Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az Opel is beszáll az olcsó e-autók versenyébe
2024.04.29 16:16Különleges együttműködést jelentett be a Nio és a Lotus
2024.04.29 15:222035 után is gyártana hagyományos autókat a Škoda
2024.04.29 13:23Nincs elég e-autós töltő az EU céljaihoz
2024.04.29 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Erős évet zártak a Volkswagen márkái
A Volkswagen Csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett.
A Volkswagen úgynevezett Core márkacsoport részét képező öt márka - Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) - jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, amely éves szinten 19 százalékos növekedés. Ennek több mint felét a Volkswagen márka adta 2,519 millió darabbal, amely 13 százalékkal haladja meg a 2022-es adatokat.
A Škoda globális eladásai 866.800-ra (+18,5 százalék), a Seat és a Cupra modelleké 602 ezerre (+28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal 423 ezerre emelkedett 2023-ban.
Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, egyben a Volkswagen személyautók márka vezérigazgatója a közleményben kiemelte: egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, és a decemberben elfogadott Performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével hozzájárulhat a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.
A jelen üzleti évet erős piaci verseny, politikai kihívások és a jövő szempontjából szükséges beruházások határozzák meg - hangsúlyozták a közleményben.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!