Egy közkedvelt magyar márka E-mentes termékeivel hódította meg a román piacot

Aktív

Egy közkedvelt magyar márka E-mentes termékeivel hódította meg a román piacot

Aki ismeri a román konyhát, pontosan tudja, milyen gazdag ízvilág és igényes alapanyaghasználat jellemzi, ennek megfelelően a hagyományos és fúziós konyhát egyaránt kedvelő román fogyasztók széles termékkínálatból válogathatnak az áruházak polcairól. A minőségi verseny igen magasra teszi a lécet a piacra lépő külföldi márkák számára – többek között ezért is rendkívüli az Univer sikertörténete a román piacon. Baróti-Illyés Imolával, az Univer romániai üzletágának marketing igazgatójával beszélgettünk.

Milyen termékskálával jelent meg az Univer a román piacon? 

Az Univer 1996-ban lépett be a romániai piacra, majd 2002-től tudatos és célzott marketing stratégiákkal és eszközökkel folyamatosan bővítjük jelenlétünket. Kezdetben a magyaros konyha ízeit hoztuk el a román fogyasztóknak, széles termékskálánkat magyaros ételekkel és szószokkal indítottuk, mint például a paprikakrémek, gulyáskrémek és majonézek. Az évek során portfóliónk számos új termékkel gazdagodott, beleértve az E-szám mentes és tartósítószermentes választékot is. Készítményeink ma már megtalálhatóak a hagyományos kiskereskedelmi üzletekben, szupermarketekben, nagykereskedelmi csatornákban és a legnagyobb multinacionális üzletláncok polcain, mint például a Kaufland, Profi, Penny, Metro, Selgros, Carrefour, Cora, Real és Freshful by E-MAG.

Hogy fogadták a román fogyasztók az Univer megjelenését?

Az Univer megjelenését roppant kedvezően fogadták a román fogyasztók, ami egyértelműen látszik trendszerű növekedésünkből és az ügyfelek visszajelzéseiből. Cégünk arra törekszik, hogy minden szempontból megfeleljen a piaci igényeknek és a fogyasztói elvárásoknak. Termékeink kínálata folyamatosan bővül annak érdekében, hogy minél jobban lefedjük a fogyasztók igényeit. Ennek érdekében igyekszünk rendre új termékekkel és innovációkkal előállni. A folyamatos fejlesztés és a minőség iránti elkötelezettségünk segít abban, hogy az Univer továbbra is megbecsült és kedvelt márkaként jelenjen meg a román piacon. A vállalatunkhoz beérkezett visszajelzések alapján hisszük, hogy termékeink igazi értéket képviselnek a romániai vásárlók számára is.

Fotó: Pixabay

Miben hozott újat az Univer a román kínálatba? 

Az Univer E-szám mentes termékei abszolúte egyedülállónak számítottak, amit nagyszerűen kiegészítettek a tartósítószermentes majonézek. Ezek teljes mértékben kielégítik az egészségtudatos fogyasztók igényeit. Emellett magyaros termékskálánk széles választéka is kiemeli vállalatunkat a versenytársak közül. Az Univer termékek minősége, ízvilága és a hagyományos receptúrák megőrzése tovább erősíti piaci pozíciónkat. Nyugodtan mondhatjuk, hogy a majonéz alapú szószaink változatossága is egyedülállónak számít, mert összességében nincs még egy ilyen széles kínálatot nyújtó cég Romániában.

Melyek azok a slágertermékek, amelyekből több fogy? Milyen szezonalitással?

Slágertermékeknek mondhatjuk a majonéz alapú kínálatunk tagjait, különösen kedvelt a fokhagymás majonéz és a hagyományos majonéz. Ezek egész évben folyamatosan keresettek, azonban kiugróan magas a forgalom ünnepek, így például húsvét, illetve karácsony idején, amikor a gasztronómiai élmények, a főzés és az étkezés kiemelten fontos szerepet kapnak a családok körében.

Fotó: Pixabay 

A román gasztronómia rendkívül gazdag, ahogy az erdélyi magyar konyha is. Melyek azok a román specialitások, amelyekhez a kifejezetten magyar paprikakrémek, gulyáskrémek illenek?

