Hirdetés
. Hirdetés

Diószegi Ágnes: Célunk, hogy még vonzóbbá és versenyképesebbé tegyük a közösségi közlekedést

|

A 2023-as év legjobb applikációjának járó díjat nyerte el a BudapestGO. A Magyar Marketing Szövetség a Budapesti Közlekedési Központ saját fejlesztésű alkalmazását 21 pályázat közül választotta a legjobbnak. Diószegi Ágnest, a Budapesti Közlekedési Központ ügyfélkapcsolati és értékesítési vezérigazgató-helyettesét kérdeztük a fejlesztésről, az eredményekről és a jövőbeli célokról.

Hirdetés

Az "Év honlapja" díj kategóriái közül az előző évekhez hasonlóan az E-kereskedelem, a Szolgáltatás, a B2B weboldalak, valamint az Év applikációja és a Turizmus kategóriák voltak a legnépszerűbbek. A versenyre összesen 287 pályázat érkezett, az "Év applikációja" kategóriában 21 pályázat közül nyerte el a legjobbnak járó, első díjat a BudapestGO. A BKK célja az applikációval, hogy a jövőben további kényelmi funkciókkal és bővülő digitális szolgáltatásokkal még könnyebbé tegye a fővárosban közlekedők életét, valamint növelje a fenntartható digitális jegyek részarányát a jegy- és bérletvásárlásban.

ComputerTrends: Mit jelent a vállalat számára az elismerés, pláne, hogy ilyen sok nevezés volt az adott kategóriában?
Diószegi Ágnes: Nagyon örülünk, hiszen amellett, hogy a felhasználók számának folyamatos növekedése egyértelmű visszajelzés számunkra, hogy jó úton haladunk, az utasok szeretik és rendszeresen használják a BudapestGO-t, ez a díj egy fontos szakmai visszaigazolás is. Büszkék vagyunk arra, hogy egy neves szakemberekből álló zsűri a BudapestGO-t választotta az év legjobb applikációjának.

CT: Ez összhangban van a felhasználók véleményével is?
Diószegi Ágnes: Folyamatosan figyeljük és elemezzük a felhasználók visszajelzéseit. A BKK 2023-ban végzett reprezentatív ügyfél-elégedettségi felméréséből például az látszik, hogy a közösségi közlekedők szinte mindegyike, 94 százalék hallott már az alkalmazásról, a rendszeresen használók esetében pedig 93 százalék elégedett az applikációval. A BudapestGO-t aktívan használók száma folyamatosan nő: átlagban havi 1,2 millió felhasználóról beszélhetünk. Összesen már 1,8 millióan regisztráltak, és már több mint 4,4 milliónál jár az alkalmazást letöltők száma. Az ügyfelek havonta 4 millió útvonalat terveznek az applikációban, a BudapestGO bevezetése óta pedig összesen több mint 10 millió digitális vonaljeggyel utaztak a közösségi közlekedők. A bérlethasználók körében is egyre népszerűbb az applikáció, a felnőttbérletek 34 százalékát, a diákbérleteknek pedig a 40 százalékát használják okostelefonjukon az utasok, és az is az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy a BKK eseti jegyértékesítésében már közel 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya.

CT: Milyen visszajelzések érkeznek tőlük és milyen csatornán?
Diószegi Ágnes: Rengeteg visszajelzést kapunk különböző csatornákon, amelyeket folyamatosan gyűjtünk és elemzünk, ezekért nagyon hálásak vagyunk a felhasználóknak. Természetesen a szolgáltatás fejlesztésével kapcsolatos igényeket is figyelembe vesszük, hiszen tudjuk, hogy így lesz még inkább ügyfélbarát és jól használható az applikáció.

Digitális úton elsősorban az applikáción belül érkeznek hozzánk visszacsatolások: például, ha a felhasználó megrázza a telefonját, akkor egy űrlap jelenik meg, de a Továbbiak/Segíthetünk? menüpontból is elérhető bárki számára ez a felület. Ezenkívül a socialmedia-csatornáinkon (Facebook Messenger, Instagram), valamint személyes és telefonos ügyfélszolgálaton keresztül is kapunk visszajelzéseket, továbbá az utaskoordinátorok, jegyellenőrök és járművezetők is jelzik, amennyiben problémát vagy kérdést tapasztalnak az utasok részéről.

CT: A kategóriában olyan alkalmazásokat lehetett nevezni, amelyek amellett, hogy segítik és szórakoztatják a célközönséget, az online marketing elemeit is sikeresen ültetik át mobileszközökre. Ezt hogyan valósították meg?
Diószegi Ágnes: Az alkalmazást elsősorban online, hírlevélben, organikus socialmedia-tartalmakkal (a BKK Facebook-oldalán) és hirdetésekkel is támogatjuk, új funkciók, fejlesztések esetén pedig edukációs kampányokkal (videós és szöveges tartalmak) is felhívjuk a figyelmet a BudapestGO újdonságaira.

CT: Az innovációt, a funkcionalitást, valamint a jól áttekinthető modern felületek felhasználását is elismerte ez a díj, erre mekkora hangsúlyt fektettek a fejlesztés során?
Diószegi Ágnes: Fontos volt, hogy olyan alkalmazást hozzunk létre, amely mind funkcionalitásában, mind áttekinthetőségében a lehető legjobban képes kiszolgálni a felhasználók igényeit, hiszen valójában ez a két szempont a döntő számukra a választásnál.

Ha funkcionalitásról van szó, akkor kiemelnénk a digitális jegy- és bérletvásárlást, amellyel készpénz és papíralapú jegy igénybevétele nélkül, pár kattintással, bárhol és bármikor tudnak jegyet vagy bérletet vásárolni a közlekedők. Sokan kedvelik azt is, hogy a widget funkciót használva a jegy vagy a bérlet kihelyezhető az okostelefon kezdőképernyőjére, így az alkalmazást meg sem kell nyitni ahhoz, hogy felmutatható legyen a jegy vagy a bérlet.

Fontos az is, hogy a BudapestGO-ban a közösségi közlekedők mindent megtalálnak, ami a fővárosi és az agglomerációs utazáshoz szükséges: integrált, valós idejű útvonaltervezéssel könnyítjük meg a közlekedést, amely a BKK járatain túl regionális Volánbusz-járatokat, MÁV-HÉV és MÁV-Start járatokat is magába foglal. Az alkalmazásban elérhető címek listája idén februárban további agglomerációs településekkel bővült, így már 192 Budapest vonzáskörzetében lévő településről is lehet utazást tervezni. Az alkalmazásban a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a Volánbusz járatai is valós időben jelennek meg, továbbá a háztól-házig történő tervezéshez szükséges gyalogos közlekedés útvonalát is pontosan megjeleníti az applikáció.

A kiszámítható közlekedést az alkalmazáson belüli, azonnali forgalmi változásokkal kapcsolatos előrejelzéseink, valamint a "járműről tervezés" funkció is segíti. Sőt, a "kedvencek" funkció beállítása után push üzenetet is kaphatnak a felhasználók a számukra fontos járatokat érintő forgalmi változásokról, így felkészülten tudnak utazni és utazási időt kalkulálni. A BudapestGO-nak a kerékpárosok is nagy hasznát veszik, hiszen nemcsak a kerékpáros utazáshoz biztosítunk útvonaltervezést, hanem az applikációban elérhetők a szabad MOL Bubik, és olyan fontos információk is, mint például az útburkolat komfortszintje.

Hirdetés

CT: Könnyű használhatósága miatt az egyik legnépszerűbb magyar fejlesztésű alkalmazás lett a BKK applikációja Magyarországon, milyen tanácsot tudnak adni a hazai vállalatoknak, akik saját fejlesztéssel próbálkoznak?
Diószegi Ágnes: Azt javasoljuk, hogy mérjék fel az ügyfeleik igényeit, és ez alapján tervezzék meg a szolgáltatást. Fontos az edukáció is, hiszen amellett, hogy az adott termék jól működik, minél egyszerűbben és közérthetőbben kell tudni átadni a használatára vonatkozó információkat.

CT: A társaság partnereként részt vett a munkában a Supercharge, a Telekom Rendszerintegráció (T-Systems) és a realCity. Hogyan állt össze a fejlesztői csapat, ki, miért felelt?
Diószegi Ágnes: A projektet a Telekom Rendszerintegráció fogta össze (és egyúttal felelt az értékesítési háttér fejlesztésért), míg a Supercharge-nak a dizájnt és az applikációfejlesztést, a realCitynek pedig az utazástervező motort és az járatinformációkat köszönhetjük.

CT: Milyen további fejlesztést kap a BudapestGO?
Diószegi Ágnes: Számos, az értékesítéshez és az útvonaltervezéshez kapcsolódó új funkció, illetve az általános applikációhasználatot javító fejlesztések is tervben vannak: ilyen például az egyes funkciók közötti váltások egyszerűsítése, a várva várt tízes gyűjtőjegy (ami hamarosan elérhető lesz az alkalmazásban), vagy az első ajtós járatok alkalmazáson belüli feltüntetése.

CT: Mi a végcél, teljesen digitálissá válhat egyszer a jegy- és bérletértékesítés?
Diószegi Ágnes: Abszolút ebbe az irányba haladunk, még akkor is, ha a következő 1-2 évben ez még nem feltétlenül reális cél. Hiszünk a folyamatos megújulásban, hiszen a közösségi közlekedésben 5-10 éves távlatokban újabb technológiák jönnek majd, amelyek új szintre emelik a felhasználói élményt. Eltökélt célunk, hogy újabb és újabb lépéseket tegyünk a digitális fejlesztések területén, amelyekkel egyszerűbbé, vonzóbbá és versenyképesebbé válik a közösségi közlekedés.

Ennek az ügyfélközpontú látásmódnak az eredménye többek között a BudapestGO elindítása, és ezt a szemléletet erősíti az időalapú digitális jegyek bevezetése, az automatahálózat modernizálása, valamint a jegyellenőrök munkáját segítő digitális eszközök és megoldások bevezetése is. A BKK jegyértékesítésében már közel 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya és egyre népszerűbbek a digitális megoldások is. Ezek közé tartozik például a tavaly nyáron már az M1-es metró vonalán is bevezetett Pay&GO (mely esetében a jegyvásárlás és -érvényesítés egyetlen mozdulattal történik, ehhez pedig csupán egy bankkártya vagy egy okoseszköz szükséges), amelyet a budapesti repülőtéri járaton utazóknak körülbelül már 30 százaléka használ.

Igyekszünk élen járni, és jobbá tenni a közösségi közlekedés élményét, hogy az autó helyett egyre többen válasszanak a jövőben is változatos közlekedési formákat: a BKK járatait vagy különböző mikromobilitási megoldásokat (MOL Bubi, saját kerékpár, roller, gyaloglás). Így a távolságok áthidalása mellett a városlakók is tudatosabb és egészségesebb életet élhetnek.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.