A baltimore-i Francis Scott Key hídnak ütköző teherhajó. a szingapúri zászló alatt hajózó Dali – melynek a jelek szerint elromlott a hajtóműve a baleset előtt – már hónapokkal az incidens előtt is hajtóműproblémákkal küzdött.

Key Bridge Accident
Fotó: Getty Images

A hajó Maryland kormányzója, Wes Moore szerint értesítette a hatóságokat az ütközés előtti pillanatokban, hogy zavar történt az áramellátásában, míg a szingapúri hajózási hivatal szerint az áramszünet alatt el is vesztette meghajtását. A szingapúri hatóságok közlésüket a hajót üzemeltető Synergy Marine jelentésére alapozták.

Ugyanez a hajó egy nemzetközi, az ázsiai–csendes-óceáni kikötőket érintő adatbázis szerin már júniusban is hajtóműproblémákkal küzdött – tudta meg a Business Insider

A chilei San Antonio kikötőjében június 27-én született jelentés a meghajtás és a kiegészítő rendszerek elégtelenségéről szólt, ám az nem volt elegendő ahhoz, hogy horgonyra kényszerítse a 300 méter hosszú hajót.

Az amerikai hajóskaptányokat tömörítő American Pilots’ Association ügyvezető igazgatója, Clay Diamond elmondása szerint az ütközés előtt 8 perccel vesztette el az áramot a Dali és igyekezett beüzemelni a vészhelyzeti dízelgenerátorokat annak visszanyerése érdekében.

A Dalinak nem is ez az első balesete, ugyanis a 10 ezer konténer kapacitású hajó 2016-ban Antwerpen kikötőjében ütközött egy mólóval, ám akkor nem halt meg senki – írja a The Guardian.

Arra is fény derült időközben, hogy nem ez az első halálos baleset, mely a Synergy Marine által üzemeltetett hajókat érint az elmúlt évek során. A CNN tudósítása szerint a társaság hajói legalább három halálos balesetnek voltak a részesei 2018 óta.

Abban az évben egy Synergy által üzemeltetett hajón halt meg egy ember Ausztráliában, az egyik személylift meghibásodása miatt az ausztrál közlekedésbiztonsági iroda jelenése szerint. Ebben az is szerepel, hogy 

számos hasonló baleset oka a biztonsági előírások áthágása.

2019-ben pedig Szingapúrban tűnt el egy hajóstiszt a helyi közlekedésbiztonsági hivatal szerint. A jelentés felhívta a figyelmet arra, hogy a baleset elkerülhető lett volna, ha az eltűnt munkájának megkezdése előtt azonosították volna a kockázatokat és megtették volna a szükséges biztonsági intézkedéseket.

Tavaly pedig egy matróz halt meg, amikor egy Synergy-tanker és egy mederkotró hajó ütközött össze a Fülöp-szigeteken.