Évek óta kért fejlesztést kapott a DirectX 12

pc gamer gaming videojáték játékos laptop notebook számítógép
Fotó: Onur Binay / Unsplash
Vágólapra másolva!
Hatékonyabban futhatnak majd játékok, csökken a CPU használata.
Vágólapra másolva!

A DirectX 12 és a Vulkan grafikus programozási felületek óriási előrelépések voltak a valós idejű 3D-s grafika renderelésében. Az egyik fő céljukat az jelentette, hogy a videókártyák sokkal önállóbban működhessenek, ritkábban akassza meg a képkockák előállítását a processzorra háruló munka.

Most újabb ez irányú törekvés valósult meg, több évnyi tesztelést és reszelést követően elérhető vált a DirectX 12 részét képező Work Graphs 1.0 programozási felület. A használatával tovább csökkenthető a grafika renderelése során a processzorral való oda-vissza csevegés mennyisége, a videókártyák a saját maguk által megállapított feladatok végrehajtására létrehozhatnak egy teendőlistát, a bennük lévő utasításokat pedig a CPU-val való beszélgetés nélkül végrehajthatják. 

Ez jelenleg úgy működik, hogy a teendőlista elemeit a videókártyák visszaküldik a processzornak, aztán a processzor adja ki az utasítást a tényleges végrehajtásukra.

A Work Graphs 1.0 nem feltétlenül azért fontos, mert az oda-vissza beszélgetés túlságosan megterhelné a processzorokat, inkább az időigénnyel van baj, késleltetést ad a feladatok végrehajtásához szükséges műveleti láncba. Egy 60 képkockás sebességgel futtatni kívánt játék esetében ~16,7 ezredmásodperc van egyetlen képkocka előállítására, így bármilyen szükségtelen időrablás jelentőséggel bír.

Szomorú hír, hogy a Work Graphs 1.0 csak az AMD RDNA3 (Radeon RX 7000) és az NVIDIA Ampere (GeForce RTX 3000) architektúráktól érhető el. Az új API fejlesztésében az Intel és a Qualcomm is részt vettek, azonban nem világos, hogy mely termékeik fogják támogatni azt.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!