Az Univer évek óta intenzíven foglalkozik a román gasztronómia és az erdélyi magyar konyha különlegességeivel. Termékeink, mint a Piros Arany és az Erős Pista, valamint a különböző ízvariációjú gulyáskrémeink, tökéletesen illeszkednek számos tradicionális román specialitáshoz. Az Univer román weboldalán részletes leírásokat találhatnak arról, hogyan használhatók ezek a paprika alapú termékek, és milyen ételhez, ízvilághoz illeszkednek a legjobban. Sőt, ennél tovább mentünk, s ahhoz is tanácsot adunk, mit és hogyan ne használjunk.

Ezeknek a tanácsoknak biztos hátteret ad, hogy számos „párosítást” mi magunk is próbára tettünk. Az oldalunkon régiókra osztott receptek és videók segítik a fogyasztókat abban, hogy hogyan párosítsák az Univer termékeit különféle ételekkel. A folyamatosan bővülő weboldalunk mellett az Instagram és a Facebook oldalainkon is rendszeresen megosztunk tippeket és ötleteket a konyhai kreativitás támogatásához. Az Univer termékek egyebek mellett igazán ideálisak levesek, pörköltök, de akár egy egyszerű zsíros kenyér ízesítéséhez is, vagyis sokoldalúan felhasználhatók a mindennapok során.

A torma, a fokhagyma és a mustár a román kultúrában is közkedvelt kísérő – szószok, krémek és fűszer formájában is, és a román gyártók termékei is magas minőséget képviselnek. Van-e arról tapasztalat, hogy a romániai fogyasztók az Univer termékeit részesítik előnyben?

Az Univer termékei egyre népszerűbbek a román piacon, azzal együtt is, hogy a torma, fokhagymás majonéz, majonéz vagy a ketchup esetében is rendkívül erős a verseny. A fokhagyma krém és a mustár esetében pedig talán még az előzőknél is nagyobb változatosággal kell szembe nézni, miután egyes megyéknek, illetve régióknak is van táji specialitásuk, amit a lakosság keres és szeret.

Ezzel együtt fogyasztóink fokozatosan megismerték és megszerették termékeinket minőségüknek, ízviláguknak és  sokoldalúságuknak köszönhetően. Az Univer folyamatosan törekszik arra, hogy új termékeket és ízeket kínáljon, hogy megfeleljen az egyre változó fogyasztói igényeknek.

Fotó: Pixabay

Miben mérik a sikert az Univer romániai piacnyitásával kapcsolatban?

Sikereinket a forgalmi adatok és a márkaismertégi kutatások eredményei szerint mérjük. Ezek alapján azt mondhatjuk, hogy az Univer előkelő, egyre erősebb pozíciót foglal el a román piacon, és folyamatosan növekszik a fogyasztók körében való ismertsége. Ráadásul mára a román lakosság már nemcsak a boltokban találkozhatnak az Univer termékeivel, de a gasztronómiai egységekben is jelen vannak úgy a magyaros termékeink, mint egyéb szószaink.

Milyen célok, tervek vannak a jövőre nézve?

Célunk továbbra is az Univer márkájának erősítése, s belátható időn belül a piaci vezető szerep elérése a majonéz és ketchup kategóriákban. Továbbra is folytatni kívánjuk az innovációt és a termékfejlesztést, hogy még szélesebb körben elérhetővé tegyük termékeinket és tovább növeljük piaci részesedésünket Romániában.

 A cikk megjelenését az Univer támogatta.

Ajánljuk még:

„Székelyföldön még nagyon erős az otthonfőzés kultúrája, és ezt fenn is kell tartani” – Szőcs Előd székelyföldi séffel beszélgettünk

A nagy és fájdalmas váltásokból ritkán nő olyan gazdagon termő gyümölcsfa, mint Szőcs Előd életében. Az erdélyi jégkorongos, aki életét már gyermekkorában egész életét szentelte a sportnak, egy napon azzal kellett hogy szembesüljön: nincs tovább, nem tudja folytatni. Mire igazán elkeseredhetett volna, máris a konyhában találta magát, ahol kiderült: az addig megtett út is csak azért volt, hogy ide megérkezhessen. Ma már nem csak egy ország ismeri a nevét a székelyföldi séfnek. Legutóbb a ferences konyháról megjelent kultúrtörténeti kuriózummal, a Ferencesek főztje című kötet ételeinek elkészítésével írta be nevét a gasztro-történelembe. Húsvét előtt kérdeztem ki életmeséjét.

 

Már követem az oldalt

X