Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

Az F1-hez hasonló korlátozást vezethetnek be jövőre a WEC Hypercar-kategóriában

Lantos András

Frissítve 28/03/2024 - 15:17 GMT+1

A Forma-1-hez hasonló korlátozásokat terveznek bevezetni a WEC Hypercar-kategóriájában – értesült az Autosport. A brit lap szerint szinte biztos, hogy változik a gyári támogatott autók számára vonatkozó szabály, amely áttételesen a bajnokságban induló privát csapatok lehetőségeire is hatással lehet.

A hajrában matricázva is nyert a Porsche, drámai Peugeot-kiesés a legvégén

Amennyiben az Autosport szerint „szinte biztosan bevezetésre kerülő” módosítás életbe lép, 2025-től minden márkának kétautós gyári csapatot kellene indítania az Endurance-világbajnokságon.
Mivel azt már a jelenlegi szabályozás is kiköti, hogy kettőnél több gyári támogatott autója egyik gyártónak sem lehet, így lényegében az F1-hez hasonlóan kőbe lenne vésve a kétautós létszám a hivatalos alakulatok esetében.
A lap úgy tudja, a korlátozás csak a gyártói háttérrel rendelkező csapatokra lenne érvényes, a függetlenek, mint a Hertz Team JOTA vagy a Proton továbbra is indíthatnának egyautós felállásban.
Az új előírás pillanatnyilag a Cadillacet, a Lamborghinit, az Isotta Fraschinit és a jövőre érkező Aston Martint érintené. Előbbi háromnak jelenleg csak egy autója van a WEC-ben, utóbbi pedig egyet tervezett indítani a bemutatkozó szezonjában.
A Lamborghini helyzete tűnik a legtisztábbnak, ők már korábban is jelezték, 2025-re növelnék a létszámot, az Isotta Fraschininél pedig szintén vannak ilyen tervek. Az olaszok állítólag már idén is szerettek volna két gyári támogatott Tipo 6-ot; az egyiket a Duqueine Teamre, a másikat pedig a Vector Sportra bízták volna, de a bajnokság végül csak az egyik nevezést fogadta el, arra hivatkozva, hogy kevés a szabad hely a mezőnyben.
A Cadillacnél nemrég jelentették be, hogy a Chip Ganassi Racinggel kötött egy autóra szóló megállapodás 2024 végén lejár, és az Autosport úgy tudja, a General Motors az új üzemeltetővel már két V-Series.R indítására akar szerződni.
picture

Vakyrie AMR Pro

Fotó: Aston Martin Racing

Az Aston Martin és partnere, a Heart of Racing korábban szintén nem zárkózott el attól, hogy egynél több autót nevezzen már az első szezonban, tehát elméletileg a brit márkánál sem lenne gond, ha életbe lép egy ilyen szabályozás.
A változás a privát csapatok lehetőségeit is befolyásolhatja, hiszen, ha az említett négy márka is két gyári autóval érkezik jövőre, azzal 20-ra nő a hivatalos egységek száma a Hypercar-géposztályban. Amennyiben úgy vesszük, hogy a LMGT3-ban nem nő a létszám (18 autó), és mellé tesszük, hogy az ígéreteknek megfelelően 2025-ben már 40 fős lesz a WEC-mezőnye, akkor is mindössze két hely marad független csapatoknak a világbajnokságon.

Ez is érdekelhet:

Az korlátozás természetesen nem vonatkozna a Le Mans 24h-ra, ahol továbbra is lenne lehetőség extra gyári autók indítására, amelyek azonban sem az egyéni, sem a gyártók bajnokságába nem számítanak bele.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés