Gyakorlatilag pont egy éve voltunk a Lexus RZ 450e nemzetközi bemutatóján Franciaországban, és az első benyomások igencsak pozitívra sikerültek a modellt illetően. Persze a luxus villany SUV a méretéhez hasonló árcédulát kapott, jelenleg legkevesebb 27,59 millió forintos indulóárával a japánok sem gondolták, hogy tömegtermék lesz, de nem is ezt szerették volna elérni. Sokkal inkább azt, hogy aki ilyen négykerekűt választ, az kompromisszumok nélkül élvezhesse a kényelmes villanyautózást. Nos, ha már adottak voltak a jó alapok, a Lexus mérnökei úgy gondolták, hogy a hátsó meghajtás – azaz motor – kiszerelésével növelnek a hatótávon és egyúttal csökkentenek a vételáron, így a 230 kW-os összteljesítményű RZ 450e után megérkezett a 300e típus. Azt egyelőre nem árulták el a cég illetékesei, hogy mennyivel lesz olcsóbb, de a technikai specifikációkat pontosan tudjuk. Ezek alapján elmondható, ténylegesen annyit csináltak a japánok, hogy megfosztották a hátsó hajtástól a járművet: az eddigi 150 + 80 kW-os (313 lóerős) csúcsteljesítmény és 266 + 168 Nm-es maximális forgatónyomaték helyett 150 kW (204 LE) és 266 newtonméter maradt. A DIRECT4 AWD helyébe fronthajtás lépett, és az 5,3 másodperces százas gyorsulás nyolc szekundumra csillapodott. A végsebességet eddig is az elektronika korlátozta 160 km/órában, ez most is így lesz. Hogy mekkora súlycsökkenést eredményez a hátsó technika elhagyása, nem tudni, de a felszereltségtől függően 2055 és 2115 kilogrammos 450e-ből kiindulva könnyen lehet, hogy a két tonna alatti tartományba kerülnek a számok. A hatótávot illetően viszont elárulta a cég, hogy mire számíthatunk. Míg az összkerekes változatnál kerékmérettől függően 395 és 440 km-es WLTP szerinti hatótávot kapunk, a fronthajtásos 300e esetében akár 480 km-t is megtehetünk a 18”-os kerekekkel, míg a 20”-osokat választva 419 km-re számíthatunk. Az akkumulátor mérete, valamint a töltési sebességek ugyanazok maradnak, mint a tavaly bemutatott 450e-nél megismert számok. Az egyszerűbb modellt elsősorban azoknak szánja a Lexus, akiknek a nagyobb megtehető távolság fontosabb, mint a terepképességek, de az árérzékeny ügyfelek is nagyobb eséllyel döntenek az elektromos SUV mellett egy kedvezőbb cédula láttán. Az RZ 300e modellek kiszállítása várhatóan ez év júniusában kezdődik. Kőrössy Balázs Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!