Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

Tudni szeretnéd, mivel lehet sokat keresni a TikTokon? Ezzel nem vagy egyedül. A kínai appon már több mint hárommillió magyar van jelen, akiknek közel a fele 25 év feletti. Ebből is láthatod, hogy vállalkozóként sem engedheted meg magadnak, hogy kimaradj ebből. De hogyan szólíthatod meg őket? Bánki Attila, a Webbyskill alapítójának írásából megtudhatod a választ.

Egy szakértő elárulta, hogyan kereshetsz a TikTok hirdetésekkel

A TikTok ma már annyira elterjedt, hogy nem csak a legfiatalabb korosztály használja, egyre több a szellemes, kreatív, edukatív tartalom, a platform algoritmusa pedig úgy van kialakítva, hogy szinte lehetetlen letenni. Néhány fontos információ a közösségről:

- nem kevesebb, mint 2,9-3,5 millió magyar használja,

- közülük 1,5 millió fő 25 év fölötti, 

- az összes felhasználó több mint negyede 35 fölötti,

- napi legalább 80-90 percet pörgetik az alkalmazást,

- így akár hatszor annyi lájkot, kommentet, megosztást és reakciót kaphatsz, mint az Instagramon, és négyszer annyit, mint a Facebookon.

Ezek óriási számok, amiket nem szabad figyelmen kívül hagyni. További jó hír, hogy az Y- és Z-generáció tagjai nemcsak kikapcsolódni, hanem vásárolni is feljárnak ide.

Válassz célcsoportot!

Az első lépés a célközönség meghatározása. Kikből állnak? Milyen videókat készítenek? Mi a trendi most náluk? 

Ismerd meg, hogy mi érdekli őket, milyen stílusban posztolnak a TikTokon. Más közösségi média oldalakkal ellentétben itt nem gond, ha nincs több száz vagy több ezer követőd, ha az algoritmus felkapja a posztodat, akár sokezer embert is elérhetsz organikusan.

Hirdetnél? Csak videóval!

Első szabály: a TikTokon felejts el mindent, amit a hirdetésről eddig tudtál! Elsősorban azért, mert a felhasználók ide kikapcsolódni járnak, nem komoly tartalmakra akarnak koncentrálni. Egy TikTokozó 3-5 másodperc figyelmet szentel az éppen bejövő ingereknek.

Vagyis egy perc alatti videó formájában kell olyan tartalmat gyártanod, aminek már az első pár másodperce is beszippantja az embert.

Hirdetéstípusok a TikTokon

A TikTok többféle formátumot kínál, amik közül a kampánycéljaidnak megfelelően választhatsz. Ezek az alábbiak:

In-Feed hirdetések: ezek a rövid videók a felhasználók TikTok feedjében jelennek meg görgetés közben. Ez a legolcsóbb hirdetési forma.

TopView hirdetések: ezek a TikTok-hirdetések akkor jelennek meg, amikor a felhasználók először megnyitják az alkalmazást. Ezek a teljes képernyőt kitöltik, vagyis az egyik legfeltűnőbb hirdetési forma.

Branded Hashtag-kihívások: ez a formátum arra ösztönzi a felhasználókat, hogy csatlakozzanak a kihívásodhoz. Nyugodtan engedd el a fantáziád és találj ki bármilyen őrületet. Figyelj arra, hogy biztonságos legyen, sajnos sok olyan eset is ismert, amikor balesetek történtek a kihívások miatt.

Branded effects: a kiterjesztett valóság-effektek lehetővé teszik a felhasználóknak, hogy beépítsék a videóikba a márkád szűrőit, matricáit vagy 3D-s objektumait. Itt nemcsak a látványosság a cél, hanem az is, hogy vicces legyen és/vagy olyan üzenetet hordozzon, amivel azonosulni tudnak.

Jó, jó, de mi a TikTok-hirdetés titka?

Legyen rövid és frappáns! De tényleg, nem kellenek felesleges körök, szócséplés. Legyen színes, feltűnő, magával ragadó. Az ajánlott hirdetéshossz 9-15 másodperc. Sokan akár 3-5 másodperc után ellapoznak.

