A bíróság kimondta: a Tesco a Lidlt másolta

Vágólapra másolva!
Elvesztette a védjegyvitát a brit Tesco a Lidllel szemben. A Lidl azért kelt birokra a bíróságon a Tescóval, mert a vállalat szerint a Tesco kék-sárga emblémája túlságosan hasonlít a Lidl céglogójára.
Vágólapra másolva!

Véglegesen elvesztette a jogi csatát a Legfelsőbb Bíróságon a legnagyobb brit kiskereskedő, a Tesco a Lidllel szemben. Ahogy az Origo megírta, az eljárás a bíróságon még tavaly év elején indult el. A 2023-ban hozott ítélet szerint a Tescót "jogosulatlan előnyhöz" juttattja az a kiskereskedelemben, hogy a clubcardos árak feltüntetésére használt címkéjének kék-sárga színű dizájnja a Lidl céglogóját idézi. A Tesco fellebbezett az ítélet ellen, ám a mostani döntés helyben hagyta azt. 

Ezáltal a két cég párharcából a Lidl került ki győztesen.

image

A Lild szóvivője a döntés kihirdetése után így kommentálta azt a Retail Gazette-nek: "Tavaly a bíróság már kimondta, hogy a Tesco a clubcard emblémáját a mi logónkról másolta, ezáltal jogosulatlanul profitál ismertségünkből a vásárlók körében. 

Ennek ellenére még egy éven át húzták ezt a vitát. Most abban bízunk, hogy a bírósági ítélet alapján megváltoztatják a clubcardboz kapcsolódó emblémáikat.

A Tesco szóvivője csalódottságuknak adott hangot a logójuk színeire és formájára vonatkozó bírósági döntés miatt, és azt hangsúlyozta, hogy abból nem következik olyasmi a clubcard-programban, ami a vásárlók számára kedvezőtlen lenne.

Tavaly az év elejétől május 15-ig tartó időszakban a brit Tesco a clubcard árazású termékekből 8,92 milliárd font értékben értékesített a Kantar piackutató adatai szerint, mivel a vásárlók kifejezetten keresik a clubcardos árú termékeket.

Ahogy az Origo megírta, a hagyományos brit kiskereskedelmi láncok és a német hátterű diszkontláncok kiskereskedelmi versenye évek óta tart. Ebben a felek néha meglepő eszközökhöz nyúlnak, például a Tesco egyszer az Aldi áraihoz igazítva tüntette fel a sajátjait.