Facebook;Civil Összefogás Fórum;hirdetés;

2024-03-29 14:19:00

Már 30 milliót költött a CÖF a Dead Kennedys fotóját másoló lejárató kampányra

Csak március harmadik hetében 14 millió forintot szórt el erre Facebookon az álcivil szervezet.

Múlt héten a Civil Összefogás Fórum (CÖF) költötte a legtöbbet facebookos hirdetésekre, miután március harmadik hetében (március 17 és 23 között) 14 millió forintot tapsolt el a közösségi oldalon – derül ki a Lakmusz összesítéséből.

A héten több felületen, lakhelytől és kortól függetlenül találkozhattunk a CÖF fekete-fehér, 15 másodperces videójával. A videó szövegében az szerepel: „Háború. Migráció. Gender. Ez a dollárbaloldal. Majd egy 2022-es Márki-Zay Péter idézet után jön a konklúzió, „megvették őket kilóra”. A videó és a plakátok vizualitásával határozottan a Dead Kennedys punkegyüttesről készült ikonikus, 1980-as fotót másolják.

A Political Capital számítása szerint a hirdetés teljes időtartama alatt, március 25-ig összesen mintegy 30 millió forintot költöttek erre a reklámra (17,8 milliót Facebookon, 10-15 millió közötti összeget a Google-ön).

Bár a Fideszis hasonló témákat dolgozott fel, a CÖF reklámozásának növekedésével párhuzamosan csökkentette erre fordított költségeit. A Lakmusz szerint

Ellenzéki oldalon is megjelentek az első hirdetett reakciók Magyar Péterről, a Demokratikus Koalíció és a Mi Hazánk egyaránt reagált fizetett hirdetéseiben megszólalásaira, ahol elsősorban politikai oldalról kritizálták. Velük szemben a heti toplista 8. helyére felkerülő Donáth Anna inkább pozitív kampányára koncentrált. A Momentum az éves pártköltés összesítésben továbbra is második helyen áll a Fidesz mögött, összesen 16 millió forintot reklámoztak már el, ami több, mint az utána következő két párt – az LMP és a DK – közös költsége.

A Meta hirdetéstárja alapján az online térben is elkezdődött a budapesti főpolgármester-jelöltek választási kampánya, négy jelölt (Karácsony Gergely, Szentkirályi Alexandra, Brenner Koloman és Vitézy Dávid) is költött kampányhirdetésre a héten. Ezek közül Karácsony Gergely költése emelkedik ki, aki Budapest Főváros Önkormányzata és a Párbeszéd támogatásával összesen félmillió forintot reklámozott el főleg saját sikerei és zöldítésre irányuló jövőbeli tervei népszerűsítésére. Vele szemben Szentkirályi Alexandra a Fidesz finanszírozásával mindössze 180 000 forintot költött, kampányában leginkább Karácsony Gergely kritizálására helyezte a hangsúlyt, március 22-én például elindította a „Kamuméter” című sorozatát.