eredmények
Minden évben kiemelt médiaérdeklődés övezi a győri Audi évértékelő sajtótájékoztatóját.
Ahhoz, hogy a legnagyobb lehessenek, tavaly 1 660 425 motort, köztük 114 058 elektromos hajtást kellett legyártani. Az adatokból egyértelműen látszik, a belső égésű motorok továbbra is uralják a gyártást, az e-motorok azonban feljövőben vannak.
A győri Audiban a motorgyártás mellett meghatározó a járműgyártás is. 2023-ban a győri gyártósorokról összesen 177 775 gépjármű gördült le.
Egy kihívásokkal teli évben nagyszerű eredményeket értünk el – fogalmazott Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke, aki kinevezése óta először találkozott a média képviselőivel. Rögtön kivívta az újságírók szimpátiáját azzal, hogy köszöntet mondott elődjének. Alfons Dintnernek, aki a tavalyi évet levezényelte.
Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke
Breme felidézte. hogy a győri Audi több mint 30 éves története alatt 44 millió motort és 2 millió autót gyártott, ami elképesztő teljesítmény. Beszélt arról is, hogy tavaly elbúcsúztak az ikonnak számító Audi TT-től, ami 25 éven át kizárólag Győrben készült. A világon 660 ezer TT tulajdonos mondhatja el magáról, hogy autója Győrben készült.
Több mint 12 ezer munkatársunk a tavalyi eredmények alapján fizetésének 1,8 szeresét viheti haza bónuszként – jelentette be Breme, majd elmondta azt is, a vállalatnál a fluktuáció mindössze 2 százalékos, dolgozóik értékelik az Audi nyújtotta biztos hátteret.
Michael Breme szerint az Audi Hungaria továbbra is nagy hatással van a magyar gazdaságra és annak kiemelt szereplője.
Mindezt számokkal is alátámasztotta. A vállalat 2023-ban 9,102 milliárd euró árbevételt ért el, és összesen 343 millió euró értékű beruházást hajtott végre. Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 663 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén. A 100%-os tulajdonú leányvállalatával, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-vel együtt összesen 12 143 munkatársa volt a két vállalatnak.
Ami pedig a kihívásokat illeti: a növekvő alapanyagárakat, az inflációt, a magas energiaárakat és az árfolyamváltozásokot emelte ki.
„További sikerességünk alapját munkatársaink kompetenciáinak folyamatos fejlesztése és jövőbemutató Next Level stratégiánk képezik” – fogalmazott a sajtótájékoztatón Michael Breme.
Dr. Patrick Heinecke
Dr. Patrick Heinecke, az Audi Hungaria pénzügy, beszerzés, IT és compliance területekért felelős igazgatósági tagja arról beszélt, hogy a transzformáció óriási kihívások elé állítja a vállalatot.
A külső zavaró tényezők miatt kitehetnénk a veszélyes útszakasz táblát – fogalmazott találóan Patrick Heinecke, aki szerint a vállalat nagy erőssége a Made in Hungary szakértelem.
„Az Audi Hungaria 2023-as teljesítményét nagy mértékben befolyásolták egyedi hatások. Versenyképességünk fenntartása a kiélezett piaci és költséghelyzetben új kihívások elé állít bennünket. Folyamatosan dolgozunk gazdaságosságunk és pénzügyi teljesítményünk javításán, hogy felkészülten várjuk a jövő kihívásait“, tette hozzá Dr. Patrick Heinecke.
A vállalat 2023-ban ismét Magyarország Legvonzóbb Munkahelye díjban részesült, melyet az összesített mezőnyben és az autóiparági munkáltató kategóriában elért első helyezésével érdemelt ki. Emellett a tavalyi évben a Családbarát Magyarország Központ Családbarát munkahely védjegy tanúsítvánnyal tüntette ki az Audi Hungariát.
A győri Audi igazgatóságának tagjai balról jobbra: Robert Buttenhauser, Németh Kinga, Michael Breme, Patrick Heinecke és Les Zoltán.
A vállalat a tavalyi évben ünnepelte fennállásának 30. jubileumát: az elektromos motorok új generációjának, a PPE-hajtások sorozatgyártásának elindulásával tovább haladt az elektromobilitás útján, valamint önálló leányvállalatának, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft. megalapításával erősítette kompetencialapú szolgáltatásait.
Az Audi Hungaria az idei évben megkezdi a CUPRA Terramar modell gyártását Győrben, valamint tovább folytatja az az elektromos motorok újabb generációjának, az MEBeco hajtások gyártására történő felkészülést.
Az Autószektor kérdésére, hogy lassulni látszik az e-autózás, hogyan látják ezt az Audi Hungariánál, Robert Buttenhauser motorgyártásért felelős igazgatósági tag így reagált.
-A jövőnk alapvetően elektromos, de sok innováció van még belső égésű motorjainkban is. Gyártásunkat a vevők igényeihez alakítjuk.