Előfizetői tartalom

Évszázados álmát teljesítheti be Oroszország, de vannak még buktatók

Oroszország kifejezetten fontos résztvevője az Övezet és Út kezdeményezésnek (BRI), mivel a Transzszibériai vasútvonal az egyik fő közlekedési útvonal volt korábban Európa és Kína között. Az ukrajnai háború óta ez a folyosó bezárult, mégis tavaly, a BRI tízéves fennállására megtartott fórumon Vlagyimir Putyin orosz elnök végig szinte egyenrangú partnerként mutatkozott a kínai elnök, Hszi Csin-ping társaságában. Ez a kép inkább az orosz igényeknek felel meg, akik nem alárendeltként gondolnak magukra, hanem olyan partnerként, akiknek Peking tervei megfelelnek, hiszen átfedésben van a sajátjukkal, a Nagyobb Eurázsiai Partnerséggel (Greater Eurasian Partnership – GEP).

Az oroszok elképzelése az volt 2016-ban, hogy elindítanak egy saját projektet a kínai mellett, amely nem függ keleti nagyhatalom pénzügyi támogatásától. Ennek keretében távol-keleti vasútépítési projektek valósulnak meg, ezzel Mongólia és a Távol-Kelet is elérhetővé válik, de Moszkvának kész tervei vannak Ázsia déli részének összekapcsolására is Oroszországgal. ...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés