Gyártók Ezt várhatjuk a BMW újabb csodájától

Ezt várhatjuk a BMW újabb csodájától

autopro.hu/R.K.E. | 2024.03.21 13:21

Ezt várhatjuk a BMW újabb csodájától

Fotó: BMW

A Debrecenben debütáló BMW Neue Klasse modellsorozat első tagjáról rántotta le a leplet a BMW. Ahogy az ősszel bemutatott szedán koncepciója, úgy ez a crossover is teljesen új, az elektromos hajtásra optimalizált külsőt kapott.

A BMW bemutatta a Vision Neue Klasse X-et, az új e-autó-család crossover tagját. A „Neue Klasse" név a BMW-rajongók számára jelentéssel bír. A vállalat először az 1960-as évek elején alkotta meg ezt az elnevezést – ami németül egyszerűen annyit tesz, hogy „új osztály" –, a sportos, modernista szedánok vadonatúj termékcsaládjára alkalmazva. A Neue Klasse hozta létre a legendás BMW 2002-t, és mentette meg a vállalatot a kihalás széléről.

A BMW szerint a Neue Klasse platform megszabadul a hagyományos, rendszerspecifikus elektronikus vezérlőegység (ECU) a „szuperagyak" javára. „Nagy teljesítményű számítógépek, amelyek okosan együttműködve dolgoznak azon, amit eddig külön-külön dolgoztak fel" – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának tagja egy sajtónyilatkozatban. Az egyes szuperagyak akár tízszer nagyobb számítási teljesítményűek lesznek, mint egy hagyományos ECU.

Ez lehetővé teszi, hogy egyetlen szuperagy irányítsa a menetdinamika minden aspektusát, a nyomaték leadásától a vonóerő-szabályozáson át a felfüggesztés viselkedéséig vagy a menetmód-beállításokig. Egy másik szuperagy fogja kezelni az automatizált vezetés minden aspektusát, az érzékelőkészlettől a GPS-útvonal-navigáción át a kormányzásig és a fékezésig. A BMW ígérete szerint ez a szuperagy-összeállítás javítja a feldolgozási teljesítményt és a sebességet, miközben egyszerűsíti a jármű elektronikus felépítését és csökkenti a szükséges hardver méretét.

Na de mire számíthatunk a külsőt illetően?

A BMW szerint a Neue Klasse e-autók a vállalat eDrive hajtástechnológiájának teljesen új, hatodik generációs változatát használják majd. Az új, kerek lítium-ion akkumulátorok 20 százalékkal nagyobb energiasűrűséget ígérnek, mint a jelenlegi prizmás cellák, és a BMW szerint a Neue Klasse járművek 800 voltos architektúrát használnak majd a gyorstöltéshez.

A Vision Neue Klasse X legszembetűnőbb eleme a formaterv. A Vision Neue Klasse koncepció szedánhoz hasonlóan az X karosszériájának kontúrjai üdítően egyszerűek. A Neue Klasse szedánon összenyomott és kiszélesített veserács itt magasan áll, ez az a jellegzetesség, amely a BMW szerint megkülönbözteti majd Sport Activity Vehicle modelljeit a hagyományos szedánoktól.

BMW Vision Neue Klasse X

BMW Vision Neue Klasse X

Belül a Vision Neue Klasse X a minimalizmust képviseli. A Neue Klasse esetében a BMW azt szeretné, ha a középső műszerfal kijelzőjét érintéssel vagy a kormánykeréken található kezelőszervekkel irányítanánk. A szélvédő tövében egy második, teljes szélességű kijelzőn a sebesség, az akkumulátor állapota és egyéb, általában a vezető műszerfalán található információk jelennek meg, amelyeket a BMW szerint egy head-up display is kiegészít majd.

BMW Vision Neue Klasse X

BMW Vision Neue Klasse X

A tavalyi Neue Klasse koncepció szedánhoz hasonlóan az X „Verdana" textil kárpitozással rendelkezik, amely állítólag növényi és ásványi alapú és teljesen kőolajmentes. A fröccsöntött beltéri alkatrészek állítólag újrahasznosított tengeri műanyagból készülnek. A kordbársony-szerű kárpitozás korallszínű árnyalata a hatalmas panorámatetővel és a nagyméretű üvegházzal párosulva légies érzést kölcsönöz az X belsejének.

BMW Vision Neue Klasse X

BMW Vision Neue Klasse X

Akár teljesen új járműosztálynak tekintjük, akár nem, egy dolog biztos: A BMW tisztán elektromos hajtású jövőjét a SUV-k fogják meghatározni – írja a Motor1.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink