tänakot a második helyre emelte, egészen addig, amíg a következő gyorson a Hyundai i20-asa egy sziklával való ütközés után, kormányösszekötő-töréssel, kitört első kerékkel meg nem állt.

 

Evans és Katsuta résen volt, és kihasználták a két Hyundai pilóta hibáit, és teljessé tették a Toyota dobogós helyezését. A nap cégén mindössze 3,9 másodperc választotta el őket egymástól, miután Evans a nap utolsó szakaszán maga mögé utasította a japánt. Evans az első szakaszon egyébként defektet kapott Rovanperähoz hasonlóan.

„Ez egy igazán jó nap volt számunkra. Az volt a tervünk, hogy megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni a mai rajtpozíciónkból. Úgy éreztem, egész jól tudom kezelni a tempót. Örültem, amikor keményen nyomhattam, amikor jók voltak a körülmények, aztán ma délután már inkább vigyáztam az autóra és a gumikra a durva helyeken, és még így is jó időket tudtunk autózni” – nyilatkozta Rovanperä. „Még mindig hosszú rali áll előttünk, és még egy majdnem egyperces előny sem sok itt, mert bármi megtörténhet: ha jön egy nagy eső, tudjuk, hogy a lemaradások hatalmasak lehetnek, és sok időt veszíthetünk. Úgyhogy megpróbálunk ugyanúgy dolgozni, ahogy ma is tettük. Az biztos, hogy az utolsó szakaszon elég durvák voltak a körülmények, és azt hiszem, minden autótól egy kicsit mélyebbek lettek a nyomvályúk. Nem kockáztattam, és minden követ megkerültem, hogy megpróbáljam egyben tartani az autót. Szerettem volna még gyorsabban menni, de ezen a ponton ez a tempó így rendben volt!" – tette hozzá.

Csapattársai kiesése után a bajnokságot vezető Thierry Neuville lett a Hyundai egyetlen reménysége, bár a belga maga is bajba került egy durva gumidefekt miatt a 3. szakaszon. A csapkodó jobb hátsó gumi szétszaggatta a Hyundai karosszériát, ami arra kényszerítette a belgát és navigátorát, Martijn Wydaeghét, hogy a délelőtti utolsó szakaszon védőszemüveget és maszkot vegyenek fel a kocsiba bejutó por miatt. Délután, a megjavított i20-assal Neuville azonban közelebb került a dobogós helyezéshez: a Kedong 2 gyorsaságin csak Rovanperä előzte meg, így a szombati utolsó előtti szakaszra mindössze 6,5 másodperccel maradt le Kacutától.

Adrien Fourmaux-nak meg kellett küzdenie azzal, hogy a fehér Ford Pumája az olajteknőjét néhány durvább szakaszon a földhöz verte, de az autó ettől eltekintve viszonylag problémamentesen bírta végig a napot, és behozta a franciát az ötödik helyen, majdnem két perc hátránnyal. Fourmaux csapattársa, Grégoire Munster – aki először indult a Szafari-ralin Rally1-es géppel – hasonló távolságra volt tőle.

Mivel Oliver Solberget gumiproblémák hátráltatták, Gus Greensmith a WRC2-ben fölényesen vezet, és az éjszaka folyamán a hetedik helyen végzett. Jourdan Serderidis, Kajetan Kajetanowicz és Solberg egészítette ki a top 10-et.

A szombati nap lesz a rali leghosszabbja, amelyen hat, összesen 161 km hosszú szakasz vár a versenyzőkre.

Az állás péntek este:

1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) 1h16m22.6s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +56.9s

3 Kacuta Takamoto/Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1 HYBRID) +1m00.8s

4 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m07.3s

5 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +1m46.6s

6 Grégoire Munster/Louis Louka (Ford Puma Rally1 HYBRID) +3m34.2s

7 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +6m51.3s

8 Jourdan Serderidis/Fréderic Miclotte (Ford Puma Rally1 HYBRID) +9m11.7s

9 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +10m14.3s

10 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +10m28.8s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.28
Robotpilóta vigyáz ránk már a kamionok világában is, hódít a fáradhatatlan autonómia. ..
2024.04.28
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Helyszínelők. ..
2024.04.28
A berlini kormány célul tűzte maga elé, hogy az elektromos autók száma Németországban 2030-ig....
2024.04.28
A kis SUV a kompakt külső méreteket a lehető legnagyobb utastérrel és tisztán elektromos....
2024.04.28
A Városligetben rendezték a XI. Országos Rendőr- és Tűzoltónapot. ..
2024.04.28
Egy baleset áldozatainak élete és testi épsége perceken, sőt extrém esetben másodperceken múlhat.....
2024.04.28
A BMW Group Gyár Debrecen is csatlakozott idén a Lányok Napja kezdeményezéshez, melynek keretében....
2024.04.28
A standon kiállított elektromos crossover váratlanul előre hajtott, és öt látogatót, köztük egy....
2024.04.28
A német luxusautó-gyártó Porsche bevétele 9,01 milliárd euró volt az első negyedévben, 11....
2024.04.28
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit. ..