Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

Az ügyfélszolgálatok fejlesztése kulcskérdés a jelenlegi gazdasági helyzetben

„Az eredmények alapján az idei év legnagyobb tanulsága és üzenete, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlóink tapasztalták. Ennek többek között az az oka, hogy az ügyfelek egyre igényesebbek és érzékenyebbek, ha valahol kiváló kiszolgálással találkoznak, náluk az lesz az etalon. Ez mindenképpen jelzésértékű a cégek számára, ezért az ügyfélkiszolgálás színvonalának fejlesztését a jövőben is prioritásként kell kezelniük az ügyfélmegtartás érdekében” – fejtette ki Mózes István, a ClientFirst Consulting ügyvezetője.

A „Kiváló Kiszolgálás” program keretében minden évben négy területet vizsgálnak a ClientFirst próbavásárlói. A személyes, elektronikus, valamint telefonos ügyfélkiszolgálás mellett másodszor a vállalatok közösségi média oldalain, valamint chat csatornákon való ügyfélkommunikációját is felmérték. Minden cég, aki elérte a 80%-os eredményt az adott kategóriában, „Minősített Kiszolgálás” oklevelet vehetett át.

A telefonos ügyintézés az élre tört

2024-ben a legjobb összesített eredmény a telefonos kategóriában született, így megelőzve a korábbi években élen járó személyes kiszolgálás eredményét. A felmérésben résztvevő cégek átlagosan 93%-os összesített eredményt értek el. Az előző évhez képest (97%) egy nagyon picit visszaesett ugyan az áltagos elégedettségi index, a legjobban teljesítő vállalat azonban így is 99%-os eredményt produkált.  A vállalatok saját ügyfeleik körében átlag 87%-os mutatóval végeztek, ami egyértelműen jelzi, hogy jobban oda kell figyelni a meglévő ügyfelek kiszolgálására. „A felgyorsult világ alapjaiban magában hordozza azt az emberi tulajdonságot, hogy kérdéseinkre, panaszainkra azonnali választ, megoldást szeretnénk. Ezért olyan fontos még a digitalizáció korában is a kommunikáció emberi oldala, ennek következtében pedig a cégek telefonos ügyfélszolgálatának működése. Különösen egy-egy probléma esetén tapasztalható, hogy az ügyfelek sokkal inkább a telefonos ügyfélszolgálatot részesítik előnyben, ahol azonnal interakcióba léphetnek a vállalat munkatársaival” – árulta el Mózes István.

Az elektronikus ügyintézés terén gyengébben teljesítettek a hazai vállalatok

Az elektronikus ügyintézésben 74%-os átlageredmény született, ami sajnos a tavalyinál 11%-kal gyengébb eredményt jelent. A szórás azonban rendkívül tág határok – 68% és 100% - között mozog. Saját ügyfeleik körében viszont 82%-on végeztek a hazai cégek az elektronikus kiszolgálás vonatkozásában. „A visszaesés mindenképpen jelzésértékű a vállalatok számára. Az e-mailes kommunikáció során az ügyfelek azonnali reakciót várnak el, ami valójában irreális. A közösségi csevegőplatformok és üzenetküldő alkalmazások terjedése azonban rászoktatta az embereket az azonnali, valós idejű írásbeli kommunikációra és sokan az e-mailes ügyintézésnél is ezt várják el. Ennek ellenére a vállalatoknak is van még hova fejlődni az e-mailes kiszolgálás terén, a reakcióidőt tekintve mindenképpen. Az alapjaiban rontja a kiszolgálás megítélését, ha napok telnek el a megkeresés és a kapcsolatfelvétel között”  – árulta el Mózes István, a kutatást szervező ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Személyes kiszolgálásban fejlődtek a hazai cégek

