Ezért válasszunk jó minőségű iratmegsemmisítőt
Napjainkban minden iroda alapvető kiegészítői az iratmegsemmisítő gépek, amelyek segítségével gyorsan, egyszerűen és hatékonyan szabadulhatunk meg a szükségtelenné vált iratoktól.
Cikkünkben összefoglaljuk, miért éri meg ezekből egy magasabb minőséget választani.
Miért elengedhetetlen a megfelelő iratmegsemmisítés?
Bár egyre inkább terjednek a digitális, papírmentes megoldások, még mindig sok olyan dokumentum létezik, amelyet papíralapon kapunk meg. Fontos számláink, szerződéseink viszont olyan információkat tartalmaznak, amelyek illetéktelen kezekbe jutva visszaélések alapját képezhetik. Ennek elkerülése érdekében semmiképp ne dobjuk személyes vagy céges iratainkat a szemétbe, még összetépve sem!
Az Ápisznál kapható iratmegsemmisítők között mindenki megtalálhatja a felhasználásának megfelelő verziót, legyen szó akár csak időszakos vagy intenzív igénybevételről. Ráadásul ma már számtalan extra funkcióval ellátott gépet is beszerezhetünk, amelyek még kényelmesebbé teszik a felhasználói élményt.
Ne feledjük, hogy a dokumentumok rendszeres ledarálása a GDPR miatt egy rendszeresen ütemezendő tevékenységgé vált, hiszen pontos előírások vonatkoznak mind az iratok tárolásának idejére, mind pedig megsemmisítésére vonatkozóan.
Milyen extra funkciók léteznek?
Amit a kiválasztáskor mindenképpen mérlegelnünk kell, az a tervezett felhasználás mértéke. Léteznek olyan vállalatok, ahol már nagyobb mértékben kiváltásra kerültek a nyomtatott technológiák digitális megoldásokra, és így nem kell számolni például olyan funkciókkal, mint az extra hosszú üzemidő. Ahol viszont az irodai élet középpontjában állnak a papíralapú dokumentumok, érdemesebb lehet egy többórás folyamatos működési idővel rendelkező gépet beszerezni.
Ezzel összefüggő paraméter a hulladéktartály mérete. Minél nagyobb tartállyal rendelkezik egy eszköz, annál ritkábban kell gondoskodnunk az ürítéséről. Ha nem szeretnénk ezzel a munkánkat megszakítva, túl gyakran foglalkozni, akkor mindenképpen szemrevételezzük a tárolókapacitást a vásárlást megelőzően, és igyekezzünk egy megnövelt kapacitást választani.
Fontos részt képez még a kezelőfelület, ami minél egyszerűbb és átláthatóbb, annál jobb. Próbáljuk megtalálni az arany középutat a sokszínűség, illetve a túl sok és számunkra felesleges funkció között.
Milyen egyéb tényező fontos a vásárláskor?
A kapacitás és beállítások mellett mindenképpen figyeljünk oda a garancia kérdéskörére. Iratmegsemmisítőt több évre vásárolunk, így törekedjünk arra, hogy legalább 2 éves jótállással vásároljunk iratmegsemmisítőt. Ezenfelül érdemes megnézni a gép méretét is, és megbizonyosodni róla, hogy be fog férni az iroda erre fenntartott pontjára.
A rendszeres iratmegsemmisítés nemcsak a dokumentumaink felszámolásában és irodánk rendben tartásában segít, hiszen megvédi a személyes és vállalati adatokat a visszaélésektől. Egy jó minőségű eszközzel hatékonyabbá és gördülékenyebbé tehetjük az irodai életet.