DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

„Nem kér elnézést” a dzsiddai taktikáért a Haas

Ayao Komatsu elismerte: Magnussennek vissza kellett volna adnia a pozíciót Tsunodának – de a feltartást sportszerűtlennek nevezni „baromság” szerinte.

A két héttel ezelőtti Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíj után az egyik fő beszédtémát a Haas taktikája szolgáltatta, miután Nico Hülkenberg úgy ért célba az egy világbajnoki pontot jelentő tizedik helyen, hogy csapattársa, az addigra már egy büntetést begyűjtő Kevin Magnussen szándékosan feltartotta a többek között a Williamseket, Yuki Tsunodát és Esteban Ocont felvonultató vonatot, hogy a német eléjük térhessen vissza a kései bokszkiállása után.

Tsunoda csapata, a Visa Cash App RB konkrétan sportszerűtlennek nevezte a Haas stratégiáját, főleg annak fényében, hogy Magnussen úgy került a japán elé, hogy a pályán kívül előzte őt meg – amelyért amúgy a dán egy második tíz másodperces büntetést is begyűjtött.

f1-magnussen-haas-dzsidda-2



Ayao Komatsu, a Haas év elején kinevezett új F1-es csapatvezetője az Ausztrál Nagydíj sajtónapján azt elismerte, hogy Magnussennek vissza kellett volna adnia a pozíciót Tsunodának, csakhogy a csapat nem volt tisztában vele, hogy szabálytalanul került a Visa RB versenyzője elé a pilótájuk:

„Elfogadom a kritikát. A kritika pedig az, hogy csapatként nem tudtuk, hogy Kevin a pályán kívül előzte meg Tsunodát. Egyszerűen akkor még nem tudtuk” – magyarázta Komatsu. „Úgyhogy ezt a kritikát elfogadom, csapatként egyből tudnunk kellett volna.”

„És aztán Kevinnek magától is vissza kellett volna adnia a pozíciót. De ha ezt nem teszi meg, akkor csapatként nekünk kellett volna arra utasítanunk Kevint, hogy rögtön adja vissza a pozíciót. És ha ezt megtettük volna, most nem lenne vita, hiszen amúgy is megelőztük volna Tsunodát, mivel megvolt a tempónk.”

f1-magnussen-haas-dzsidda-1

Komatsu hozzátette: nekik a többi csapattal ellentétben nincs arra kapacitásuk jelenleg, hogy akár egy távoli központból mindenkinek a fedélzeti kamerás videóját és a csapatrádiózását figyeljék, de azért tesznek lépéseket ennek érdekében és ráállítanak néhány embert, hogy legalább a közvetlen riválisaikat monitorozzák ilyen szempontból.

Ami viszont magát a feltartós taktikát illeti, a Haas-főnök szerint bárki más ugyanehhez a módszerhez nyúlt volna: „Akkor már volt egy tíz másodperces büntetésünk az Albonnal történt kontakt miatt. Szóval amint ezt tudtuk, Kevinnek már nem volt esélye a pontszerzésre, nem igaz? Ezért tartott fel mindenkit, hogy Nico szerezhessen egy pontot. És ezért a taktikáért nem fogok elnézést kérni.”

„A különbség kialakítását illetően ez standard. Vagy ha nem is az, de ez a nyilvánvaló, hiszen ha ezt nem teszed meg, nem végzel elég jó munkát. Egyértelmű volt, mit kell tennünk. Egyedül Nicóval volt esélyünk. Úgyhogy bármelyik másik csapat is ugyanezt tette volna, és ha valaki azt mondja, hogy nem, dehogy, ez sportszerűtlen, az teljes baromság.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: