Ahogy arról mi is beszámoltunk, összeomlott a 2,57 kilométeres Francis Scott Key híd egy része kedd hajnalban az amerikai Baltimore városban, miután nekiütközött egy teherszállító hajó. Helyi idő szerint hajnal fél 2-kor csapódott br a hajó, az ütközést követően a hajótest kigyulladt, majd elsüllyedt. Az incidens során több jármű is a vízbe zuhant. Áldozatokról egyelőre nem érkeztek jelentések, Maryland állam tűzoltósága az incidenst tömegbalesetnek nevezte.
A következőket tudjuk az eset közvetlen gazdasági következményeiről: az érintett Baltimore alapvetően nem nevezhető a legjelentősebb kikötővárosnak - a keleti és az Öböl-menti partvidék összes vízi szállítmányának körülbelül 3 százaléka halad itt át -, de
itt folyik át a legnagyobb mennyiségű autó az USA-ban,
valamint sokkal kevésbé fogyasztóbarát termékeket, például szenet, gipszet és fűrészárut is itt szállítanak. A tavalyi teljes kereskedelmi forgalom mintegy 80 milliárd dollárt tett ki, így minden egyes nap, amikor a kikötő le van zárva, az újabb 217 millió dollár kiesést jelent.
Az olyan autógyárak, mint a Ford és a GM nem vesztegetik az időt arra, hogy más útvonalakat találjanak az alkatrészek és járművek számára, de az alternatív lehetőségek költségesebb szállítással és hosszabb szállítási idővel járhatnak: az ország második számú kikötője az autószállítók számára a Georgia állambeli Brunswickben található - mintegy 700 mérfölddel délebbre.
Az ültetési szezonra készülő gazdák is érezhetik a hatást. Dean Croke, a DAT Freight & Analytics vezető iparági elemzője szerint Baltimore közelsége a középnyugati nagy mezőgazdasági és építőipari gépgyártókhoz "hozzájárult ahhoz, hogy Baltimore lett a vezető amerikai kikötő a kombájnok, traktorok, szénabálázók, kotrógépek és kotrógépek importjában".
Címlapkép forrása: Kena Betancur/Getty Images