Fejek hullanak a Boeingnél, belebukott a botrányba a vezérigazgató is

United, Boeing MAX 737-9
A Boeing egyik 737 MX-9-es gépe a United légitársaság színeiben
Vágólapra másolva!
Az év végén távozik Dave Calhoun, a Boeing vezérigazgatója. Két másik felsővezető is lemondott pozíciójáról. A vezetők bukását az egykor az egész világ által csodált vállalat sorozatos, és részben súlyos minőségbiztosítási gondokat mutató botrányai okozták.
Vágólapra másolva!

A Boeing vezérigazgatója bejelentette lemondását, azzal a kiegészítéssel, hogy pozícióját az idei év végéig betölti, hogy irányíthassa a vállalat stabilizációját és minőségügyi kérdéseinek rendezését. Az elmúlt hónapok botrányai Dave Calhoun mellett másokat is elértek a felsővezetők közül: a kereskedelmi repülőgépek üzletágának vezetője, Sten Dealt azonnali hatállyal Stephanie Pope váltja. Larry Kellner, az igazgatótanács elnöke pedig bejelentett, hogy az éves részvényesi közgyűlésen nem kéri az újraválasztását – számol be a fejleményekről az Airportal.

A 737-es programért felelős vezetőt már korábban elbocsátották a vállalattól. A januári légi katasztrófában egy 737 MAX típusú gép volt érintett.

A Boeing számára nagyon nehéznek ígérkezik az idei év.

Az elmúlt hónapokban több súlyos incidens tépázta meg a vállalat hírnevét, mely a közelmúlt két halálos légi katasztrófájának következtében már amúgy is megkopott volt. Emlékezetes, hogy idén januárban az egyik repülőgépük oldalpanelja repülés közben, 5000 méteres magasságban szakadt ki, és tulajdonképpen csak a szerencsének köszönhető, hogy az incidensben nem történt személyi sérülés. 

Az ezt követően megindult vizsgálatok több súlyos minőségbiztosítási problémát feltártak a vállalatnál és egyik fontos beszállítójánál.

Ezek súlya miatt a cég idénre már nem is tűzött ki üzleti célszámokat, a most lemondó vezérigazgató a minőségügyi kérdések rendezését nevezte meg a legfontosabb feladatnak 2024-re.

Közben újabb szokatlan tragédia történt: meghalt az a mérnök, aki korábban a vállalat minőségügyi vezetője volt, és aki panaszt tett munkáltatója ellen az illetékes hatóságnál több minőségi probléma, például a 787 Dreamliner típusú gépek oxigénmaszkjainak beépítéséhez használt selejtes alkatrészek miatt.