A hétszeres Oscar-díjas film összesen közel egymilliárd dollárnyi bevételt hozott eddig, így valószínűleg mindenki jól járt anyagilag, aki a filmen dolgozott, de rendező különleges szerződést kötött az Universallal, így feltehetőleg ő kereste a legtöbbet az alkotáson.

Az Oppenheimer tarolt a 96. Oscar-gálán, de a jegypénztáraknál is kiemelkedően teljesített a film. Utóbbit bizonyítja az is, hogy a Cillian Murphy főszereplésével készült életrajzi alkotás az elmúlt húsz év legjobban kereső győztese a Legjobb film kategóriájában, az eddigi közel 1 milliárd dolláros, azaz nagyjából 360 milliárd forintos globális bevételével.

A film rendezője, Christopher Nolan a sikereknek köszönhetően egy csapásra a világ egyik legjobban fizetett rendezőjévé vált, ugyanis egy nagyon különleges szerződést kötött a filmet kiadó Universallal, aminek köszönhetően az 53 éves rendező a teljes bevétel 15 százalékát teheti zsebre, ráadásul azelőtt, hogy a stúdió megtérítené saját költségeit.

Ez azt jelenti, hogy Christopher Nolan a jegyeladásokból és a film első streaming-ablakának licenceléséből várhatóan nagyjából 72 millió dollárt, vagyis kicsit több mint 26 milliárd forintot fog keresni, miután kifizette az ügynökének és az ügyvédjének járó díjakat. Az összeg rádaásul egyre csak nőni fog, ahogy a filmet újabb streaming platformok mutatják majd be a következő években.

Christopher Nolan a Tenet megjelenése után összeveszett a Warner Bros. Vezetőségével, miután a stúdió az összes frissen bemutatott filmjét azonnal kiadta az HBO Maxon is, kizárólagos mozis időablak nélkül. Így, amikor a rendező bejelentette, hogy az Oppenheimeren szeretne dolgozni akkor a Paramount, a Sony, a Universal és az Apple vezetőit is behívta az irodájába, hogy olvassák el az új film forgatókönyvét, és tegyenek ajánlatot.

A Hamu és Gyémánt beszámolója szerint sok pályázó miatt a rendező különleges feltételeket tudott kialkudni magának, ezek között szerepelt a 100 millió dolláros gyártási költségvetés, további 100 millió dollárnyi marketingköltség, teljes kreatív kontroll, meghosszabbított moziablak, és egy úgynevezett blackout időszak, vagyis az, hogy a stúdió nem adhat ki semmit a filmje előtti és utáni hetekben. Ezek között a kitételek között volt a 15 százalékos részesedésre vonatkozó szerződés is.

(Hamu és Gyémánt)

(Borítókép: Christopher Nolan. Fotó: GettyImages)