Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Forma-1 által elutasított gyártó a WEC-et veheti célba hamarosan

Lantos András

Publikálva 19/03/2024 - 20:34 GMT+1

2023 őszéig a hírek szerint hét projekt volt versenyben azért, hogy bebocsátás kapjon a Forma-1 szentélyébe, tavaly ősszel ebből hatnak nemet mondtak, és egyedül az Andretti – Cadillac pályázatot engedték tovább, hogy aztán vitatott körülmények között később őket is elkaszálják. A hat korábban visszautasított cég közül az egyik, a Rodin Cars azóta a WEC felé fordította a figyelmét.

Rodin FZERO (Fotó: Rodin Cars)

Fotó: From Official Website

A Rodin nevet tavaly ismerte meg közelebbről a motorsport rajongók világa a már említett F1-es tender kapcsán.
Az új-zélandi David Dicker által megálmodott és finanszírozott projektet a Forma-1 vezetősége visszautasította, de a motorsport egy másik top-kategóriájában még találkozhatunk velük.
A Rodin Cars-t 1999-ben alapította Dicker, nevét pedig érdekes módon egy szobrászról, a híres „Gondolkodó Dante”-t alkotó Auguste Rodintől kölcsönözte, mert ők is így elmélyült gondolkodással keresnek megoldást a problémákra.
Hogy Dicker nem egy meggondolatlan fajta, azt jól mutatja, hogy a programot 13 éven keresztül készítette elő, majd elkezdte felépíteni az új-zélandi műhely, sőt, egy hozzá tartozó tesztpályát is.
picture

A Rodin Cars központja és a hozzá tartozó tesztpálya (Fotó: Rodin Cars)

Fotó: From Official Website

2015-ban már Forma-1 közeli technológia került a kezei közé, amikor megvásárolta az üzletileg nem túl sikeres Lotus T125 konstrukciót, melynek lényege az lett volna, hogy F1-eshez hasonló vezetési élményt nyújtson a vásárlóknak, de a tervezett 25-ből végül csak 10 készült el.
2016-ban egy 7,8-as erősségű földrengés tett komolyabb károkat az épületekben, de ezen is túljutottak, folyamatosan fejlesztették a tesztpályájukat, két éve pedig egy újabb, 2500 m2-es gyárépületet adtak át.
A T125-re alapozva született meg a Rodin Cars futurisztikus hypercarja, amellyel az alapító azt a célt tűzte ki, hogy az F1-es autóknál is gyorsabb gépet hozzon létre. Ez a gép tavaly decemberben mutatkozott be a gyártó tesztpályáján.
A sikertelen Forma-1-es kandidálás után Dicker cége közzétette a jelentkezés fontosabb részleteit, melyből kiderült, a Rodin cég rendelkezik olyan eszközökkel, amely egy saját motor megtervezéséhez és megépítéséhez szükséges és magas szintű karbon-kompozit gyártási képességekkel is.
Dicker azzal próbálta meggyőzni az F1 vezetőségét, hogy ők lehetnek az első gyártó a déli féltekéről, és garantálta volna azt is, hogy az egyik autójába női versenyzőt ültet. Külön kihangsúlyozta, hogy sok más jelentkezővel ellentétben náluk a pénzügyi hátteret nem külső befektetők biztosítják, hanem maga a Rodin Cars tulajdonosa, aki a számitástechnika világában (Dicker Data) gazdagodott meg.
picture

Lando Norris a Carlin F2-es autójában

Fotó: AFP

A Rodin ráadásul már nem csak építeni tud autókat, de versenyeztetni is, magas szinten. Dicker tavaly felvásárolta minden idők egyik legsikeresebb formaautós csapatát, a Carlin Motorsportot, amelynél az elmúlt években olyan nevek versenyeztek, mint Sebastian Vettel, Robert Kubica, Carlos Sainz jr., Daniel Ricciardo, Lando Norris, George Russell. És akkor még tényleg csak a csúcsot kapartuk meg; egy A4-es oldalt tele lehetne írni ismert pilótákkal, akik mentek a Carlinnál.
A Rodin Motorsport jelenleg tagja az F2-es és az F3-as mezőnynek, előbbiben pedig kettős győzelemmel kezdték a szezont Zane Maloney-nek köszönhetően.
A tulajdonos nemrég egy interjúban beszélt a tervekről, amelyben az Endurance Világbajnokság lehet a csúcs.
„Ha valahol van lehetőség, azt ki kell használni. Mindenképpen szeretnénk indulni a Formula Regional Európa-bajnokságon jövőre, amikor érkezik az új autó” – mondta Dicker a FormulaScout.com-nak.
picture

David Dicker, a Rodin nem hétköznapi megjelenésű tulajdonosa (Fotó: Rodin Cars)

Fotó: From Official Website

„Arra is van esély, hogy a Rodin Cars egy GT2-es versenyautót építsen. Ha így döntünk, akkor azt gyári csapatként versenyeztetnénk.”
„Erre már a nem túl távoli jövőben sor kerülhet, ami pedig a hosszú távú terveket illeti, az Endurance Világbajnokság nagyon érdekes számunkra.”
Pénz van, technikai háttér van, jó versenycsapat van, de a Glickenhaus, a Vanwall példája, és az Isotta Fraschini jelenlegi helyzete is jól mutatja: a nagy gyártók mellett nem könnyű labdába rúgnia a kicsiknek.
Ha további részletek és csodaszép képek érdekelnek a Rodin Cars-ról, látogass el a honlapjukra!
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés