Fejlődésben a magyar zöldipar

Folyamatosan nő az ország energiaigénye, online párbeszéd indult a témában.

2024. 03. 23. 10:30
szén, szénszállítmány, fosszilis energiahordozó,
Forrás: AFP
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zöld ideológia drága, a racionális zöld átállással viszont a költségeket kordában lehet tartani – mondta el Az Igazság órájában, az Alapjogokért Központ (AK) és a Hír FM közös műsorában Cseh Tamás Zoltán, az AK energiapolitikai tanácsadója. Ha a zöld ideológia mentén szeretnénk a gazdaságunkat átállítani, az nagyon drága lenne, így a társadalmi elfogadottsága sokkal alacsonyabb. 

A racionális zöldítéssel a gazdasági teljesítőképességet, a költségeket, az átállás intenzitását és a társadalmi elfogadottságot egyszerre vesszük figyelembe,

 úgy, hogy ezek egyensúlyban legyenek – fejtette ki azzal kapcsolatban, hogy elindult a „Közös ügyünk a zöldenergia” online párbeszéd, amelyet a zoldenergia.kormany.hu címen lehet elérni.

Magyarország áramfogyasztása egy évben 35-40 gigawattóra, ez belátható időn belül duplázódni fog – ismertette Pásztor Szabolcs, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány kutatási igazgatója. Nő a gazdaság, az ipar, de a háztartások energiaigénye is. Egyre több elektromos eszközünk van otthon, legtöbbjük áramot fogyaszt. Mint elmondta: egy egyszerű internetes kereséssel akkora energiát használunk el, mint két deci víz felforralásával.

Az európai autógyártók elkényelmesedtek – vélte Cseh Tamás Zoltánnal azzal kapcsolatban, hogy az EU-ban most adminisztratív intézkedésekkel szeretnék útját állni a kínai versenynek. Az európai ipari termelés az olcsó orosz gázzal készült termékek kínai exportjára épült. Amikor a gáz drágább lett, akkor drágább lett a gyártás is, a német autógyártók így piacot vesztettek – fejtette ki.

Pásztor Szabolcs hozzátette: a német gépjárműipar azt látja, hogy érkeznek olcsóbban Európába a kínai autók, jól néznek ki, a minőségük sem rossz.

 Ahhoz, hogy ezzel versenyezni tudjanak, ejteni kell a színvonalon. Az európai fogyasztók így azt érzik, hogy korábbi nagy márkák gyártmányainak színvonala esik – mondta a kutatási igazgató.

Az Igazság órájának ezt az adását itt nézhetik meg:

Borítókép: illusztráció (Fotó: AFP)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.