A felmérésben a személyes kiszolgálás területen egyértelmű javulás mutatkozott a vásárlók elégedettségét illetően az előző évhez képest. A 91%-os eredmény 3%-kal jobb, mint a 2022-es 88%-os átlag. Ez a terület az előző két évben visszaesést mutatott, így még inkább pozitív jelentőségű a növekedés. Az ügyfélelégedettség 86%-os, ami elmarad a próbavásárlás 94%-os eredményétől. ”Hiába válik egyre általánosabbá és alapvetővé a telefonos és elektronikus ügyintézés, a személyes kiszolgálás minősége továbbra is nagyon fontos a vásárlók számára. A korábbi évek eredményeiből látható volt, hogy az ügyfelek elvárásai egyre nőnek, és egyre magasabb színvonalú kiszolgálást várnak el a pénzükért. A javulás egyértelműen mutatja, hogy a cégek komolyan foglalkoztak ezzel a területtel a 2023-as évben. A cél a jövőre nézve az, hogy minden kategória – személyes, telefonos és elektronikus, majd pedig a digitális kiszolgálás egymás mellett, egymást támogatva fejlődjön. Ha ez megtörténik egy cég életében, akkor elmondhatja, hogy valóban mindent megtesz az ügyfélelégedettség növeléséért és ez az árbevételben is meg fog mutatkozni” – hangsúlyozza Mózes István, a ClientFirst ügyvezetője.

A jövőben a digitális csatornák fejlesztése elengedhetelen lesz

A mai digitális korban az ügyfelek élménye, elégedettsége fontosabb, mint valaha. Azok a vállalatok, akik növelni szeretnék ügyfeleik lojalitását és nagyobb versenyelőnyre szeretnének szert tenni, sok energiát fektetnek a digitalizációba is. A közösségi média platformok exponenciális növekedésével a cégek egyre inkább felismerik azt, hogy elengedhetetlen a különböző támogató funkciók, mint például az ügyfélszolgálatok integrálása ezekbe az új csatornákba. Ez a váltás nemcsak kényelmes a vásárlóknak, hanem lehetőséget ad a vállalkozásoknak arra is, hogy valós időben kapcsolatba lépjenek célközönségükkel, ami bizalmat és hűséget épít.

„A vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak különböző chatbot-okat, vagy olyan operátorokat, akik a social media felületek chat funkción keresztül lépnek kapcsolatba az ügyfelekkel, hogy azok gyors megoldást találjanak problémáikra, kérdéseikre. Ezeken a csatornákon is kiemelt fontosságú, hogy az ügyfelek elégedetten zárják a kapcsolatfelvételt a vállalattal, ezért ezen csatornák működésének folyamatos monitorozása, tesztelése elengedhetetlen” - fejtette ki Mózes István, a „Kiváló Kiszolgálás” programot életre hívó ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Új élelmiszeripari fejlesztéseket adott át Fábián Gergely államtitkár

Fábián Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára kiemelkedő élelmiszeripari fejlesztéseket adott át, melynek során a Juice Products Zrt. kiskőrösi üzemét, valamint a TOLNATEJ tolna vármegyei Tejipari Zrt. szekszárdi üzemében megvalósult beruházásokat tekintette meg. A figyelemre méltó fejlesztéseknek köszönhetően Magyarország kormánya jelentősen hozzájárul az élelmiszeripar versenyképességének növeléséhez - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szombaton az MTI-vel.
2024. 04. 27. 21:00
Megosztás:

Ismét megrendezik a járműipari kiállítást Esztergomban

Az idén 7. alkalommal nyílik meg a járműipari kiállítás Esztergomban: az Akkor és Most Jármű Expo április 27-28-án a Nagy Duna sétányon várja az érdeklődőket - közölték az MTI-vel a szervezők.
2024. 04. 27. 20:00
Megosztás:

Egymilliárd forintos hulladékgazdálkodási fejlesztés valósult meg Érden

Mintegy egymilliárd forintból fejlesztette hulladékgazdálkodási rendszerét Érd.
2024. 04. 27. 19:00
Megosztás:

Már ebben az évben milliárdos üzletté válhat a női élsport

Idén haladhatja meg először világszinten a női élsportból származó összbevétel az egymilliárd dollárt - közölte az MTI-vel csütörtökön a Deloitte.
2024. 04. 27. 18:00
Megosztás:

Nagy segítség a GINOP Plusz a szociális szférának

Csaknem nyolcmilliárd forint uniós forrás támogatja a szociális partnerek kapacitásfejlesztését a GINOP Plusz 3.2.3-24 projekt pályázati felhívásának köszönhetően, amelynek célja, hogy elősegítse a hatékonyabb érdekképviseleti tevékenység ellátását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön az MTI-vel.
2024. 04. 27. 17:00
Megosztás:

A tavalyi év végéhez képest jobban aggódnak a munkahelyükért a magyar munkavállalók

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. Az első negyedévben végzett felmérésből az is kiderül, hogy egy év alatt érzékelhetően lecsökkent az az időtáv, amelyet a megkérdezettek szerint a háztartásuk át tudna vészelni egy esetleges állásvesztés esetén.
2024. 04. 27. 16:00
Megosztás:

Áprilisban csökkent a német vállalatok foglalkoztatási hajlandósága

Németországban csökkent a vállalatok foglalkoztatási hajlandósága áprilisban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése szerint.
2024. 04. 27. 15:00
Megosztás:

Egyre többen lopnak sajtot Hollandiában

A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és sajtárusokat, a kár évente több tízezer eurót tesz ki - közölte Wim Meure-Buren, a holland tejtermelők szövetsége, a Boerderijzuivelbond elnöke az RTL Nieuws holland műsorszolgáltatónak nyilatkozva pénteken.
2024. 04. 27. 14:00
Megosztás:

Fontos levél érkezhet a NAV-tól

Folyamatosan postázza a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a papíralapú szja-bevallási tervezeteket az igénylőknek a nyilvántartásában szereplő címekre - tájékoztatta az adóhatóság pénteken az MTI-t.
2024. 04. 27. 13:00
Megosztás:

Újabb támogatások segítik az állattenyésztőket

Összesen 22 milliárd forint keretösszeggel két, teljesen új intézkedéssel támogatja a hazai állattenyésztés fenntarthatóságát az Agrárminisztérium (AM) - közölte a minisztérium pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 27. 12:00
Megosztás:

Adománycsomaggal segíti a családokat az Egyszülős Központ

Az Egyszülős Központ áprilisban és májusban összesen 10 millió forint értékű tisztítószer-, tisztálkodószer- és élelmiszer-adománnyal támogat egyszülős családokat - közölte a szervezet pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 27. 11:00
Megosztás:

Nőtt az Airbus bevétele az első negyedévben

Az első negyedévben az Airbus bevétele a megnövekedett kiszállításoknak köszönhetően a 2023 első negyedévihez képest 9 százalékkal 12,83 milliárd euróra nőtt, az egyszeri tételektől megtisztított üzemi eredmény ugyanakkor 773 millió euróról 25 százalékkal 577 millió euróra csökkent a cég honlapján csütörtökön publikált jelentés alapján.
2024. 04. 27. 10:00
Megosztás:

A takarítónő az higiénés fertőtlenítő menedzser? A szexi foglalkozásnevek csapdája

Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök között? A gyakorlatban nem sok: az álláshirdetések többségében mindhárom megnevezés az értékesítő pozíciót jelenti, a különbség annyi, hogy másképp nevezik az egyes cégeknél. Ezt viszont az álláskeresők többsége nem tudja, így gyakran eszükbe sem jut jelentkezni az állásra. Ezzel pedig mindenki veszít.
2024. 04. 27. 09:00
Megosztás:

Egészségpénztári számlával kompenzálható a szemüvegek drágulása

Néhány év leforgása alatt ugrásszerűen megnőtt a szemüvegek ára a KSH adatai szerint, így egyre nagyobb kiadást jelent a családok számára a szemüveg, ráadásul a magyar lakosság fele érintett. Jó tudni, mekkora segítséget jelenthet az OTP Egészségpénztár ilyen esetben is: azon kívül, hogy évente akár 150 ezer forint visszaigényelhető a pénztártagok vagy a munkáltatók befizetései után, ráadásul az OTP Egészségpénztárral szerződött szolgáltatók egy része kedvezményeket is biztosít a tagok számára, ami akár 30 százalékos is lehet.
2024. 04. 27. 08:00
Megosztás:

Ezek a kriptovaluták állnak a 3X-es emelkedés küszöbén

A befektetők óvatosak a kriptovalutákba történő befektetéssel, mivel a kriptopiac rendkívül volatilis. Amikor jó kriptovalutát választanak, fontos, hogy olyan érméket keressenek, amelyek pozitív bikás hangulatot mutatnak. Alapos piacelemzés elvégzése után, mely során kulcsfontosságú piaci mutatókat használtak, az elemzők úgy vélik, hogy a KangaMoon (KANG), a Pepe (PEPE) és a Floki (FLOKI) azon top kriptoérmék közé tartoznak, amelyek emelkedés küszöbén állnak.
2024. 04. 27. 07:30
Megosztás:

Bitcoin csalókra figyelmeztet a Blockchain Budapest

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Bitcoin története, ugyanis a napokban volt a felezés, és csökkent a bányászok számára a hálózatból kinyerhető kriptovaluták mennyisége. Ennek kapcsán látványosan megszaporodtak a magyar ügyfelekkel szembeni csalások és visszaélések is. A Bitcoin piaca ezzel együtt hatalmas léptekkel fejlődik. Immár két ország is hivatalos fizetőeszközzé tette a digitális valutát, de az is valószínűnek látszik, hogy két éven belül a Bitcoin ETF-ekbe áramló pénzek mennyisége megelőzi a fizikai arany ETF-ek hasonló mutatóit.
2024. 04. 27. 07:00
Megosztás:

A prémium is vonzóbb, ha csökkentett a rezsi

A prémium besorolás területenként és ingatlantípusonként is más értékhatárhoz kötődik. Heinrich Krisztina, az OTP Ingatlanpont exkluzív menedzsere szerint például vidéken a lakások 100 millió, a családi házak 200 millió felett számítanak „prémiumnak”. A fővárosban 100 millióval feljebb esnek ezek a határok. S természetesen az exkluzív szektorba sorolhatók a milliárdos villák, szálláshelyek, fejlesztési területek is. A szakember úgy becsüli, a hazai adásvételek 5-10 százaléka tartozhat a prémium kategóriába.
2024. 04. 27. 06:00
Megosztás:

Sikeres évet zárt 2023-ban az MBH Jelzálogbank Nyrt.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett MBH Jelzálogbank Nyrt. szerdán megtartotta éves rendes közgyűlését, amelyen a részvényesek elfogadták a társaság 2023. évre vonatkozó pénzügyi eredményeit: a hitelintézet adózás előtti eredménye egy év alatt csaknem két és félszeresére növekedett, közel 7,4 milliárd forintot tett ki, mérlegfőösszege pedig rekordszintre, 906,6 milliárd forintra nőtt tavaly év végére. Emellett a társaság közgyűlése megszavazta, hogy az MBH Bank kockázatkezelési vezérigazgató-helyettese, Bakonyi András bekerüljön az MBH Jelzálogbank felügyelőbizottságának tagjai közé, valamint döntött a teljes adózott eredmény eredménytartalékba helyezéséről.
2024. 04. 27. 05:00
Megosztás:

Nem érdemes tovább várni a lakáshitel-igényléssel

Bár a jegybanki alapkamat újra csökkent, nem éri meg tovább várni annak, aki lakáshitel-felvételben gondolkodik, a mostani kamatszinteknél alacsonyabb kamatok nem várhatóak az év hátralévő részében – véli Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője.
2024. 04. 27. 04:00
Megosztás:

Nyugdíj melletti munka 2024 - nyugdíj mellett így lehet dolgozni

2024-ben egy nyugdíjas személy hogyan tud munkát vállalni, miközben nyugdíjat is kap? Amennyiben egy nyugdíjas tovább kíván dolgozni, meg kell vizsgálni, hogy ebben az esetben milyen adókötelezettségek és járulékok merülnek fel. Az érintett nyugdíjasnak milyen adóterhekkel kell számolnia, ha dolgozik a nyugdíjazása mellett, és pontosan hány százalékot vontatnak le a bruttó fizetéséből? Ezenfelül érdekes lehet megvizsgálni, hogy ezek után mennyi nettó bér marad a nyugdíjas munkavállaló számára 2024-ben.
2024. 04. 27. 02:01
Megosztás: