szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A dél-koreai gyártó már javában teszteli az EV9 divatterepjáró legerősebb új csúcsmodelljét.

Nemrégiben volt szerencsénk alaposan letesztelni a Kia legnagyobb elektromos autójaként jegyzett EV9-et, mely 5,01 méter hosszú és 3,1 méteres tengelytávolságú SUV-ban egyszerre akár 6-7 személy is helyet foglalhat.

Jelenleg a 33,7 millió forintos alapárú e384 AWD kivitel jelenti a csúcsot EV9 fronton, melynek 384 lóereje és 700 Nm-es nyomatéka 5,3 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé, miközben a végsebesség 200 km/h-ra van korlátozva.

Kia EV9
László Ferenc

A 2,7 tonnás prémium divatterepjáróból hamarosan érkezik egy még sokkal potensebb verzió, a Nordschleifén már javában tesztelt EV9 GT.

Az új csúcsmodell vélhetően az általunk is alaposan meghajtott EV6 GT duplamotoros összkerekes hajtásláncát vonultatja majd fel, adott esetben némileg még nagyobb teljesítménnyel.

Kia EV9
László Ferenc

A 31,5 millió forintos alapárú EV6 GT 585 lóerős teljesítménye mellé 740 Nm-es nyomaték társul, így nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulás alig 3,5 másodperc alatt abszolválható vele.

A testvérmodell Hyundai Ioniq 5 N erre egyébként 650 lóerővel, 770 Nm-rel és 3,4 másodperces 0-100-as sprinttel licitál rá.

Kia EV6 GT
László Ferenc