Gondoskodj a megfelelő hangminőségről, képminőségről és a 9:16-os képarányról is. Sajnos ma már elvárás, hogy viszonylag jó minőségű anyagokat tölts fel, nem lehet egy homályos, pixeles videóval berobbanni. Ezeket a videókat az algoritmus is előrébb rangsorolja.

A TikTok-hirdetéseket függőleges megjelenés/vertikális elrendezés szerint kell optimalizálni, és a full HD képminőség is elengedhetetlen.

Építs be magával ragadó vizuális elemeket! A TikTok vizuális platform, ezért érdemes az animációkkal játszanod. Válogass a trendi zenék és effektek közül is. A feliratok is egy-két szóra korlátozódjanak, a legjobb, ha hanggal szólítod meg őket.

A videód mindenképp tartalmazzon egyértelmű cselekvésre való felhívást (CTA-t)! Nyissa meg a weboldalad, töltse le az alkalmazásod, vagy bármi, amit szeretnél elérni. Törekedj rá, hogy a CTA-d feltűnő legyen.

Tedd interaktívvá a posztod! Sokkal jobban teljesítenek azok a TikTok-hirdetések, ahol kommentelni is lehet, hiszen a közösségi médiában az emberek szeretik hallatni a hangjukat.

Ha kihívásra buzdítod a nézőidet, vagy kérdéseket teszel fel nekik, az reakcióvideókat is szülhet. A posztod így könnyen terjedni kezdhet és akár nemzetközi szinten is virálissá válhat.

Egy TikTok-hirdetési kampány lépései

Hozz létre egy TikTok Ads fiókot! Elsőként regisztrálj a TikTok for Business oldalon (https://ads.tiktok.com), hogy hozzáférj a hirdetéskezelő platformhoz.

Válaszd ki a kampánycélod! Ilyen lehet a forgalmad növelése, a márkád ismertebbé tétele vagy az alkalmazásod letöltése. Az alapértelmezett, traffic típusú hirdetés csak weboldal-forgalmat fog generálni. Ha inkább termékeladásra törekszel, akkor a conversiont kell kiválasztanod. 

Ne felejtsd el a költségvetést és az ütemezést! Határozd meg a kampány napi vagy teljes költségvetését, és állítsd be a kezdő és befejező dátumokat. Jelenleg a napi minimum hirdetési keret 6800 Ft. Ugyanakkor a CPC (egy kattintás költsége) Magyarországon 30-60 Ft között mozog, a várható CPM (ezer megjelenítés költsége) pedig 60 Ft. 

Határozd meg a célközönséged! A TikTokon targetálhatsz kor, nem és lokáció szerint. Megadhatsz beszélt nyelveket, érdeklődési köröket is, sőt olyanokat is bevonhatsz, akik korábban már interakcióba léptek a tartalmaddal. Az automatikus célzás nem szerencsés, mert az itt még nem olyan megbízható, mint a Facebook esetében! 

Kövesd a hirdetésedet!

A TikTokon sajnos egy hirdetés átlagosan 4 napig alkalmazható, utána kifárad. Ezért folyamatosan optimalizálj, és ha kell, hirdess rá egy másik posztra! A TikTok Ads Manager valós idejű adatokat nyújt a megjelenésekről, az elérésről, az elkötelezettségről és a konverziókról is. Elemezd ezeket minden nap. Naponta legalább 1-4 alkalommal posztolj, és ezek közül a legnépszerűbbre indíts fizetett kampányt. 

Mivel itt kevés az automatizálható tartalom, a friss videók gyártását nem lehet megúszni. A posztok minőségének a színvonalára is ügyelned kell.

Sok munka lesz vele, de megéri. A TikTok segítségével tömegeket érhetsz el – és vele együtt a márkád ismertsége is nő.

Bálnák gyűjtik a Pepe tokeneket, a KangaMoon vásárlói 290%-os megtérülést érnek el, miközben a Floki ára megugrik a Revolut bejelentése után

Okos pénzügyi befektetési döntéseket hozni nehéz, de a legjobb kriptovaluta-befektetés hamarabb meghozhatja a várt nagy hozamot, mint gondolnánk. A Pepe (PEPE) jelentős emelkedést mutatott a Coinbase bejelentése óta, amely a token állandó jövőbeli listázásáról szólt. Emellett a Floki (FLOKI) ára is megugrott, miután bejelentették a Revolut listázását. Közben a KangaMoon (KANG) tovább folytatta bikás menetelését a kriptopiacokon. A szakértők szerint a korai befektetők több mint 700%-os nyereségre tehetnek szert, mielőtt a tőzsdéken történő listázás megtörténik.
2024. 04. 28. 07:00
Megosztás:

Megemelte a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegeket az alapító

Megemelte a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegeket az alapító - tájékoztatta a Prima Primissima Alapítvány kommunikációjával megbízott ügynökség az MTI-t pénteken.
2024. 04. 28. 06:00
Megosztás:

Ausztrália a legkívánatosabb célország a munka miatt költözni vágyók számára és London vezeti a városok listáját

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15% az aktívan külföldi állást keresők aránya – derül ki a Boston Consulting Group (BCG), valamint a Stepstone Group, a The Network és magyar partnere, a Profession.hu közös globális tanulmányából.
2024. 04. 28. 05:00
Megosztás:

Megduplázódhat az otthonfelújításra jogosult ingatlanok száma!

Várhatóan 2024 júniusában indul az új otthonfelújítási program. A támogatásból az 1990 előtt épült családi házak energetikai korszerűsítése finanszírozható. A részletszabályok még nem ismertek, de a Bankmonitor szakértőinek becslése szerint egy újonnan bejelentett könnyítésnek köszönhetően közel duplájára emelkedhet a jogosultak száma. Ez azonban egyben azt is jelenti, hogy sietnie kell azoknak, akik kihasználnák a lehetőséget, mert a rendelkezésre álló 108 milliárd forintos keret még gyorsabban kimerülhet.
2024. 04. 28. 04:00
Megosztás:

A Vitesco közgyűlése jóváhagyta a Vitesco Technologies Group AG és a Schaeffler AG egyesülési megállapodását

A Vitesco Technologies, a tiszta mobilitást szolgáló modern hajtástechnológiák és elektrifikációs megoldások vezető nemzetközi gyártója a mai napon tartotta 2024-es éves közgyűlését. A virtuális eseménynek a müncheni Gaszählerwerkstatt adott otthont.
2024. 04. 28. 03:00
Megosztás:

Folytatódik Zalaegerszeg legnagyobb közlekedésfejlesztési beruházása

Több mint 1,8 milliárd forint beruházással folytatódik Zalaegerszegen, a város legfontosabb észak-déli közlekedési útvonalán a Kosztolányi út kétirányúsítása - közölte pénteken a helyszínen a zalai vármegyeszékhely polgármestere.
2024. 04. 28. 02:00
Megosztás:

Így lesz magasabb a nyugdíjad: szerezz több szolgálati időt!

A magyar nyugdíjszámítás módszereit sajnos sokan nem látják át tisztán, így aki nincs tisztában a "képlettel" az nem is tudja, hogy mire kell figyelnie ahhoz, hogy magasabb összegű nyugdíja legyen. A hazai nyugdíj képlet egyik fontos tényezője nem más, mint az un. szolgálati évek száma. Minél több szolgálati évünk van a nyugdíj-rendszerben, annál több lesz a nyugdíjunk. A kérdés tehát ebből következik: hogyan lehet minél több szolgálati évet összegyűjteni?
2024. 04. 28. 01:00
Megosztás:

ChatGPT: Ezt gondolja a Bitcoin felezés utáni árfolyamáról, de mire számíthat a 99Bitcoins?

A Bitcoin felezési eseménye jött és ment, így a befektetők most azon tűnődnek, hogy mi a következő lépés a világ legnagyobb kriptovalutája számára. A sok találgatás közepette a ChatGPT mesterséges intelligenciamodell is beszállt a találgatásokba, és átfogó elemzésében egy feleződés utáni árfolyam-előrejelzést adott a BTC-re.
2024. 04. 28. 00:01
Megosztás:

Ismét megjelenhet nyilvános programokon Károly király brit uralkodó

Ismét megjelenhet nyilvános programjain a brit uralkodó, akit az év eleje óta daganatos megbetegedéssel kezelnek.
2024. 04. 27. 23:00
Megosztás:

A strucc- és emutartók is pályázhatnak telepfejlesztő támogatásra

A strucc- és emutartók is pályázhatnak telepfejlesztő támogatásra - közölte az Agrárminisztérium (AM) szombaton az MTI-vel.
2024. 04. 27. 22:00
Megosztás:

Új élelmiszeripari fejlesztéseket adott át Fábián Gergely államtitkár

Fábián Gergely, a Nemzetgazdasági Minisztérium iparpolitikáért és technológiáért felelős államtitkára kiemelkedő élelmiszeripari fejlesztéseket adott át, melynek során a Juice Products Zrt. kiskőrösi üzemét, valamint a TOLNATEJ tolna vármegyei Tejipari Zrt. szekszárdi üzemében megvalósult beruházásokat tekintette meg. A figyelemre méltó fejlesztéseknek köszönhetően Magyarország kormánya jelentősen hozzájárul az élelmiszeripar versenyképességének növeléséhez - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szombaton az MTI-vel.
2024. 04. 27. 21:00
Megosztás:

Ismét megrendezik a járműipari kiállítást Esztergomban

Az idén 7. alkalommal nyílik meg a járműipari kiállítás Esztergomban: az Akkor és Most Jármű Expo április 27-28-án a Nagy Duna sétányon várja az érdeklődőket - közölték az MTI-vel a szervezők.
2024. 04. 27. 20:00
Megosztás:

Egymilliárd forintos hulladékgazdálkodási fejlesztés valósult meg Érden

Mintegy egymilliárd forintból fejlesztette hulladékgazdálkodási rendszerét Érd.
2024. 04. 27. 19:00
Megosztás:

Már ebben az évben milliárdos üzletté válhat a női élsport

Idén haladhatja meg először világszinten a női élsportból származó összbevétel az egymilliárd dollárt - közölte az MTI-vel csütörtökön a Deloitte.
2024. 04. 27. 18:00
Megosztás:

Nagy segítség a GINOP Plusz a szociális szférának

Csaknem nyolcmilliárd forint uniós forrás támogatja a szociális partnerek kapacitásfejlesztését a GINOP Plusz 3.2.3-24 projekt pályázati felhívásának köszönhetően, amelynek célja, hogy elősegítse a hatékonyabb érdekképviseleti tevékenység ellátását - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) csütörtökön az MTI-vel.
2024. 04. 27. 17:00
Megosztás:

A tavalyi év végéhez képest jobban aggódnak a munkahelyükért a magyar munkavállalók

Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával kapcsolatban, derül ki a BNP Paribas Cardif Biztosító és a Medián legfrissebb közös kutatásából. Az első negyedévben végzett felmérésből az is kiderül, hogy egy év alatt érzékelhetően lecsökkent az az időtáv, amelyet a megkérdezettek szerint a háztartásuk át tudna vészelni egy esetleges állásvesztés esetén.
2024. 04. 27. 16:00
Megosztás:

Áprilisban csökkent a német vállalatok foglalkoztatási hajlandósága

Németországban csökkent a vállalatok foglalkoztatási hajlandósága áprilisban a müncheni egyetem ifo gazdaságkutató intézetének felmérése szerint.
2024. 04. 27. 15:00
Megosztás:

Egyre többen lopnak sajtot Hollandiában

A tolvajok egyre gyakrabban károsítják meg a holland tejtermelőket és sajtárusokat, a kár évente több tízezer eurót tesz ki - közölte Wim Meure-Buren, a holland tejtermelők szövetsége, a Boerderijzuivelbond elnöke az RTL Nieuws holland műsorszolgáltatónak nyilatkozva pénteken.
2024. 04. 27. 14:00
Megosztás:

Fontos levél érkezhet a NAV-tól

Folyamatosan postázza a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a papíralapú szja-bevallási tervezeteket az igénylőknek a nyilvántartásában szereplő címekre - tájékoztatta az adóhatóság pénteken az MTI-t.
2024. 04. 27. 13:00
Megosztás:

Újabb támogatások segítik az állattenyésztőket

Összesen 22 milliárd forint keretösszeggel két, teljesen új intézkedéssel támogatja a hazai állattenyésztés fenntarthatóságát az Agrárminisztérium (AM) - közölte a minisztérium pénteken az MTI-vel.
2024. 04. 27. 12:00
Megosztás: