DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Jelentős fejlesztésekkel készül a Ferrari

Suzukában és Imolában, két lépcsőben alakulhat át az idei F1-es Ferrari: a tervek szerint az egyensúly marad, de a leszorítóerő növekszik.

Jelentősebb fejlesztések érkezhetnek az idei Ferrarira – mondja a Racingnews365.com technikai szakértője, Paolo Filisetti. Az olasz úgy tudja, hogy első lépésben egy módosított padlólemezzel támadhatnak a maranellóiak, és ez már a negyedik futamon, Suzukában megérkezhet.

A Ferrari az előző koncepciójával jóval lassabban tudott fejleszteni, és olyan korlátokba ütközött, amelyeket nem lehetett áthidalni – a 2024-es nagy átalakítás egyik fő mozgatórugója éppen az volt, hogy jóval nagyobb mozgásteret kaphasson a csapat.

Ez sikerült, a különböző motoregységek és a hűtés átrendezése, újracsomagolása miatt egészen másképp fejleszthetnek idén, mint tavaly, és állítólag az első két hétvége adataiból azt szűrték le, hogy a padlólemez nem generál elég leszorítóerőt – de ezzel eddig is tisztában voltak, úgyhogy már egy ideje dolgoznak a megoldáson.

240011-scuderia-ferrari-bahrain-gp-friday_21b75e8b-0c49-4703-bb0a-d497849ed95f_resize_1



Suzukában rendkívül fontos lesz az aerodinamikai egyensúly, éppen ezért szeretnék már ott felszerelni az új padlólemezt, aminek a széleit, és a Venturi-csatornáit is módosítják – ehhez új szárnyspecifikációt választanak, amitől jelentősebb előrelépést remélnek.

A tervek szerint Imolában jöhet a következő csomag, amelynek leglátványosabb eleme az átalakított oldaldoboz lesz – újrarajzolják az autó oldalát, és a légbeömlőket is áttervezik. 

A tervek szerint ezekkel a fejlesztésekkel úgy tudják jelentősen növelni a leszorítóerőt, hogy a most meglévő kellemes aeroegyensúly nem borul fel. Filisetti azt is hozzátette, hogy információi szerint azért hozza az újításokat két lépcsőben a Ferrari, hogy külön-külön is mérhesse azok hatásait, esetleges problémáit a csapat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: