Hivatalos: Alonso büntetőfékezett, elveszítette a 6. helyet! - F1VILÁG.HU

Hivatalos: Alonso büntetőfékezett, elveszítette a 6. helyet!

HIRDETÉS
20 másodperces időbüntetést kapott veszélyes vezetés miatt a Forma-1-es Ausztrál Nagydíjat követően Fernando Alonso. A spanyol versenyző a történtek után két pozíciót veszített, így végül a 8. helyen zárta a melbourne-i futamot.
action, Albert Park, SUP2403a, F1, GP, Australia
Fernando Alonso, Aston Martin AMR24

A kétszeres világbajnokot azt követően idézték be, hogy a versenybíróság vizsgálatot indított George Russell utolsó előtti körben történt balesete ügyében, felmerült ugyanis a gyanú, Alonso „büntetőfékezett” a brit pilóta előtt a melbourne-i pálya 3-as kanyarjában.

A versenybírók mindkét pilótát meghallgatták, valamint megvizsgálták a rendelkezésre álló bizonyítékokat, és végül úgy döntöttek, egy utólagos áthajtásos büntetést szabnak ki Alonsóra, versenyeredményéhez tehát 20 másodpercet adtak hozzá.

„A 63-as rajtszámú autó (George Russell) megközelítőleg 0,5 másodperces lemaradásban követte a 14-es rajtszámú autót (Fernando Alonso), miközben közeledtek a 6-os kanyar felé” — kezdték indoklásukat a versenybírók. „Alonso elmagyarázta a stewardoknak, hogy másképp szándékozott megközelíteni a 6-os kanyart, korábban elemelte a lábát a gázról, hogy kisebb tempót vigyen be, ezáltal jobban sikerüljön a kigyorsítása.”

„Russell elmagyarázta a versenybíróknak, hogy az ő szemszögéből nézve Alonso manővere erratikus volt, meglepte őt, ezért szokatlanul gyorsan közel került hozzá, és mivel leszorítóerőt veszített a kanyar csúcspontjánál, elveszítette az irányítást és balesetet szenvedett a kanyar kijáratán. A két autó között nem volt ütközés.”

„A telemetria azt mutatja, hogy Alonso valamivel több mint 100 méterrel hamarabb elemelte a lábát a gázról a kanyar előtt, mint bármikor korábban a versenyen. Nagyon gyengén fékezett is azon a ponton, amikor általában nem fékezett (noha a fékerő olyan csekély volt, hogy nem ez volt az autó lassulásának fő okozója), és lefelé is váltott ott, ahol korábban nem szokott. Ezután újra felváltott, rágyorsított a kanyarra, miekőtt újra elemelte a lábát a gázról, hogy bevegye azt.”

„Alonso azt magyarázta, hogy miközben a tervez az volt, hogy korábban lassítson, kicsit elrontotta a dolgot, ezért újra gyorsítania kellett. Ez a manőver viszont figyelemre méltó és szokatlan közeledést idézett elő a két autó között.”

A versenybírók a döntés meghozatalakor figyelembe vették azt, hogy Russell milyen nagy balesetet szenvedett, azt ugyanakkor közleményükben leírták, nem állt rendelkezésükre elengedő információ ahhoz, hogy megállapítsák, Alonso valóban akadályozni akarta-e versenytársát, vagy, ahogy állította, kisebb tempóval akart bemenni az említett kanyarba.

A stewardok két kérdés feltételével, illetve az azokra adott válaszokkal erősítették meg, nem volt könnyű döntést hozniuk.

„Alonsónak joga lehetett-e ahhoz, hogy másképp közelítse meg a kanyart? — Igen.”
„Alonso felelős-e a turbulens levegőért, ami végül az incidenst okozta? — Nem.”

Hirdetés

A versenybírók viszont úgy ítélték meg, Alonso mégis olyan manővert alkalmazott, mely teljesen szükségtelen volt, és kimerítette a veszélyes vezetés fogalmát, ezért 20 másodperces időbüntetést kapott. A spanyol emiatt végül elveszítette a Melbourne-ben megszerzett 6. helyet, és visszacsúszott a 8. pozícióba.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!