Egy légiutas-kísérő elárulta, hová érdemes ülni a repülőn, hogy kevésbé érezzük a turbulenciát

A repüléstől rettegők különösen zavarónak találhatják az esetenként előforduló turbulenciát – egy légiutas-kísérő szerint azonban van egy módszer, amivel csökkenthető a kellemetlenség.

A turbulencia, vagyis a repülőgépet körülvevő levegő nyomás- és áramlásváltozásai által okozott ijesztő mozgás még a legtapasztaltabb utasokban is aggodalmat kelthet. Bár az utaskísérők szerint mindenki teljesen biztonságban tudhatja magát, amíg az öve be van csatolva, ettől még nem lesz minden utas teljesen nyugodt.

Ahelyett, hogy turbulenciakor a kartámaszba kapaszkodna és pánikba esne, inkább kérje meg a légiutas-kísérőt, amennyiben lehetséges, ültesse át máshová.

"Ha észrevesszük, hogy egy utas nagyon ideges, és hátul ül, akkor felajánljuk, hogy átkísérjük a repülőgép egy másik részébe, ahol enyhébbnek érezheti a turbulenciát, például a gép elejébe vagy a szárnyak közelébe" – mondja a légikísérőként dolgozó Laura Nottingham.

A repülőgép bizonyos részei sokkal bizonytalanabbnak és döcögősebbnek érződhetnek turbulencia esetén. Akik tehát félnek a turbulenciától, próbáljanak meg minél közelebb ülni a pilótafülkéhez. A gép eleje a súlypontján túl van, a szárnyak mellett ülve stabilitást kell nyújtani, úgyhogy az egy kiegyensúlyozottabb területnek számít, a repülőgép hátsó része pedig hajlamos sokkal jobban mozogni. A nagyobb repülőgépekre általában kevésbé hatnak a légörvények és légáramlatok, így a turbulencia érzése ezeknél minimálisra csökken.

Maga a turbulencia egyébként teljesen normális dolog, és nem okoz semmilyen problémát a gépnek a feladata teljesítésében, de az utas megsérülhet, ha nincs bekötve, miközben "dobálja" a repülőgép.

Az utazás, mint tudjuk, szélesebb látókört biztosít a világról, egyben alkalmazkodást is igényel. Utóbbi azt jelenti, hogy indulás előtt ajánlott utánanézni a helyi kulturális normáknak, az éttermi etikettnek és a nyelvnek. Az alábbi bosszantó szokásokat pedig mindenképp javasolt ejteni.

(Forrás: Dailystar, fotók: Getty Images)

módszer | biztonság | légiutas-kísérő | turbulencia | repülőgép

FOLYTASD EZZEL

Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot

Itt a magyarázat, miért ülnek alkalmanként a kezükre a légiutas-kísérők

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom