Hírlevél feliratkozás
Hajdu Miklós
2024. március 11. 10:04 Adat

Elektromos autókkal jön vissza a mélypontról a magyar autópiac

Havi rekord dőlt februárban a zöld rendszámos autóflotta gyarapodásában az Energiaügyi Minisztérium pénteki közlése szerint, és az elmúlt hónapban forgalomba helyezett tisztán elektromos meghajtású modellek száma is csúcsot döntött. A személygépkocsik piacán általában véve is viszonylag kedvezően alakult a februári forgalom.

Számokban: mostanra 90 823 gépkocsin található zöld színű hatósági jelzés, továbbá a tisztán elektromos hajtású járművek száma 51 461 darabra nőtt februárban. A zöld rendszámú flotta havi gyarapodása 2594 darab volt (az elektromos autóké 1704 darab), míg összesen 10 735 új személygépkocsi állt forgalomba ebben az időszakban a Datahouse adatai szerint.

  • Ez az érték magasnak számít az elmúlt két év azonos időszakaiban tapasztaltak képest, 2023 februárjában 9728, egy évvel korábban 9448 darab volt a forgalomba helyezett új autók száma. Az idén februárban rendszámozott személygépkocsik közel negyede kapott zöld jelzést, míg két éve még csak 16 százalék volt ez az arány.

Tágabb kontextus: tavaly az Európai Unió autópiaca 13,9 százalékkal bővült 2022-höz képest, 10,5 millió új autó értékesítésével. Az erős fellendülésből csak Magyarország maradt ki, ahol visszaesett az újonnan forgalomba helyezett autók száma.

  • Az uniós újautópiacon a forgalomba állított elektromos gépkocsik száma januárban 28,9 százalékkal növekedett, ami döntően a belgiumi, a hollandiai, a franciaországi és a németországi érdeklődés erősödésének köszönhető.

Mi várható? Február óta pályázhatnak a magyar vállalkozások az elektromos járművek beszerzését segítő kormányzati támogatásért, ami valamelyest lendíthet a zöld rendszámos gépkocsik piacán, ám napirenden van a plug-in hibridek kizárása ebből a körből. A zöld rendszámok 57 százaléka van tisztán elektromos üzemű gépkocsira felszerelve.

  • Az elektromos autók terjedése alulmúlja a korábbi várakozásokat, főleg a magasabb árfekvésű kategóriákban maradt el a korábban előrejelzett kereslet, aminek következtében több beruházást és modell bevezetését halasztották el a közelmúltban a gyártók.

 

Kapcsolódó cikkKapcsolódó cikkAz Apple elfordult attól az ágazattól, amivel egyre inkább összefonódik MagyarországA mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztések fontosabbnak tűnnek a járműiparnál.

G7 támogató leszek! Egyszeri támogatás / Előfizetés

Adat autó autópiac elektromos autó villanyautó Olvasson tovább a kategóriában

Adat

Jandó Zoltán
2024. május 7. 11:08 Adat, Közélet

Magyar egészségügy 2024: inkasszó, eszközhiány, 100 milliárdos adósság

A magyar tulajdonban lévő egészségügyi beszállító cégek lehetnek a kórházi adósságállomány folyamatos növekedésének vesztesei. Több vállalat is elhagyhatja a piacot.

Jandó Zoltán
2024. május 6. 14:24 Adat, Vállalat

Most látszik, mennyire megütötte az oroszokat, hogy nem veszik a gázukat Európában

Az európai piac összeomlása miatt lett közel negyed évszázadnyi nyereséges működés után 2023-ban veszteséges a Gazprom orosz gázóriás.

Jandó Zoltán
2024. május 4. 05:07 Adat

Soha nem volt még ilyen enyhe az év eleje Magyarországon

Nemcsak globálisan, Magyarországon is kiugróan magas volt az átlaghőmérséklet 2024 első harmadában. Februárban és márciusban is megdőlt a hőmérsékletrekord.

Fontos

Váczi István
2024. május 7. 16:33 Élet

Elkezdődött a G7 új korszaka

Újult erővel, több és frissebb cikkel térünk vissza.

Torontáli Zoltán
2024. május 7. 14:03 Tech, Vállalat

Elmegy a piac a magyar e-kereskedők mellett

Vége annak az egyszerű korszaknak, amikor a Kínából nagyban megvett árut kettes szorzóval itthon simán el lehet adni.

Stubnya Bence
2024. május 7. 05:38 Közélet, Világ

A románok fogyasztanak, a magyarok beruháznak, de ki lesz ettől gazdagabb hosszú távon?

Románia fogyasztásorientált gazdasági stratégiával hagyta le egy főre eső GDP-ben Magyarországot. A magyar gazdaságpolitika viszont még inkább a beruházásokra fókuszálna.