Gyártók Erős évet zártak a Volkswagen márkái

Erős évet zártak a Volkswagen márkái

MTI | 2024.03.28 08:18

Erős évet zártak a Volkswagen márkái

Fotó: Volkswagen

A Volkswagen Csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21 százalékkal 138 milliárd euróra nőtt, a működési eredmény 80 százalékkal 7,3 milliárd euróra emelkedett.

A Volkswagen úgynevezett Core márkacsoport részét képező öt márka - Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra valamint Volkswagen haszonjárművek (VWN) - jelentős forgalomnövekedést könyveltek el tavaly, az összesített értékesítés 2023-ban 4,826 millióra nőtt, amely éves szinten 19 százalékos növekedés. Ennek több mint felét a Volkswagen márka adta 2,519 millió darabbal, amely 13 százalékkal haladja meg a 2022-es adatokat.

A Škoda globális eladásai 866.800-ra (+18,5 százalék), a Seat és a Cupra modelleké 602 ezerre (+28 százalék) nőttek, a VWN márka értékesítési volumene 25 százalékkal 423 ezerre emelkedett 2023-ban.

Thomas Schäfer, a Volkswagen AG igazgatótanácsának tagja, a Core márkacsoport vezetője, egyben a Volkswagen személyautók márka vezérigazgatója a közleményben kiemelte: egyre hatékonyabb a márkacsoporton belüli szoros együttműködés, és a decemberben elfogadott Performance-program 2024-től a termékköltségek optimalizálásával és csökkentésével hozzájárulhat a csoport hosszú távon fenntartható növekedéséhez.

A jelen üzleti évet erős piaci verseny, politikai kihívások és a jövő szempontjából szükséges beruházások határozzák meg - hangsúlyozták a közleményben.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink