Gyártók Itt a legnépszerűbb magyar kisautó új generációja

Itt a legnépszerűbb magyar kisautó új generációja

autopro.hu/P.B. | 2024.03.22 10:18

Itt a legnépszerűbb magyar kisautó új generációja

Fotó: Suzuki

Március 22-én mutatkozott be Európában a Suzuki Swift negyedik generációja – a modell lágyhibrid hajtással és 1.2-es motorral érkezett. Természetesen külső jegyei is megújultak a 2004-ben debütált új Swiftnek, ami azóta a negyedik verzióját éli.

A Suzuki Swift elnevezés ikonikus Magyarországon. Fontos azonban elkülöníteni a 2004-ben megjelent verziót a korábbi változattól: a Swift először a Japánban Cultus néven futó modell exportpiaci elnevezése volt. Ennek első generációját 1983 és 1988 között gyártották, a másodikat 1988-tól 2003-ig. Utóbbi verziót gyártották Esztergomban 1992-től, a legtöbbünknek elsőre ez a modell ugrik be a Suzuki Swiftről, noha Japánban ez Cultus, Észak-Amerikában pedig Geo Metro néven ismert. A Cultust Indiában 2007-ig, Kínában 2016-ig gyártották.

Az új Swift első generációja 2004-ben jelent meg, 2005-től kezdve Esztergomban is gyártották. Ennek a modellnek a negyedig generációja mutatkozott be március 22-én Bordeuax-ban. Az autót 2010 óta már nem gyártják a magyar üzemben, a decemberben bemutatott, Európában most debütáló verzió egyelőre csak Japánban készül.

Az új Swift elődjei jellegzetes, a vásárlók által megszokott és megszeretett megjelenését megtartva jelentősen átalakult: zongorafekete hűtőrácsával és lekerekített vállvonalakban végződő, L-alakú, jellegzetes lámpáival magabiztosságot és kalandvágyat sugároz, a hatást tovább fokozzák a szélesített sárvédők – írja a Suzuki közleménye. Az új modell profilját erőteljes kontúrok és a tető lebegő kialakítása szabják energikusan könnyedre. A háromdimenziós hátsó kombinált lámpák és a széles hátsó lökhárító stabil, mégis játékos megjelenést kölcsönöznek számára.

Új színek

Az új Swift 13 féle színkonstrukcióban érhető el: kilenc egyszínű és négy kéttónusú változatban, köztük zafírkék gyöngyház és gyöngysárga metál festéssel. Az új zafírkék gyöngyház, a lángvörös gyöngymetál és a gyöngysárga metál fényezések élénk, cukorkaszerű színárnyalatai a Suzuki egy új fényezési korszakának szimbólumai. Mindhárom színváltozat háromrétegű bevonatból áll.

A cukorfényű festék egy háromrétegű bevonatfesték, ahol egy ezüst alaplakkra egy átlátszó színt festenek, majd ezt követi egy átlátszó bevonat. A végeredmény egy olyan élénk és mély fényű szín, mint egy cukorkáé – állítja a Suzuki.

Nem maradhat ki az infotainment

2024-et írunk, így természetes, hogy egy Swifthez hasonló kisautóból sem maradhatnak ki a biztonsági, vezetést segítő funkciók. Ilyen a vészfékasszisztens, a sávtartó, a vezetőfelügyeleti asszisztens, az adaptív tempomat, a sávelhagyás-figyelmeztetés, a holttérfigyelő, a táblafelismerés, valamint a hátsó forgalom figyelése tolatáskor.

Az autó kapott egy kilenc hüvelykes HD-kapacitív érintőképernyőt, ami rendelkezik okostelefon-kapcsolattal mind az Apple CarPlay, mind az Android Auto számára Wi-Fi-n és USB-n keresztül, hangfelismeréssel, Bluetooth zenelejátszással, és a jármű állapotáról szóló információkat is megjeleníti.

Új motor

Az új Swiftet 1,2 literes motor hajtja 12 voltos SHVS lágy hibrid rendszerrel. Az újonnan kifejlesztett Z12E 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor az új Swiftben akár 40 százalékos hőhatékonyságot is elérhet, ami optimálisabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. További jellemzői közé tartozik a súlycsökkentés, az alacsony fordulatszámon magasabb nyomatékkal kombinált csökkentett károsanyag-kibocsátás, a jobb reakciókészség és általános teljesítmény biztosítása érdekében.

Az ötfokozatú kézi sebességváltó áttételezése kifejezetten az új motorhoz és hajtáslánchoz lett igazítva a magas üzemanyag-hatékonyság és teljesítményleadás érdekében. A szinkronizátor kapacitását és a váltókar áttételét a szükséges kapcsolási erő csökkentése érdekében optimalizálták, a konvergens váltóhelyzet-szabályozó rugóerejét pedig a sima és könnyű váltás érdekében finomították.

Az automata sebességváltós modellek az új motorhoz illeszkedő, újonnan kifejlesztett és nagy hatékonyságú CVT váltót alkalmaznak. A nyomatékváltó alacsonyabb merevségűvé tett lengéscsillapítót használ, amely hatékonyan elnyeli a motor rotációs ingadozásait, ezáltal javítja az NVH-teljesítményt és az üzemanyag-hatékonyságot.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink