Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7f56dd17-07bf-432d-87f5-ce5c1237bc40","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A számos zaklatási ügye miatt börtönbe kerülő amerikai filmproducer ügyvédje szerint Weinsteinnek számos egészségügyi problémája van, de \"mentálisan stabil\".","shortLead":"A számos zaklatási ügye miatt börtönbe kerülő amerikai filmproducer ügyvédje szerint Weinsteinnek számos egészségügyi...","id":"20240428_korhazba-kerult-harvey-weinstein","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f56dd17-07bf-432d-87f5-ce5c1237bc40.jpg","index":0,"item":"1c4cc5f6-e88b-4e66-86ee-697cc0e0b795","keywords":null,"link":"/elet/20240428_korhazba-kerult-harvey-weinstein","timestamp":"2024. április. 28. 10:15","title":"Kórházba került a nemi erőszakért elítélt Harvey Weinstein, aki az ügyvédje szerint egy \"emberi roncs\"","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"04256e91-9e64-473a-a584-4da367b73825","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Az Adobe VideoGigaGan néven mutatta meg az új fejlesztését. Egyelőre csak kísérleti fázisban van, de a teljesítménye már így is lenyűgöző.","shortLead":"Az Adobe VideoGigaGan néven mutatta meg az új fejlesztését. Egyelőre csak kísérleti fázisban van, de a teljesítménye...","id":"20240427_adobe-videogigagan-videoszerkesto-mesterseges-inelligencia-elesseg-felskalazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/04256e91-9e64-473a-a584-4da367b73825.jpg","index":0,"item":"c3f23836-e3ed-4a30-926d-3dec6ed3e12c","keywords":null,"link":"/tudomany/20240427_adobe-videogigagan-videoszerkesto-mesterseges-inelligencia-elesseg-felskalazas","timestamp":"2024. április. 27. 10:03","title":"Olyan videószerkesztőt tettek le az asztalra, hogy leesik tőle az ember álla – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78e01c98-12c5-40b9-9aea-d642f74e6d23","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér arra is, hogy mit lát igazán nagy kihívásnak a kormány.","shortLead":"Riportot közölt a BBC a magyar akkumulátoripari ambíciókról, részletezve a fejlesztéseket, a kockázatokat, és kitér...","id":"20240427_akkumulatoripar-magyarorszag-kina-orban-kormany-catl-byd-eve-energy-autoipar-elektromobilitas-bbc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78e01c98-12c5-40b9-9aea-d642f74e6d23.jpg","index":0,"item":"6ed5122b-ddc0-44b9-84d5-1d622e0f81f9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20240427_akkumulatoripar-magyarorszag-kina-orban-kormany-catl-byd-eve-energy-autoipar-elektromobilitas-bbc","timestamp":"2024. április. 27. 16:42","title":"A dél-ázsiai cégek szolgaállamává válhat Magyarország, idézi az akkumulátoripari ambíciók kritikusait a BBC","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c5ce42e-6955-4e55-9e75-79e346f5de30","c_author":"hvg.hu","category":"360","description":"Korai tapasztalataink mindannyiunkra hatással vannak. Sokunk esetében a gyermekkori traumák tönkreteszik a felnőttet, akivé válunk: megakadályozzák, hogy megéljük a valódi érzéseinket, vagy hogy hosszan tartó, egészséges kapcsolatokat alakítsunk ki. Alex Howard terapeuta szerint a gyermekkori trauma egész életünkben fogva tarthat, ha nem nézünk szembe vele. Bár a múlt eseményeit nem változtathatjuk meg, azt azonban igen, hogyan befolyásolják tapasztalatainkat és döntéseinket a jelenlegi életünkben. A Nem a te hibád segít megérteni a minket ért trauma hatásait, biztonságos határokat húzni, és kapcsolódni az érzéseinkhez, hogy teljes életet élhessünk. A HVG Könyvek gondozásában megjelent kiadványból több részt is közlünk a következőkben.","shortLead":"Korai tapasztalataink mindannyiunkra hatással vannak. Sokunk esetében a gyermekkori traumák tönkreteszik a felnőttet...","id":"20240427_nem-a-te-hibad-gyerekkor-trauma-1-resz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c5ce42e-6955-4e55-9e75-79e346f5de30.jpg","index":0,"item":"84cb65a8-c468-4b37-ac72-bb43f0e02b18","keywords":null,"link":"/360/20240427_nem-a-te-hibad-gyerekkor-trauma-1-resz","timestamp":"2024. április. 