Minden centiméteréről süt, hogy jobb napokat is látott már a Peugeot furgonból készült Odyssee 4000 lakóautó, mely negyven évvel ezelőtt új lendületet adott a francia Chaussonnak.

Feltűnően kopottas fényezésű karosszéria magasodik a csillogóan ezüst kerekek fölé, de így is varázslatos hangulata van a Peugeot J9-es alapokra épített Chausson Odyssee 4000 lakóautónak, ami most is olyan töményen árasztja magából a cigarettafüstös és barnás hangulatot, mintha 1983 volna.

1979-ben újabb nagyobb hullámot vetett a hat évvel előtte kezdődő olajváltság, ami veszélyt jelentett a lakóautókra.

Fontos szerephez jutottak az olajválságot követő években a megbízható és alacsony fogyasztású autók és nehéz idők vártak az olyan élvezeti cikkekre, mint a nagy motorral szerelt túrakupék vagy a hobbiból tartott lakóautók. Néhány évvel a drámai olajáremelés után azonban már megszületett a Chausson és a Carrier együttműködése, így a Peugeot J9-es furgon alapjaira megtervezték az Odyssee 4000 lakóautót. Ekkoriban az angoloknál már egyre népszerűbb volt lakóautóval nyaralni, de Franciaországban még fiatal volt ez a műfaj.

Minden vállalatnak megvolt a maga feladata az Odyssee 4000 projektben, hiszen a Peugeot adta a műszaki alapokat és a kereskedői hálózatot, a Chaussonnak pedig a felépítmény átalakításában van a mai napig nagy tapasztalata, a belső felszereléseket pedig a Carrier szállította a 4,9 méteres lakóautóhoz.

Öröm belenézni még ebbe az elhasznált állapotú Odyssee 4000-esbe is, mert minden apró részletén pontosan látszik, hogy melyik korszakban készült. Ma már élénk színekkel és neonfényekkel romantizáljuk a 80-as éveket, de valójában pontosan olyan volt, mint ennek a Peugeot-nak a belseje. A barna ezer árnyalatában pompázik minden bútor és kárpit, a szekrényeket pedig famintás burkolat fedi. Műanyagjain már nagyon meglátszik, hogy negyven éve öregíti a napsugárzás, de van egy patinás bája.

Négyen utazhatnak és alhatnak is a dízelmotoros Peugeot J9-es lakóautóban, amiben felszerelt konyha és kis fürdőszoba is van. A zuhanyzóval is felszerelt apró kabin nem volt elterjedt felszerelése a korabeli lakóautóknak, ezért mindenképp komfortosnak számított az Odyssee 4000, a szigeteléséről azonban hamar kiderült, hogy a konstrukció gyenge pontjai közé tartozik.

Mindenütt ablakok vannak, ezért remek panoráma nyílik a hegyekre vagy a tengerpartra az Odyssee 4000-ből.

Praktikumát a furgon doboz formája adja, de a kellemes hangulatot és a térérzetet már a kibővített tető és a hatalmas üvegfelületek adják. A szélvédő felett három ablak is van, a tetőoszlopok pedig egészen vékonyak, így kész üvegház a Chausson tolóajtós lakóautója. Amennyiben nem melegítené fel eléggé a napfény a teret, az Odyssee 4000-nek elektromos fűtése is van.

Kopottas ezüstjén már nem úgy csillog a napfény, a piros dekoráció is megfakult már a rozsdaette lemezeken, de így is benne van a kaland ígérete ebben az Odyssee 4000-ben. Nehéz évek után hozott üdítő változást a Carrier-vel együttműködésben készült Odyssee 4000 a Chaussonnak. Ez a Peugeot J9 alapú lakóautó nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a vállalat ma is kempingezésre kész járműveket gyártson.

Ez is érdekelhet:

Szívdöglesztő elektromos divatholmi a Peugeot E-3008

Menetpróbán a Peugeot sztárja, az akár 700 kilométeres hatótávú E-3008.

Végtelenül aranyos ez a hibátlan Peugeot 104 ZS

Ez a Peugeot bebizonyítja, hogy 60 lóerő is lehet menő.

Az el nem ismert francia – a Peugeot 305-sztori

A kora legjobb autója lehetett volna, de más szerepet kapott a Peugeot elfelejtett típusa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Nem először váltanak kék színre a Ferrari versenyzői a Formula–1-ben

További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés