Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. március 11. 10:04 Adat

Elektromos autókkal jön vissza a mélypontról a magyar autópiac

Havi rekord dőlt februárban a zöld rendszámos autóflotta gyarapodásában az Energiaügyi Minisztérium pénteki közlése szerint, és az elmúlt hónapban forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású modellek száma is csúcsot döntött. A személygépkocsik piacán általában véve is viszonylag kedvezően alakult a februári forgalom.

Számokban: mostanra 90 823 gépkocsin található zöld színű hatósági jelzés, továbbá a tisztán elektromos hajtású járművek száma 51 461 darabra nőtt februárban. A zöld rendszámú flotta havi gyarapodása 2594 darab volt (az elektromos autóké 1704 darab), míg összesen 10 735 új személygépkocsi állt forgalomba ebben az időszakban a Datahouse adatai szerint.

  • Ez az érték magasnak számít az elmúlt két év azonos időszakaiban tapasztaltak képest, 2023 februárjában 9728, egy évvel korábban 9448 darab volt a forgalomba helyezett új autók száma. Az idén februárban rendszámozott személygépkocsik közel negyede kapott zöld jelzést, míg két éve még csak 16 százalék volt ez az arány.

Tágabb kontextus: tavaly az Európai Unió autópiaca 13,9 százalékkal bővült 2022-höz képest, 10,5 millió új autó értékesítésével. Az erős fellendülésből csak Magyarország maradt ki, ahol visszaesett az újonnan forgalomba helyezett autók száma.

  • Az uniós újautópiacon a forgalomba állított elektromos gépkocsik száma januárban 28,9 százalékkal növekedett, ami döntően a belgiumi, a hollandiai, a franciaországi és a németországi érdeklődés erősödésének köszönhető.

Mi várható? Február óta pályázhatnak a magyar vállalkozások az elektromos járművek beszerzését segítő kormányzati támogatásért, ami valamelyest lendíthet a zöld rendszámos gépkocsik piacán, ám napirenden van a plug-in hibridek kizárása ebből a körből. A zöld rendszámok 57 százaléka van tisztán elektromos üzemű gépkocsira felszerelve.

  • Az elektromos autók terjedése alulmúlja a korábbi várakozásokat, főleg a magasabb árfekvésű kategóriákban maradt el a korábban előrejelzett kereslet, aminek következtében több beruházást és modell bevezetését halasztották el a közelmúltban a gyártók.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple elfordult attól az ágazattól, amivel egyre inkább összefonódik MagyarországA mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések fontosabbnak tűnnek a járműiparnál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autó autópiac elektromos autó villanyautó Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Stubnya Bence
2024. május 9. 10:06 Adat

Uniós élmezőnyben van az összes magyar régió az autók számának növekedése alapján

Csak román régiók hagyták le a magyarokat a lakosságarányos autók számának bővülésében. A legszegényebb magyar régiókban volt a legnagyobb növekedés.

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Fontos

Hajdu Miklós
2024. május 8. 15:13 Pénz

A magas magyar áfa olyan drog, amiről nehéz lejönni

A kormány igyekszik minimalizálni a vállalati nyereségek adóztatását, emiatt nincs tér adócsökkentésekre sem a jövedelmeknél, sem a fogyasztásnál.

Stubnya Bence
2024. május 8. 10:13 Közélet, Vállalat

Folytatódnak az áremelések, amik miatt megorrolt a bankokra és a telekomcégekre a jegybank

Átlagosan 28 százalékkal kerülnek többe idén a nagyobb bankoknál nyitható egyszerűbb számlák tavalyhoz képest.

Mészáros R. Tamás
2024. május 8. 05:43 Pénz, Vállalat

Az OTP-t is érintheti, hogy fogy a türelem az Oroszországban üzletelő európai bankokkal szemben

A Raiffeisen, az Unicredit és az OTP is hatalmas profitot csinál az orosz piacon – amit az európai szabályozók igyekeznek keményebb eszközökkel megvágni.