A teljes, globális állománya csaknem 6 százalékától válik meg a társaság, a befektetők örömmel fogadták a tervet, és az Unilever részvényeinek árfolyama több mint 5 százalékot emelkedett a kereskedés elején. A londoni tőzsdén jegyzett társaság közölte, hogy a leválasztás azonnal megkezdődik, és jövőre zárul a folyamat – írja a Reuters. 

A cég célja, hogy egy fenntartható, egy számjegyű értékesítési növekedést érjen el 

– mondta az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher. A fagylaltüzletág a cég globális értékesítésének mintegy 16 százalékát teszi ki, de egyes országokban akár a 40 százalékát is eléri.

Food In Krakow, Poland
Finom, változatos ízek, színes csomagolás, extra kiszerelés – mégsem húz a Ben and Jerry’s / Fotó: AFP

A leválasztással egy időben költségmegtakarítási programot is indítanak, ami a következő három évben 7500 munkahelyet érint, elsősorban irodai alkalmazottaktól válnak meg. A  lépés igen bátor: 

Schumacher júliusban került a cég élére, és októberre új tervekkel állt elő, elismerve, hogy az Unilever alulteljesített az elmúlt években. 

Elődjét, Alan Jope-ot éppen amiatt támadták, mert lehetővé tette, hogy a cég márkaportfoliója 400 tagúra növekedjen, ami miatt a menedzsment figyelme nem a legjobb teljesítményt nyújtó szereplőkre irányult.

Fagylalt nélkül, vidámabban

A fagylaltrészleg egy ideje visszahúzza a céget, így a leválasztás remek hír a részvényesek számára, ennek köszönhető az emelkedés

– mondta Jack Martin, az Oberon Investments portfóliómenedzsere. Az persze szomorú, hogy sokan elvesztik az állásukat, de a vezérigazgatóra már a kinevezése óta folyamatos nyomás nehezedett, így nem meglepő a bejelentés – tette hozzá.

 

Ősszel Shumcher arról beszélt, hogy a cégcsoportnál arra a 30 kulcsfontosságú márkára koncentrálnak majd, amelyek az értékesítés 70 százalékát adják. Emellett nem terveznek újabb felvásárlásokat, és az árrésük növelését helyezik középpontba. 

Jelentős változtatásokról döntöttünk. Mozgalmas időszak jön a cég életében

– hangsúlyozta a Reutersnek.