Magyar kezeknek köszönhető Willem Dafoe Oscar-díjas hajprotézise

Végh Sarolta szobrot nem kapott, de az ő munkája is benne van a Szegény párák Oscarjában. És kiderült, hogy egy másik Oscar-jelölt filmen is dolgozott.

Arról valószínűleg már mindenki értesült, hogy van egy újabb magyar Oscar-díjasunk: a legjobb díszlettervezés kategóriájában a Szegény párák győzött, és a díjat James Price és Shona Heath mellett Mihalek Zsuzsa berendező kapta meg.

A Szegény párák azonban – Emma Stone színésznői díja mellett – a legjobb jelmez és díszlet, illetve a smink és haj kategóriákban is begyűjtötte a szobrokat, és mivel a filmet szinte teljes egészében magyar stúdiókban forgatták, nem meglepő, hogy más hazai szakemberek munkája is benne van az elismerésben.

Megvan az újabb magyar Oscar-díj!

Nem lett bombameglepetés, tarolt az Oppenheimer, hét díjat vihetett haza Christopher Nolan filmje.

A díjlista

 

Bár a legjobb smink és hajért járó szobrokat Mark Coulier kétszeres Oscar-díjas sminkmester, Nadia Stacey sminkmester és Josh Weston sminkmester és szobrász vették át, Végh Sarolta munkája is kellett a sikerhez. A szakember, akit a Dívány szólaltatott meg, ékszerkészítőként is ismert, a Szegény párákban azonban Willem Dafoe karakterének, Godwin Baxternek készített speciális protéziseket hajtűzéses technikával.

Végh korábban már több filmen is dolgozott együtt Mark Coulierrel a londoni műhelyében, többek között a szintén Oscar-díjra jelölt Pinocchión, így került be a Szegény párák stábjába is.

A konkrét munkáról így mesélt a szakember:

„Dr. Godwin Baxter karakterét egy több darabból álló szilikonprotézis segítségével keltették életre. Mark Coulier londoni műhelyében kezdődtek az előkészületek. A végső smink egy hosszú és bonyolult folyamat eredménye. Ennek fő fázisai közt van a karakter arcának megmintázása, szilikonból történő öntése, megfestése, majd utolsó lépésként került bele a haj, amit én tűztem – mielőtt felkerült volna a színész arcára. Egy ilyen munka több hónapig tart, és folyamatos egyeztetést igényel a rendezővel.”

Végh végig ott volt a forgatáson teljes munkaidőben, Dafoe sminkbuszában.

„A színész közvetlen közelében dolgoztam, így minden apró változtatásra azonnal tudtam reagálni. A forgatásokon az idő nagyon fontos tényező, ezért lényeges, hogy a helyszínen legyek, mert így azonnal látom, érzékelem, amire szükség lehet.”

Végh azt is elmesélte, hogy nem követte élőben a díjátadót, reggel nézte vissza a gálát kávézás közben, úgy, hogy akkor még nem tudta, nyertek-e. Kiderült az is, hogy egy másik filmért is szoríthatott a gálán, dolgozott ugyanis a spanyol A hó társadalma című netflixes katasztrófafilmen, igaz, nem a főszereplő karakterén.

Via: Dívány