Késett az asszisztens, nem tudott belépni a rendszerbe, ezért a gyerekosztályra irányította át a váci ügyeletre érkező kisfiút az orvos

2024. március 19. – 05:50

Másolás

Vágólapra másolva

Helyreigazítás:

„A telex.hu online felületén 2024. március 19-én »Késett az asszisztens, nem tudott belépni a rendszerbe, ezért nem tudta ellátni a fulladó kisfiút a váci ügyeleti orvos« címmel megjelent cikke azt a hamis látszatot kelti, hogy egy súlyos állapotú, fulladó kisfiú nem kapott megfelelő ellátást, mert az ügyeletes orvos nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe. A valóság ezzel szemben az, hogy

a gyermeket a doktornő az alapellátási ügyeleten alaposan megvizsgálta és hörghurut (bronchitis) diagnózissal átirányította a gyermekosztályra. A számítógépes rendszerbe történő belépés nehézsége az orvosi ellátást nem akadályozta, az adminisztráció a betegellátás után következik.”

A váci kórház gyerekosztályán, soron kívül látták el azt a kétéves kisfiút, akit a szülei március 15-én reggel nyolckor fulladásos tünetekkel vittek be a váci gyerekorvosi ügyeletre. Ott ugyanis hiába volt orvos, asszisztens nélkül nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe, ezért például gyógyszert sem tudott felírni neki – derül ki az RTL riportjából.

„Reggel 8-kor, amikor megérkeztünk, akkor azt tapasztaltuk, a doktornő már ott van, viszont nincsen asszisztens, és asszisztens hiányában nem tudott semmit sem csinálni” – mondta az RTL Híradójában az egyik szülő. Szerinte az orvos azért nem kezdte el a rendelést időben, mert egyedül nem tudott belépni a számítógépes rendszerbe.

„Végül a doktornő megvizsgálta a gyerekünket, de onnan továbblépni nem tudott, vényköteles gyógyszert nem tudott felírni, a rendszerbe se lépett be, papír alapon rögzítette, hogy mi volt.”

Az orvos ezután a váci kórház gyermekosztályára telefonált, ahol soron kívül látták el a kisfiút.

Február 1-től Pest vármegyében összesen három házi gyerekorvosi ügyelet működik, az egyik a váci kórházban (a többi Érden és Cegléden), ide érkezett a család március 15-én reggel. Állításuk szerint hiába nem kaptak ellátást az ügyeleten, a mentőszolgálattól 45 percen keresztül hiába próbáltak telefonon segítséget kérni.

Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) az RTL kérdésére azt írta, az aznapi nővér „elnézte a beosztását, késett, így 9 órára ért be”.

Hozzátették: a számítógépes rendszerbe az ügyeletes orvos „magától is képes belépni, nem szükséges hozzá asszisztencia”.

A Magyar Orvosi Kamara (MOK) szerint sok probléma van az új ügyeleti rendszerrel, 25 pontos kérésüket március elején juttatták el a Belügyminisztériumnak.

A pontok között szerepel az is, hogy a kamara tagjainak tapasztalatai szerint „az informatikai rendszer felkészületlen”, ami nehézkessé teszi az adminisztrációt. A MOK ezért egy korábbi szoftver alkalmazását javasolja. A kamara az RTL kérdésére azt írta, korábban ígéretet kaptak a mentőszolgálattól, hogy válaszolnak a javaslataikra „de az még nem érkezett meg”.

A Pest vármegyei ügyeleti rendszer átalakításáról ebben a cikkben írtunk bővebben.

(Cikkünk címét és tartalmát az OMSZ kérésére utólag módosítottuk.)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!