27. 17:30","title":"Gyermekkori traumákról és a szabadságról – 1. rész: A fájdalmunk a kapu a gyógyuláshoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe","c_author":"Lackfi János","category":"360","description":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel: öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Lackfi Jánosnak most ebből a készletből kellett ihletet merítenie: benzinizmus, jegymester, gázszag, bakabaj, önvallomás.","shortLead":"Sorozatunkhoz öt írót kértünk fel: öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Lackfi...","id":"20240428_az-en-hetem-lackfi-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3916e26a-03cd-4b8c-b95a-6cd544917ebe.jpg","index":0,"item":"d3191635-c8e1-4fd4-be5d-0a84f836c4d6","keywords":null,"link":"/360/20240428_az-en-hetem-lackfi-janos","timestamp":"2024. április. 28. 19:00","title":"Az én hetem: Lackfi János a kávéillatról, amely intimebb belső világ, mint egy szeretkezésé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b4db743-4437-4a5f-b54a-4e4d99f5f111","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A kocsi elektromos hajtásláncát a horvát Rimac fejleszti. ","shortLead":"A kocsi elektromos hajtásláncát a horvát Rimac fejleszti. ","id":"20240427_itt-vannak-az-elso-kepek-a-bugatti-chrion-1800-loeros-utodjarol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b4db743-4437-4a5f-b54a-4e4d99f5f111.jpg","index":0,"item":"edf41ad1-1e7a-43d7-8bed-c80c60873ce6","keywords":null,"link":"/cegauto/20240427_itt-vannak-az-elso-kepek-a-bugatti-chrion-1800-loeros-utodjarol","timestamp":"2024. április. 27. 10:47","title":"Itt vannak az első képek a Bugatti Chrion 1800 lóerős utódjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f13750d-b743-44b6-a67c-e2bce991d471","c_author":"MTI","category":"kkv","description":"Több mint kétszáz kiló kokaint foglaltak le így a német hatóságok.","shortLead":"Több mint kétszáz kiló kokaint foglaltak le így a német hatóságok.","id":"20240427_csempeszkokaint-talaltak-a-berlini-boltosok-a-nekik-kiszallitott-bananok-kozott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f13750d-b743-44b6-a67c-e2bce991d471.jpg","index":0,"item":"e8d08904-a1ec-458e-937d-d7e6591daf61","keywords":null,"link":"/kkv/20240427_csempeszkokaint-talaltak-a-berlini-boltosok-a-nekik-kiszallitott-bananok-kozott","timestamp":"2024. április. 27. 10:38","title":"Csempészkokaint találtak a berlini boltosok a nekik kiszállított banánok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ba992031-4fa6-4ebe-a813-e2dafc1b54bc","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! Ezen a héten megnézzük, mit lát Rogán Antal és visszanézzük az elmúlt évek legnagyobb magyar sikerét.","shortLead":"Elvitelre - a podcast, amelyben az adott hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20240428_elvitelre-podcast-szitakoto-eletem-meccse","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba992031-4fa6-4ebe-a813-e2dafc1b54bc.jpg","index":0,"item":"bcfd7cb4-4fb1-4a00-aa1f-50915672b645","keywords":null,"link":"/itthon/20240428_elvitelre-podcast-szitakoto-eletem-meccse","timestamp":"2024. április. 28. 06:00","title":"Elvitelre #64: Fölszállott a Szitakötő, s beszállott a hálóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A kormány eladja a rákosrendezői területet az arab befektetőnek. Lehetőség szerint nem kell majd közbeszerzési eljárásokat lefolytatni, és a projekt megkapja a különféle szabályok alól mentesítő nemzetgazdasági szempontból kiemelt minősítést. A fejlesztéseket a beruházó 5 százalékos áfával értékesítheti majd.
