„Bűzlik a turistáktól“ a város: kiszorítják a helyieket a látogatók Európa Szilícium-völgyéből

A Costa del Sol napsütéses városa, Malaga régóta kedvelt célpontja a látogatóknak többek között a viszonylag alacsony megélhetési költségek miatt. Az utóbbi időben azonban annyira megszaporodtak a nyaralók és a digitális nomádok, hogy a helyiek úgy döntöttek, felemelik a hangukat.

Véleményüket pedig a városközpont falaira és ajtóira ragasztott matricákkal igyekeznek kifejezni. A hangvétel a még egészen barátságos "ez volt az otthonom" (antes esta era mi casa) és "ez volt a városközpont" (antes esto era el centro) feliratoktól a legkevésbé sem visszafogott mondatokig terjed, mint "menj haza a fenébe" (a tu puta casa), és "bűzlik a turistáktól" (apestando a turista).

A kezdeményezést Dani Drunko, a Drunkorama bár tulajdonosa indította el, aki a törzsvendégeiktől hallott turizmusellenes megjegyzéseket nyomtatta ki.

Mint mondta, nála akkor szakadt el a cérna, amikor kidobták a lakásból, ahol egy évtizede élt, mert a tulajdonos inkább rövid távú kiadásra akarta használni az ingatlant. Hozzátette, hogy a belváros már régóta hanyatlik, és ha például a bárban eltörik valami, nincs kéznél egy barkácsbolt, ahol bármit megvehetne, mert a turistáknak nincs szükségük csavarokra.

A spanyol nemzeti intézet (INE) szerint jelenleg minden tíz, Málagába költöző új lakosból nyolc külföldi. De nemcsak a magánszemélyek alakítják át a város arculatát, hanem az a mintegy 630 technológiai vállalat is, köztük a Google, amely irodát nyitott a városban, és ezzel a települést Európa Szilícium-völgyévé változtatta. A kellemes munkakörnyezet és éghajlat kombinációja távmunkások ezreit vonzza, a malagaiak azonban úgy érzik, kiszorulnak a saját városukból.

Mallorca szintén azt mondja, elég volt, akárcsak Sevilla és Kiotó.

(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)

turisták | malaga | utazás | spanyolország | turizmus

FOLYTASD EZZEL

Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot

Menny és Föld között lebeg a templom, amelynek egyik „fala” maga is szikla

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom