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
auto
2024. 04. 29. hétfő

Retteghet a konkurencia, kiderült mennyibe fog kerülni a Xiaomi SU7

elektromos autó

Tavaly év végén mutatkozott be a Xiaomi SU7, a nálunk legfőképp telefonjairól és egyéb okoseszközeiről ismertté vált kínai gyártó első elektromos négykerekűje. Akkor a technikai specifikációk láttak napvilágot, de az árazás és a várható megjelenés még nem. Most a hivatalos bemutatón többek között ezekre is fény derült.

Hogy mennyire komolyan gondolták a világmegváltó villanyszedán gondolatát a kínaiak, mi sem bizonyítja jobban, minthogy 576 tesztjármű rótta az utakat a világ több mint 300 városában az elmúlt időszakban. Ezek együttesen 5,4 millió kilométert tettek meg, azaz elegendő adatot gyűjtöttek a tökéletesítéshez.

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

Az autó az előzőleg megismert kétféle hajtáslánccal lesz elérhető, melyek közül a gyengébb – hátsókerék-hajtású – nem csupán motorjai számában lesz kevesebb a csúcsváltozatnál, hanem akkumulátorát illetően is limitekbe ütközünk. A 400 voltos alapokon nyugvó pakk feszültsége 486 voltos, a lítium-vasfoszfát telep gyártója a BYD, vagyis a mondhatni közvetlen rivális Blade akkuja kerül az alap SU7-be. A 73,6 kWh-s energiatároló kínai szabványok szerinti hatótávja 700 kilométer is lehet – ezt érdemes erős fenntartásokkal kezelni –, illetve 15 perc alatt 350 kilométernyi hatótáv pumpálható bele.

Ehhez persze szüksége lesz a felhasználónak egy megfelelő töltőoszlopra, ám a Xiaomi erre is gondolt, ugyanis a cég saját szupertöltő-állomásokat tervez üzembe helyezni, melyek akár 600 kilowattos teljesítményt is képesek leadni folyadékhűtéses technológiájuknak köszönhetően. Az első ilyen állomásokat Pekingben, Sanghajban és Hangzhouban adják át a közeljövőben.

Már az alapmodell is 5,28 másodperc alatt katapultál százra, miközben végsebessége 210 km/óra, ám az igazi fenevad a SU7 Max lesz. Ebben két elektromotor dolgozik összesen 495 kW-os teljesítménnyel és 838 Nm-es csúcsnyomatékkal, így a százas sprintet 2,78 másodperc alatt tudja abszolválni, valamint egészen 265 km/órás tempóig képes gyorsítani. A motorokat a CATL 101 kWh-s Quilin akkuja szolgálja ki, melynek feszültsége 871 volt, így töltése is gyorsabb: negyed óra alatt 510 kilométerrel növelhető a típus hatótávja.

A felszereltséget illetően a 4,6 literes fedélzeti hűtő és a kiváló hővédelemmel rendelkező panoráma tetőablak mindenképp említést érdemel – utóbbival másfél órára 38 fokos tűző napon hagyva 12 Celsius fokkal hűvösebb maradt a jármű utastere, mint a rivális Tesla Model 3 esetében. A kerekeket illetően 19, 20 és 21”-os lehetőségek vannak, amiket kilenc külső és négyféle belső színvariáció tesz teljessé.

Szó esett a bemutatón egy Pro variánsról is, amely egy motorral, viszont a CATL 94,3 kWh-s akkujával lehet a leghatékonyabb választás az ígért 830 kilométeres hatótávja miatt. Ráadásul ez a változat a Tesla Model 3 kínai indulóárával közel azonos, 245.900 jüan (12,425 millió forint) lesz. Ezek alapján kitalálható, hogy a belépő modell olcsóbban, mindössze 215.900 jüanért (10,9 millió forintért) vihető el. A csúcsot jelentő SU7 Max legkevesebb 299.900 jüant (15,15 millió forintot) kóstál. Az első kiszállítások április végén kezdődnek a Pro kivételével, amely május végétől kerül a tulajdonosokhoz. Az első 5000 példány úgynevezett Founders Edition limitált kiadás lesz – bár azt nem tudni, ez mit takar pontosan, ám nem kell értük többet fizetni.

Kőrössy Balázs