A húsvéti hosszú hétvége előtt a kormány beterjesztette az országgyűlés elé a mini-Dubajként elhíresült, rákosrendezői beruházás kereteit is lefektető törvényjavaslatot. A javaslat („a Magyarország Kormánya és az Egyesült Arab Emírségek Kormánya közötti gazdasági együttműködésről szóló megállapodás”) előadója Szijjártó Péter külgazdasági miniszter, de a projektért majd az építési miniszter, vagyis Lázár János lesz felelős.
A tervezetből kiderül, hogy
a rákosrendezői területet a kormány értékesíteni fogja a beruházó számára
– vagyis a projekt nem állami területen valósul majd meg, az egész ingatlan magánkézbe kerül. Nem mellesleg az államnak minden bizonnyal tetemes bevétele keletkezik az értékesítésből. Ami alighanem jól fog jönni a költségvetésnek.
Nagyon fontos vállalás, hogy a projekt megvalósítása során nem kell majd közbeszerzéseket lefolytatni, sőt az építési és egyéb hatósági szabályozások is csak nagyon korlátozottan lesznek alkalmazhatóak, a kormány ugyanis nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősíti a projektet.
„A vonatkozó magyar jogszabályok által megengedett mértékben és feltételek mellett, a Projekthez kapcsolódó szerződések, programok és megállapodások egyik Fél esetében sem,
de különösen Magyarországon nem képezik közbeszerzési, pályázati, versenyeztetési eljárás vagy bármely más, a Megállapodás ratifikációja időpontjában Magyarország vagy az Egyesült Arab Emírségek nemzeti jogszabályaiban meghatározott eljárás tárgyát
– áll a tervezetben.
A kormány továbbá ígéretet tesz rá, hogy – amennyiben ez lehetséges – a majdani fejlesztések a kedvezményes, 5 százalékos áfával legyenek értékesíthetőek.
A tervezetet Vitézy Dávid is kritizálta benyújtása után. A főpolgármester-jelölt által megfogalmazott pontok:
Úgy adja oda verseny nélkül egy arab befektetőnek a 130 hektáros, fél kerületnyi területet a kormány, hogy semmit nem ír elő, semmit nem vár el, semmit nem rögzít arról, mi épülne oda. Pedig Budapestnek nem újabb luxusbevásárlóközpontra és luxuslakónegyedekre van szükséges, hanem megfizethető új lakónegyedre, új városi jelentőségű közparkra,
Minden létező építési előírás alól kiemeli nemzetgazdaságilag a beruházást, így sem az épüetek magasságára, sem a tömbök méretére és funkciójára vonatkozóan nem marad befolyása a kerületi és fővárosi önkormányzatoknak.
A szükséges közlekedési beruházásokra nincsenek garanciák: nem szerepel a szerződésben a 3-as villamos átvezetése az új Szegedi úti felüljárón (csak közúti felüljáróról szól a dokumentum), nem rendelkezik a Kisföldalatti szükséges felújításáról és járműcseréjéről (csak a meghosszabbításról) és nincs benne a Nyugati pályaudvar – Rákospalota-Újpest kiemelten forgalmas, itt átvezető vasútvonal átfogó fejlesztése és az új állomás megépítése, csak annyi, hogy “vasúti pálya fejlesztése”. Ráadásul, ami benne van, azt se az arab befektetők, hanem a kormány fizetné – ez azonban így sem elfogadható, nem elégséges.
A repülőtéri vasutat a belváros és a Nyugati helyett Rákosrendezőre vinnék – az arab befektetők érdeke fontosabb, mint a nyilvánvalóan a belvárost kereső turistáké és az összes budapestié? Ennek tényleg közlekedéspolitikai és városfejlesztési szempontból az égvilágon semmi értelme.
Minden korábbi, a Rákosrendező rozsdaövezet városfejlesztésére készült terv, így az is, amit a BFK-ban mi csináltunk, egy új, városi jelentőségű, legalább 25 hektáros, Zuglót, Rákospalotát, Angyalföldet kiszolgáló közpark létesítésével számolt a Vasúttörténeti Park mellett. Ennek nyoma sincs a dokumentumokban, ez is beépíthető terület lenne a szerződés szerint. Zöldfelületet csak a vasúti vágányok befedésével akarnak csinálni – ennek semmi értelme, egy teherforgalmat is bonyolító vasúti fővonalat befedni méregdrága és nem is lesz teljes értékű zöldfelület.