Már gyártófüggetlenül is nyomoz az alkalmazás-összeomlások után az AMD

A korábbi Radeon GPU Detective után egy Breadcrumbs nevű fejlesztést hozott a cég.

Az AMD még az előző év nyarán adta ki a Radeon GPU Detective 1.0-s verzióját, majd később ennek megérkezett a Vulkan API-hoz szánt kiadása is. A fejlesztés gyorsan nagy népszerűségre tett szert a fejlesztők körében. Ugyanis az említett API-k debug rétege ugyan rendkívül hasznos, ha általános hibakeresésről van szó, de grafikus alrendszeren belülről származó gondok kapcsán sokszor nehéz a probléma pontos behatárolása. Utóbbin segített a Radeon GPU Detective, kiegészítve a szóban forgó API-k debug rétegét, biztosítva a lehető legpontosabb adatokat a fejlesztők számára a programhibák gyors felderítése érdekében.

Az AMD most bemutatta a Breadcrumbs nevű fejlesztését, amely a DirectX 12 API-hoz tartozó, DRED (Device Removed Extended Data) funkciót egészíti ki, utóbbi ugyanis csupán API-hívások szintjén működik, vagyis nem elég jó a szemcsézettsége. A Breadcrumbs viszont képes az erőforrás-kiírások szintjén történő hibakeresésre.

Alapvetően a Breadcrumbs nagyjából azt tudja biztosítani, amit a Radeon GPU Detective, de van két alapvető különbség. Többek között a Breadcrumbs igényli a programkód módosítását, hiszen direkten kell beépíteni a támogatást a videojáték-motorba, ugyanakkor teljesen a szabványosan kötődik a DirectX 12 API-hoz, tehát ezért cserébe nincs kötelezően Radeon GPU-hoz kötve, azaz bármilyen, előbb említett API-t támogató erőforrás megfelel a célnak.

A FidelityFX SDK-ban érkező újításnak hála a fejlesztők úgy is képesek lesznek Radeon GPU Detective szintű hibakeresésre, hogy nem rendelkeznek az utóbbihoz szükséges hardverrel, így valamivel kötetlenebb lehet a programfejlesztés.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés